Ambuggiebar

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ambuggiebar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Destijds in Singapore - Bugis street
Tjaaaa........Singapore & Bugis street!! :roll: Ooooit...vroegaah in de vorige eeuw liep ondergetekende met een paar stapmaten laat op de'n oavond voor de grap ook even door Bugis street en daar zat een nog steeds maar beter niet bij naam en toenaam te noemen ZEER bekende Nederlandse Sportman aan een tafeltje met een heel stel zeeeer charmant uitziende dames. Hij sprong overeind als door een horde wespen gestoken toen ik er vlak langs liep en zei: " En jij dacht VER van huis te zijn" :lol: Wellicht hadden mijn stapmaatjes ook nog wel wat fraais te zeggen, dat weet ik niet meer!!
Ik had toen reeds een pikheetje eerder als 7e massinist in Portland Maine geleerd om NOOIT te denken dat "ZE je niet zouden verstaan of herkennen" :lol: :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4840
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Ambuggiebar

Bericht door Allen »

Harry schreef: om NOOIT te denken dat "ZE je niet zouden verstaan

Wel, ik heb hier ergens op Kombuis wel eens mijn belevenissen over ’verstaan’ geschreven.
Zoals over een Australische met een Australisch paspoort, die m’n maatje en ik een nogal hoog cijfer
omtrent haar verschijning gaven. Waar ze ons in keurig Nederlands voor bedankte. :? :oops:
Bleek ze geboren te zijn in Gorinchem. :)

Of die keer dat we op een Greyhound station zaten te wachten en we ook punten verdeelden.
Bleek één van hen als bijstudie Nederlands te hebben. :( :oops:
Nadien hebben we nooit meer punten verdeeld.
Je kan nooit weten nietwaar.
Grtn @Allen
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Ambuggiebar

Bericht door Bob R.I.P. »

Je moet een code hebben die de tegenpartij niet begrijpt. Zo krijg ik wel eens van mijn vrouw te horen dat we vanavond om 6 uur eten. Het betekent dat er iets bijzonders in de buurt is, zoals bijvoorbeeld een uitzonderlijk (on)geklede dame.
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Gebruikersavatar
Erikdepooter
Berichten: 630
Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
Locatie: Driebergen-Rijsenburg

Re: Ambuggiebar

Bericht door Erikdepooter »

Allen schreef:
en we ook punten verdeelden
.
Als je hoge punten geeft kunnen ze dat toch zeker wel hebben? Ik heb ooit eens een goed gelukte dame toegeroepen: "Van mij krijg je een dikke tien!"
Waarop ik werd getrakteerd op een wat onhandige, maar smeltende glimlach en een "Nou, dankjewel hoor!", waardoor mijn oordeel nog verder naar boven werd bijgesteld. . . .

Maar andersom komt me die ad rem instelling ook wel eens wat minder handig uit. Zoals een keer een innig zoenend stel toegeroepen: "Wauw, mag ik ook een likje?" leidde tot een hardloopwedstrijd, die ik heb gewonnen. :twisted:
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4840
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Ambuggiebar

Bericht door Allen »

Tsja @Erik, ut kan verkeren.

