Ambuggiebar

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ambuggiebar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Is het geen lief klein flesje? Het staat er al een hele tijd onaangebroken
Kijk.......hier steekt het ALoude menselijke probleem weer de kop op : " Gratis advies wordt nooit gewaardeerd"
Probeer je iemand duidelijk uit te leggen dat ze "link moeten uitkijken" met die Noord-Amerikaanse Rye of Sour Mash shit en daardoor dan vervolgens het doen voorkomen dat " whiskey" niet te drinken is.en dan komt er zo'n flessie Rooie Jantje de Wandelaar uit de kast.......DAT is spul voor " Cola met een tik" Adri, da's blended jetfuel :roll:
"Ik zal het je nu nog eeeen keer voooordoen" sprak mijn Snr. naamgenoot EN grootvader Gerhardus H. vroegaaah tegen mijn andere Snr. naamgenoot en oom en zijn jongste zoon...aldus de veelbesproken familie legende...tijdens het omspitten van de groentetuin vroegaaah in de begin 1930tiger jaren en DAN......@#$%^&*++ :lol: :roll:
Kijk als ik zeg 12 jaar oude Single Malt " The Balvenie".....dan bedoel ik dus ..." 12 jaar oude Single Malt " The Balvenie" en geloof me nou, als het op Whiskey aankomt dan!!!!! aaahwel....EN goeie glazen EN een paar mooi blokkies helder ijs!!.....Spreek ik hier duidelijk Nederlands OR WHAT?? :roll: :mrgreen:
Geef die Rooie fles Janje de Wandelaar maar aan Maria, die giet dat wel door de keel van een zuuuniguh Grunninger of een ouwe vonkentrekker...die weeeet'n jaaa nait beter.....zal me jaaaa niks verbaaaz'n als er nog eentje onder het biljart z'n roes ligt uit te slapen :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Gebruikersavatar
Breeze
Berichten: 943
Lid geworden op: 30 jan 2017 20:43
Locatie: Nw. Lekkerland

Re: Ambuggiebar

Bericht door Breeze »

Dus als ik Harry goed begrijp (en het is moeilijk om Harry niet goed te begrijpen) werkt die smaakproef alleen maar bij Schots vuurwater met die moeilijke naam?

Adri
Gebruikersavatar
Breeze
Berichten: 943
Lid geworden op: 30 jan 2017 20:43
Locatie: Nw. Lekkerland

Re: Ambuggiebar

Bericht door Breeze »

En het is geen 3/4 maar een 1/4 literfles. Als ik het goed begrepen heb (en het is moeilijk om een zeeman niet goed te begrijpen) dan stopt de gemiddelde zeeman (en zeker een zuinige Groninger of een vonke(n)trekker) zo'n beetje Whiskey zo in z'n holle kies.

Die Johnny W. is trouwens al in Schotland geëstablisheerd in 1820. Is dat geen garantie voor kwaliteit?

Adri
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Ambuggiebar

Bericht door v+d »

Adri, dat is niets die Walker. Gebruik het maar om het motorblok van je auto uitwendig te reinigen, ruikt het wel naar drank maar verder kan het geen kwaad :wink: Als je toch zulk spul wilt proberen maar waarom zou je, dan maar iets van zo'n klein stokerijtje ergens in Schotland.
Ze drinken wel whisky maar de meesten lengen dat aan met water of ander vocht en dan kan je net zo goed een bakkie lauwe thee slurpen :(

Ooit was ik in Schotland waar een silo in de fik was gegaan, ik moest daar bekijken hoe het met de machinerie stond.
Aangekomen bij het bedrijf was het net middagmaaltijd, de oude baas ( in de tachtig) nodigde mij uit voor het maal.
Vooraf werden er een paar whisky's ingenomen zonder water, dat was volgens hem om het gras te besproeien.
Enfin we gingen na de maaltijd derwaarts, geen trappenhuis want verbrand. Geen nood, vanaf een belendend gebouwtje waren een paar steigerplanken naar de resten van de silo gelegd op 16 meter hoogte.
De oude heer klom op de planken en liep zonder omkijken over dat smalle bruggetje naar de silo, of ik maar wilde volgen.
Soms denk je wat doe ik hier in vredesnaam en dat was zo'n moment :oops: .
Met een paar whisky's achter je kiezen van een plank af lazeren op 16 meter hoog er zijn eenvoudiger manieren om in het ziekenhuis terecht te komen.
In ieder geval die kwieke oude baas nam elke dag een paar whisky's, gebrouwen ergens bij hem in de buurt aan de kust, en dat was nu het geheim waarom hij zo goed geconserveerd oud geworden was.
Zijn zoon dronk bier en dat was volgens die oude wel te merken ook, daarom bleef die ook beneden op de begane grond :)
Jos Komen (R.I.P)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Een gezinsfles is al voor € 67,50 te koop... :wink:

https://www.drankgigant.nl/johnnie-walk ... t-xxl.html
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ambuggiebar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Dus als ik Harry goed begrijp
Ik begin wat sympathie te krijgen voor je Moeder Adri....volgens mij heb je vroegaah niet genmoeg " draaien om de oren" gehad als je niet goed luisterde.......maaar als je nu toch zo nodig GOED en betrouwbaar advies in de wind wilt slaan, DAN kun je dus ook dat "vakkundige proeven van whiskey" wel beginnen met of:
1) Old Pulteney ...Single Malt- 12 jaar oud from Wick op de N-E Schotse kust. ( Dat was waarschijnlijk in de buurt van die afgebrande silo van Jan en die plank van 16 mtr hoog :lol: :lol: )

Nou is het ook zo dat je met:

2) Dalwhinnie Single Malt- 15 jaar oud " The Gentle Spirit from the Highlands" niet verkeerd kunt gaan.

