Ambuggiebar

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
warbout
Berichten: 593
Lid geworden op: 19 jul 2012 23:11
Locatie: Rhoon

Re: Ambuggiebar

Bericht door warbout »

Volgens mij hebben we hier diepe glaasjes Maria. :)

Vroeger in de Swedenbar in Santos hoorden we vaak vanuit de jukebox ´Kiss me quick´van Elvis.
maar ja, dat weten inmiddels alleen nog maar stokoude mensen :)
En gaat het weer goed met je nieuwe schokbreker Martinus :?:

grt, Willem.
"De tijd gaat niet voorbij maar wijzelf gaan voorbij"

Martinus
Berichten: 1003
Lid geworden op: 15 apr 2006 02:41
Locatie: Rio de Janeiro - RJ

Re: Ambuggiebar

Bericht door Martinus »

En gaat het weer goed met je nieuwe schokbreker Martinus :?:

Ja, tot mijn verwondering wel, maar ik vrees nu voor nummer 2 die ook regelmatig laat voelen dat hij niet tevreden is.
Gebruikersavatar
Erikdepooter
Berichten: 630
Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
Locatie: Driebergen-Rijsenburg

Re: Ambuggiebar

Bericht door Erikdepooter »

Jan schreef:
Wie weet wanneer we voor het laatst iets zagen van -en nou noem ik even een paar die me zo gauw te binnen schieten- HH te C, Compasser Bert, Eric de P, Cor de agrarier, Piet de schetser...ik noem zo maar een paar,
Hallo, ik ben ook wel eens op vakantie. Colombia dit keer. Op een georganiseerde groepsreis zie je bovendien aanzienlijk meer dan op een havendag aan een Saoudische terminal. De Susanna daargelaten, dan, waar je soms met de gangway IN een Setubalse havenkroeg lag. (Dus toch een voordeel van de club van Schöning).
Maar dank, dat je aan me dacht. Dat tegoedbonnetje wissel ik graag in voor een Pina Colada, om in de stemming te blijven.
Overigens ben ik het wel eens met de strekking van je betoog. Theo voorzag het al en met het hemelen van Jos is de geest wel een stuk uit de fles.
Is er toch niet een gepensioneerde zeevader onder jullie te ronselen, die zich wil melden als beheerder en de geest weer een beetje terug kan brengen?

(Ik moet zelf nog 5 jaar buffelen bij een waterschap met een torenhoge schuldenlast . . . :( )
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)
Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 8139
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Ambuggiebar

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

Carnaaval 2019
Het is erg stil hier in de bar. Laten we er maar wat 'oude' carnavals muziek bij doen van Maria uit de juke - box
en er wat te drinken bij. Bier - Bacos - vinho's
https://www.youtube.com/watch?v=b__EHoYnFiA
hieronder de lijst met titels voor diegenen die het willen volgen.
melhoras marchas carnavalescas 1.jpg
melhoras marchas carnavalescas 1.jpg (43.17 KiB) 3164 keer bekeken
melhoras marchas carnavalescas 2.jpg
melhoras marchas carnavalescas 2.jpg (46.46 KiB) 3164 keer bekeken
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2208
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jinny »

Echt stil hier..
Wit wijntje graag..
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Ambuggiebar

Bericht door Sparks316 »

Niet alleen hier, ik vind het zowiezo stil worden op KP. Zal wel een tijdverschijnsel zijn.
Maar ik doe met je mee, alleen voor mij rode. Mochten er nog meer gasten komen, doe ze dan ook maar wat.
Cheers, prosit, santé, whatever!
Louis
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10557
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door jdbvos »

doe ik ook effe mee... doe maar een donkere rum...nee, niet die van Jamaica, doe die Club-Cubaan maar, die is niet zo gezoet of gekruid...
Vroeger had Captain Morgan (Amerikaans) een goeie, die met dat schatkaartje op het label, maar die maken ze niet meer. Nu 'aromatiseren' ze alles, alsof het een vanille-extract moet worden....
Bumbu, van Barbedos is wel een goeie, maar ik vind €50-60 een tikkie-app teveel....dan zijn er prima lekkere rum's voor de helft...
Maaind joe: als je het ter plekke koopt scheelt het tientallen euri, maar de dagen dat ik in die contreien rondscharrelde zijn voorbij....

Nou, weet iemand nog iets over de huidige toestand van de sprinkhanen in de Sahara ? Die Sahara blijft me, zoals altijd al, verbazen....
Ik heb nog nooit zo'n breed strand gezien... Jullie ??
Oost, west...ook best
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Ambuggiebar

Bericht door Roy »

Doe eerst maar eens even in. Ja voor mij een gin and bitterlemon. Doe maar een Gordon London Dry, dat lust ik n.l. by gallons. 8) :idea:
Tja, dan de vraag van Jan nog even. Helaas heb ik geen clou. Spijtig, spijtig, spijtig.
Zo tob ik al jaren met het prangende vraagstuk hoe het nu eigenlijk met het seksuele leven van een meikers staat. Echt ik kom er maar niet uit.
Wie, o wie ?.

de rust, m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2133
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door Brazuca »

Een glaasje Rum? Nee vandaag niet, Ik ben ooit wel eens aardig dronken geworden van een Surinaamse rum, Zwarte kat genaamd. Dat was in Groningen tijdens de winter van 1978 met bergen sneeuw voor de deur. Dat ik iets teveel op had merkte ik pas toen ik op mijn benen wou gaan staan. Maar het is goed afgelopen, met de politie als je beste vriend, toch nog heelhuids aan boord gekomen.
Maria, geef mij maar een echte Normandische Calvados, en dan het lieftst ééntje gemaakt van peren. Proost, op een kalme Zondag.
Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 8139
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Ambuggiebar

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

Over het sexuele leven van de sprinkhaan, nou gewoon zo:
gafanhoto.jpg
gafanhoto.jpg (30.47 KiB) 2777 keer bekeken
Maria, doe maar een cerveja bem gelada, obrigado.
De mussen vallen hier bijna dood van het dak vanavond vanwege de warmte.


Plaats reactie