Ambuggiebar

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Ambuggiebar

Bericht door Sparks316 »

gerard tenerife schreef: 25 dec 2018 22:41 Dat kan jij nu wel zeggen Louis maar vanaochtend ware de wortel, pie en Grouse weg en het glas melk leeg en onder de kerstboom lag een berg kados :roll:
Dat zeg jij, maar heb je het hele zootje ook daadwerkelijk gezien en bv. door de lucht zien vliegen? :lol:

T'is net als met Sinterklaas, vroegâh toen ik klein was riepen mijn moeder en mijn 3 jaar oudere zussie altijd "Oooh, ik zie Sinterklaas op het dak van de overburen", je kwam struikelend over je eigen benen naar het raam gerend en dan was het steevast "Goh, jammer hij is net weg!"; nu lopen we hier in dit takkeland te ruzien over de kleur van Zwarte Piet :mrgreen:

En een jaar of 10, 15 geleden kwam ik dit epistel ergens op Internet tegen; ik vond het te goed om niet te bewaren dus bij deze:

Merry Christmas ?

1. No known species of reindeer can fly. But there are 300,000 species of living organisms yet to be classified, and while most of these are insects and germs, this does not completely rule out flying reindeer, which only Santa has seen.

2. There are 2 billion children (under 18) in the world. But since Santa doesn't appear to handle Muslim, Hindu, Buddhist and Jewish children, that reduces the workload to 15% of the total - 378 million or so. At an average of 3.5 children per household, that's 91.8 million homes. One presumes there's at least one good child in each.

3. Santa has 31 hours of Christmas to work with thanks to time zones and the rotation of the earth, assuming he travels east to west. This works out to 822.6 visits per second. That is to say that for each Christian household with good children, Santa has 1/1000th of a second to park, hop out of the sleigh, jump down the chimney, fill the stockings, distribute the remaining gifts under the tree, eat the snacks, get back up the chimney, get back in the sleigh, and move on to the next house. Assuming that each of these 91.8 million homes are distributed evenly (which we know to be false but for the sake of these calculations we will accept). We are now talking about 0.78 miles per household, a total trip of 75 1/2 million miles, not counting bathroom stops. This means Santa's sleigh is travelling at 650 miles per second. 3000 times the speed of sound. For comparison, the fastest man made vehicle, the Ulysses space probe moves at a poky 27.4 MPS: the average reindeer runs at 15 MPH.

4. The sleigh's payload adds another interesting element. Assuming that each child gets nothing more than a medium sized Lego set (2 pounds), the sleigh is carrying 321,300 tons not counting Santa, who is invariably described as overweight. On land, conventional reindeer can pull no more than 300 pounds. Even granting that "flying reindeer" (see point one) could pull TEN TIMES the usual amount, we cannot do the job with 8 or even 9. We need 214,000 reindeer. This increases the weight, not even counting the sleigh, to 353,430 tons. Again, for comparison this is 4 times the weight of the Queen Elizabeth 2.

5. 353,000 tons travelling at 650 miles per second creates enormous air resistance. This will heat the reindeer in the same manner as a space craft re-entering the Earth's atmosphere. The lead pair of reindeer will absorb 14.3 QUINTRILLION joules of energy. Per second. Each. In short,they will burst into flame almost instantaneously, exposing the next pair of reindeer, and creating deafening sonic booms in their wake. The entire team will be vaporized within 4.26 thousandths of a second. Santa, meanwhile, will be subjected to centrifugal forces 17,500.06 times the force of gravity. A 300 pound Santa would be pinned to the back of his sleigh by 4,315,015 pounds of force.

6. Conclusion: There was a Santa, but he's dead now.

Merry Christmas dus 8)
Louis

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door jdbvos »

:lol: :lol: :lol: :lol:
Die moet je op Facebook plaatsen ! The whole world should know !
:lol: :lol:
Theo zou van zulke feiten hebben genoten ! Die was zelfs nog wel met een A4-tje aanvullingen gekomen...

