Ambuggiebar

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jacob Bothof

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jacob Bothof » 15 mei 2017 21:49

Als import Brabander maar nog steeds Rotterdammer :lol: trakteer ik op een rondje
bij Maria. En dat we ze nog lang mogen lusten. :lol:
Jacob

jdbvos

Bericht door jdbvos » 16 mei 2017 08:58

Dank je Jacob ! Dan doe ik effe mee...
't Valt de laatste tijd niet mee... éérst vond ik, in m'n zoektocht naar waar m'n favoriete biertje Amstel1870 is gebleven, dat de productie ervan is gestaakt !!!
En nou zijn ze verderop op Het FORUM weer bezig over kleurenblindheid....dat herinnert mij op wrede wijze altijd weer aan een kleine tekortkoming mijnerzijds....
Ik haalde m'n collegae Gerben Zwarts, Ulbe de Wit, Lodewijk Geels, Tjibbe Roodt, Martin Groen, Kees de Bruin, en uiteraard Gerrit Blaauw, en tot grote schrik ook de Koning (Willem van Oranje), altijd doorelkaar....
...te wijten aan m'n kleurendoofheid, denk ik..... :roll:
Waar is de tijd gebleven van "Bent u geheel zelfstandig hiernaartoe gekomen, en kunt u mij nu zien en horen ?? Dan bent u goedgekeurd ! Hier is uw blauwe brieffie... Afrekenen bij de assistente, alstublieft. Goedenmiddag !"
Greetz!
Jan DB Vos

Jacob Bothof

Bericht door Jacob Bothof » 16 mei 2017 10:28

Maria heeft mij laten weten dat er maar weinig :-D Feijenoord :-D supporters
zijn langs geweest ,of staan ze nog steeds op de Coolsingel. :lol:

Martinus

Bericht door Martinus » 17 mei 2017 02:21

Maria zegt Feienoordjie en Azjakkes en drink noemt ze drienkie.

Allen

Bericht door Allen » 25 mei 2017 12:34

Niet dat ik zo’n pedaalridder ben, maar net een stukkie gefietst, ZONDER electriek aandrijving. 8)
En trappen maakt dorstig, dus maar even aanleggen bij de bar.
Mochten er meer dorstige fietsers zijn, neem een versnapering.

Las in topic ‘Taal en zo’ dat @Harry schreef ‘De IJssel stroomde toen nog van noord naar zuid‘. :shock:
Tsja @Harry, de IJssel zag in het oosten allemaal bulties en dacht ‘daar moet ik NIET zijn‘. :)
EN een import Tukker hoef je NIETS uit te leggen.

Ook las ik dat @Theo aangaf dat ‘Twents hoger in aanzien staat dan Sallands’. :mrgreen:
Ja wie verstoat mekaar, maar of we mekaar ok begriep’n?

En wat die Bataven betreft, die kwamen de rivieren afzakken, dus Batavieren. :oops:

Batavier.JPG
Batavier.JPG (42.69 KiB) 1189 keer bekeken
Grtn

Harry G. Hogeboom

Bericht door Harry G. Hogeboom » 25 mei 2017 14:09

:lol: :lol: :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

v+d

Bericht door v+d » 25 mei 2017 14:16

Ik heb nog nooit zo'n goede smoes gehoord om bier te bestellen :lol: , ik heb geen elektrisch aangedreven fiets dus doe mij maar een kratje GROLSCH :o

Martinus

Bericht door Martinus » 25 mei 2017 15:19

Bij ons op school zakten de Bataven op vlotten af en dus geloof ik dat!

BS.

Bericht door BS. » 25 mei 2017 17:30

v+d schreef:
25 mei 2017 14:16
ik heb geen elektrisch aangedreven fiets dus doe mij maar een kratje GROLSCH :o
Jan, de wiezen kwammen uut ut oosten ( Grolsch Groenlo ) . :lol: :lol:
.........maar ik heb wel een elektrische fietse , en met een kissie Hertog Jan
uut het zuuden ( Arcen ) achterop, fietst ut wel prettig. :wink:
Maria doe die Grolsch klante maar een Hertog Janneke van mie. :-D :wink:
Salute,

Bertus.

Jos Komen
Contacteer:

Bericht door Jos Komen » 27 mei 2017 23:20

Zaterdagavond 23 uur, net aangekomen in Santos en dan de wal opstuiven. :-D
Op zondag wordt er niet gewerkt, dus alleen de noodzakelijke boordwacht blijft aan boord om de stappers toe te spreken: "Gaat heen en vermenigvuldigt u". :wink:
Uiteraard gaan we een brief posten en een afzakkertje halen, maar het wordt toch effe de prop eruit schieten en van Wipmans Maru. :lol:

Helaas zijn we nu een paar jaartjes ouder en moeten we het doen met de "sweet memories". :wink:
Maar een koud Hertog Janneke zal er wel infietsen na deze warme dag. :-D
Salute!
Hij die nooit gevaren heeft
Weet niet hoe een zeeman leeft.

http://www.scheepspraat.nl/

Erikdepooter

Bericht door Erikdepooter » 29 mei 2017 12:09

Jos schreef:
"Gaat heen en vermenigvuldigt u"
In Santos.
Zoals in vele van die haventjes. Geef ze je adres en ze beloven je in Nederland te komen opzoeken.
Sommigen deden dat ook.
Mét kind.
En dan heb je wel wat uit te leggen . . . :mrgreen:
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)

BS.