Reed ik op een avond in een gesponsorde auto richting Harderwijk.
Vlak voor Harderwijk was een benzinestation waar ik tankte.
Iets verderop stond een stelletje -tegen een boom- tegen elkaar aan te rijden en “uit elkaars bek te vreten”.
(Sorry voor het taalgebruik.)
Ik riep in al mijn jeugdige overmoed “Heee gaan jullie lekker”.
De volgende ochtend werd ik verzocht op het bijkantoor van de sponsor te komen.
Aldaar kreeg ik de vraag voorgeschoteld of ik gisteravond bij het tankstation was geweest.
Dat bevestigde ik uiteraard.
Kreeg ik te horen dat ik een beetje op m’n woorden diende te letten en er niet alles uit moest kramen.
Wat bleek, die jonge dame was de dochter van de militaire garnizoenscommandant van Harderwijk.
Ze had haar vader ingelicht dat iemand van het bedrijf van zijn vriend naar hen had geroepen.
De directeur van het bijkantoor was bevriend met die commandant.
Ik was stom verbaasd.
Ik ging staan - want dan ben ik op m’n best- en zei tegen de directeur
“Degene die zich dient te gedragen is dat wichhie dat met de onderkant van haar
rok tot boven haar heupen tegen haar vriend stond te rijden. (Wel wat aangedikt, dat dan weer wel.)
Ik heb in zijn bijzijn het hoofdkantoor gebeld en gezegd hoe de vlag er bij hing.
Tegen de directeur heb ik gezegd, bel je vriendje en vertel hem wat ik heb gezien.
Het hoofdkantoor kon één en ander wel waarderen.
Als ik de directeur van Harderwijk tegen kwam keek hij altijd de andere kant op.
Grtn @Allen
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Ambuggiebar

Bericht door Bob R.I.P. »

Had ik dit mogen zeggen:
Ik loop samen met mijn vrouw in een winkelstraat in Alkmaar. We komen voorbij een vrouw met een enorm blaffende hondje, keffend is eigenlijk beter. Ik zeg hardop: Dat hondje weet nog niet dat je hier niet mag blaffen.
Wordt dat mens toch kwaad en roept iets van waar staat dat? Ben maar door gelopen. Wel lachend.

Soms is het toch maar beter om niets te zeggen en zelfs niet te veel te kijken. Zoals die keer dat we op Koninginnemarkt stonden met o.a. een grote doos met kunstbloemen, half onder de kraam. Op zeker moment krijg ik te horen dat we om 6 uur eten. Ik kijk dus om me heen en daar komt een hoog blond, diep gedecolleteerd, kort gerokt, hoog op de hakken "dame" aan. Zij bukt zich om wat kunstbloemen uit de doos te halen. Ik kreeg hoogtevrees toen ik dat even bekeek. Niet te lang kijken want achter haar kwam een boekensteun, met van de gebogen armen toen al met flinke tatoo's. Dan wordt het oppassen, want voor je weet sta je een paar kramen verder op.
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

In Delfziel gaan steeds meer kroegen dicht. :(

kroeg delfziel.jpg
kroeg delfziel.jpg (120.92 KiB) 5525 keer bekeken
http://www.rtvnoord.nl/nieuws/181797/Ro ... n-Delfzijl

Maar gelukkig hebben we de Ambuggie nog. :wink:
Jacob Bothof
Berichten: 1474
Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jacob Bothof »

Mensen , wat is het rustig in de Ambuggiebar, als het zo door gaat kan Maria de tent wel sluiten. :(
Of hebben jullie je vakantiegeld ergens anders opgemaakt :lol:
Jos Komen (R.I.P)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

"Drank is eerder op dan je lief is."
"Beter een buik van het zuipen dan een bult van het werken."
"Vrouwen maken meer kapot dan drank goed kan maken."
"Op een dag drink je geen bier meer... Dan hijs je het."
"Geniet, drink met je maten."
"I drink, there fore I am."
"Wees een bink, rook en drink."
"Ik wil bier, of ik wil dood." (Al Bundy)
"Leef snel, drink hard, sterf zat."
"Te hard hijsen kotst te veel."
"Geboren, gedronken, gestorven"
"Drank is leuk, maar op een gegeven moment wordt je er wel zat van."
"Er is een tijd van denken en een tijd van drinken."
"ECHT genieten kan niet met mate..."
"Drink om te vergeten, maar vergeet niet om te drinken."
"Drank is je grootste vijand, wij hebben onze vijand lief."


Salute! :wink:
Jacob Bothof
Berichten: 1474
Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jacob Bothof »

Proost allemaal voor het te laat is :lol:


Plaats reactie