Tsjonge, ieder jaar zou met een dergelijk verhaal moeten eindigen

Neem een drankje van me Louis, want jij wint een cookie !
Oost, west...ook best
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Ambuggiebar

Bericht door Sparks316 »

jdbvos schreef: 26 dec 2018 11:49 :lol: :lol: :lol: :lol:
Die moet je op Facebook plaatsen ! The whole world should know !
:lol: :lol:
Theo zou van zulke feiten hebben genoten ! Die was zelfs nog wel met een A4-tje aanvullingen gekomen...
Nou Jan, liever niet op FB. Meneer Zuckermann of Zuckerberg heeft geen hoger banksaldo nodig.
En een drankje, na de orgie van gisteren en (nog te komen) vandaag, ook nog ff niet.

Ik kwam dit epistel ooit in een luchtvaartforum tegen, meen ik. Wie de schrijver ervan was is me ontschoten, wie de feitelijke bedenker was ook maar hij of zij heeft zeker een drankie verdiend.

Vanavond dan maar bij Maria :lol:
Louis
kabo
Berichten: 2255
Lid geworden op: 21 mar 2015 15:42

Re: Ambuggiebar

Bericht door kabo »

NL-HaNA_2.24.01.09_0_934-5289.jpg
NL-HaNA_2.24.01.09_0_934-5289.jpg (148.11 KiB) 4633 keer bekeken
Kombuispraat lezers een gezond en opgewekt 2019.
gr Bas
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Ambuggiebar

Bericht door gerard tenerife »

Sprarks316 schreef:
6. Conclusion: There was a Santa, but he's dead now.
Hier in Tenerife kunnen wij gelukkig de zon nog in het water zien schijnen en na een paar glazen van die Grouse word Maria weer slank en zien we Santa , soms zwart met blanke elven, met zijn slee en rendieren voorbij komen in tussen hebben we een blijde kinderen en volwassenen met een lach op hun gezicht, dat zie je niet vaak meer. Straks op 6 Januarie komen de 3 koningen ( of wijzen uit het Oosten) op hun kameelen met de Ferry van La Gomera en brengen kados voor alle kinderen, wat voor kleur, nationaliteit, geloof ze ook maar hebben, die Santa vergeten heeft(hij is ook al oud) en hij is er zelf meestal ook bij en Maria nu je weer slank ben, schenk nog maar eens in, Salute
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 8104
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Ambuggiebar

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

het kerstkoor
Heeft er helaas de brui aan gegeven. ERR 404
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door jdbvos »

er was een andere link, maar probeer deze hier dan maar....
Scene uit en Noors zeemanshuis ??? :lol:

Of anders de Britse versie van "Kom een beetje dichterbij...": https://drive.google.com/open?id=1pnMZ6 ... wkI_jO6M8b
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 8104
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Ambuggiebar

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

jdbvos Dank je wel voor de toegiften.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door jdbvos »

Iedereen kent het liedje "Flappie" van Yoep; het is de laatste dagen weer veelvuldig op de radio geweest...
Er hoeft tenslotte slechts 1 x het woordje kerst, kerstfeest, of X-mas in voor te komen, en het is meteen een kerstliedje....
Maar Flappie heeft concurrentie gekregen van niemand anders dan van Flappie himself ! Uitgevoerd door ene Kraantje Pappie...
Dus ik proost maar ff op het mooie antwoord van The Rabbit !
Oost, west...ook best
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Ambuggiebar

Bericht door Sparks316 »

Nou Jan,

ik ben het meestal wel behoorlijk met je eens, maar helaas deze keer niet.
In de eerste plaats is meneer de zanger zo ongeveer niet te verstaan, dat kan natuurlijk best wel aan mij liggen, maar dan toch. Het is dat de tekst ook nog in beeld verschijnt, anders had ik helemaal niet geweten wat ie nou eigenlijk "zong".
Verder doet het me heel erg denken aan ene Paul de Leeuw in zijn jonge jaren, die blijkbaar een groot genoegen schepte uit het publiekelijk uitkotsen van de woorden Pies, Poep, Kut en Lul (excusez les mots, maar dat riep ie graag).
Maar ja, als Paul de Leeuw er "groot" mee kan worden, waarom Kraantje Pappie niet? Het verschil is wel, dat De Leeuw tenminste nog verstaanbaar kon praten en zingen.
Kortom, dit is mijn lol totaal niet. De nek omdraaien, zou ik bijna zeggen :mrgreen:
Tsja, smaken verschillen (gelukkig).
Louis


Plaats reactie