Bericht door BS. » 29 mei 2017 18:27

Erikdepooter schreef:
29 mei 2017 12:09
Jos schreef:
".
Mét kind.
En dan heb je wel wat uit te leggen . . . :mrgreen:
Mijn wederhelft kijk altijd "Spoorloos"......, en dan zegt ze vaak....
als er hier kinderen aan de deur komen , dan kunnen ze mee eten
maar ik betaal geen cent!!!!! :wink: :lol: :lol: :lol:

Gr. Bertus.

Jos Komen
Contacteer:

Bericht door Jos Komen » 10 jun 2017 00:38

Ons nieuwste lid is Meester Drie
De derde meester, altijd een van de meest ondergewaardeerde machinisten.
Ze hielden het licht gaande als plaatsvervangend elec omdat de elec was wegbezuinigd.
Ze waren chef watermaker...een echte 3e wtk vond zijn zelfgemaakte water zelfs beter smaken dan een kouwe klets. :lol:
Ze moesten tijdens de hondewacht altijd roetblazen, gelukkig ging dat vaak in goed overleg met de stuurman van de wacht, maar soms ging dat minder goed en kwam de bootsman 's ochtends om zes uur even verhaal halen.

Dus meester Drie heeft wel een paar drankjes van het huis verdiend. :wink:
Salute!
Hij die nooit gevaren heeft
Weet niet hoe een zeeman leeft.

http://www.scheepspraat.nl/

Harry G. Hogeboom

Bericht door Harry G. Hogeboom » 10 jun 2017 03:11

Dus meester Drie heeft wel een paar drankjes van het huis verdiend
Vroegaaah in de vorige eeuw en grijs en ver verleden was ik ooit 3e meester EN op de Hondewacht EN op een Reus van Heusden, dank zij het bezuinigende inzicht van Ome Cor hadden we gelukkig geen watermaker( maar wel airco, vriezerij,en een zware oliehap waar je spontaan van achteruit ging lopen; om over die donderse Schotse ketels maar even te zwijgen!) en kon ik dus gewoon bier blijven drinken met de 2e stuurman " na de wacht".....waaraaan vele en goede herinneringen. :roll: HET doet vanzelf deugd dat een ouwe tijdgenoot " uit de SB gang" :mrgreen: :lol: zich na zovele jaren deze sublieme karakter eigenschappen van " de 3e meester" nog herinnert en zal dus in dank een kouwe Grolsch drinken van Maria :lol: Dat je ze nog maar lang mag lusten daar tussen de groene dreven Jossie!! :lol:
MVG HGH.

v+d

Bericht door v+d » 10 jun 2017 10:39

Ha, ik ben nooit verder gekomen als derde machinist en van Tankers en de Karakorum naar zo'n Neder... Boot, dat viel niet mee.
Daar heerste bepaald andere omgangsvormen en had iedere rang zijn eigen werkzaamheden. De eerste keer dat ik op zo'n Neder... Boot als derde mee mocht gingen we zuigertrekken bij zo'n SW-Hotlo. Ik had het blauwe ketelpakkie al aan en meldde mij keurig bij de tweede. Hij keek mij ietwat verbaasd aan en vroeg: "Wat gaan wij doen Tiga" " Ik dacht zuigertrekken meneer " "Moet je daarvoor een blauw ketelpak aan?" "Niet als u in het carter die moeren los gaat halen meneer" "Wij hebben hier handlangers en Chinezen of is je dat nog niet opgevallen" "Jij gaat het onderdelen magazijn en de voorraadlijst bijwerken" "Ja meneer, weet u zeker dat er iemand is die met dat hydraulische gereedschap om kan gaan? "
De aanwezige Chinezen hadden nog nooit een Hotlo gezien en de machinisten waren liefhebbers van B & W motoren.
Binnen de kortste keren was ik in het carter en in de spoelluchtleiding om die rottige zuiger er via de SW methode zonder de kop te lichten uit te halen. En wat een k..klussie is dat, daar moet je geen B & W mannen bij hebben :wink:

In die tijd moest je ook nog voor het middagmaal in uniform en schoongewassen aan tafel verschijnen, dat op zich was al een hele opgave als je in een Storkcarter geweest was. En je moest ook nog tussen 12 en 13 uur bamzaaien, bierdrinken en aan tafel netjes met mes en vork eten.

Maria, doe al die gasten maar een drankje vanwege de goede herinneringen :lol:

Harry G. Hogeboom

Bericht door Harry G. Hogeboom » 10 jun 2017 15:11

en aan tafel netjes met mes en vork eten.
En DAT was met "verzilverd bestek" uiteraard en niet met RVS gereedschap.....DAT was voor "gewone zeelui op tankers" of zo :roll: :lol:
MVG HGH.

Plaats reactie