Denk nou niet dat ik- omdat ik in Nova Scotia woon- zo "kapot" ben van die Schotten, want dan sla je de plank falikant mis, maaaar wat Single Malt Whiskey betreft kunnen die klanten er een houtje van.
Een gezinsfles is al voor € 67,50 te koop
Wat betreft dat " gezinsflessen advies van JossieUno".....da's alleen maar bedoeld om niet alleen het motorblok mee te wassen, maar om de bilge van je bootje mee te ontsmetten, gewoon goed naar Jan uut Warken luisteren.
Wat betreft die Schotten schiet me NU een fraaie ervaring te binnen. Toen in de 1980tiger jaren de ganse olie-industrie hier in Alberta in elkaar pleurde was de Canadese werkgelegenheid in die regio een bijzonder droevige zaak.DE gedachte heeft toen door mijn hoofd gespeeld om mijn biezen hier te pakken en alsnog in de Lage Landen mijn fortuin weer te gaan zoeken.....maaaar wonder boven wonder kreeg ik een klinkend joppie aangeboden in een situatie die ik in feite niet goed begreep....er waren voor die werkgever ook wel andere mogelijkheden die veeeel minder onkosten met zich mee zouden brengen........maaaar gedachtig de instrukties van mijn Moeder vroegaah -toen nog niet zaliger- hield ik mijn klep dicht zei " Dankie wel" en ging rappido aan de slag, want in tegenstelling tot de " Canadese Legende" ligt het goud hier dus NIET op straat! Veeele en vele jaren later stommelde ik weer tegen de persoon aan die daar toen een hele dikke vinger in de sollicitatie procedure pap had gehad en TOEN spookte die vraag van " Waarom IK toen" nog steeds door mijn hoofd EN vroeg het aan hem, hij zei: " Harry je bent toen aangenomen voor die job-waar toen vele andere en ook kompetente personen oook op hadden gesolliciteerd- maar tot mijn spijt moet ik zeggen dat dit NIET was omdat je zoveeel meer kompetent was als al die anderen.....maaaaar je werd aangenomen voor " wat je NIET was"....ik zat hem toen met wat glazige ogen aan te kijken en zei iets van " Wat ik NIET was?"....zegt hij: " Jaaa, je kwam niet uit Schotland"....waarvan akte en aldus naar waarheid opgetekend te Nova Scotia :mrgreen:

PSje: Schiet me net te binnen, dat mochten ze nou toevallig " Highland Park" 12 jr oud Single Malt van de Orkney's "on Sale" hebben daar bij je in het darp Adri, dan kan dat ook best, uiteraard is mijn eerste advies gestoeld op een lange ervaring, maar je bent een beetje hardleers, vandaar dat ik wat opties door geef :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Ambuggiebar

Bericht door v+d »

De Ieren piesen ook niet in een glaasje whisky maar soms word het ook teveel.
In Noord-Ierland was ik samen met een Ingenieur uit Whales bezig om een verlopen veevoerfabriek weer werkend te krijgen, dat viel niet mee.
De baas was rijk en de arbeiders verdienden weinig, de baas liet zich zo wie zo nooit zien. Dus de motivatie daar was pet.
Wij waren ondergebracht op een boerderij in de buurt omdat volgens het bedrijf dat ons inhuurde het overal elders onveilig was.
Het werk vorderde maar traag en in ieder geval ik baalde daar stevig van en liet dat dus luid en duidelijk blijken.
De heren die de zaak aan het saboteren waren hadden bedacht dat die Hollander en die Whalesman maar is op een avondje pub-bezoek moesten worden getrakteerd en zo gebeurde.
In de kroeg werd het al gauw zeer ongezellig toen bleek dat mijn maat een Engelsman was weliswaar uit Whales maar dat bleek ook erg te zijn.
We moesten dus heel wat glazen drank voor onze rekening nemen om een pak slaag af te kopen.
Toen de hele meute met elkaar slaags raakte over de uitslag van een of andere wedstrijd zijn we hem door de achteruitgang gesmeerd.
De vrijheid duurde niet lang we werden op de hoek van de straat opgepakt door militairen in een Landrover, wellicht tot ons geluk.
Na een stevig interview op de militaire post mochten we zelf zien dat we lopend bij onze boerderij terecht kwamen en dat viel nog niet mee.
De volgende dag heb ik wraak genomen door een 350 kw elektromotor op te starten en het hele spul vast te laten lopen.
Ieren met een kater kunnen prachtig het veevoer uit de vastgelopen machines scheppen :lol:
Gebruikersavatar
Breeze
Berichten: 943
Lid geworden op: 30 jan 2017 20:43
Locatie: Nw. Lekkerland

Re: Ambuggiebar

Bericht door Breeze »

Jos Komen schreef: 16 sep 2018 11:39 Een gezinsfles is al voor € 67,50 te koop... :wink:
https://www.drankgigant.nl/johnnie-walk ... t-xxl.html
Maar dat mag ik helemaal niet drinken van Harry en Jan.

Harry G. Hogeboom schreef: 16 sep 2018 15:03maaaaar je werd aangenomen voor " wat je NIET was"....ik zat hem toen met wat glazige ogen aan te kijken en zei iets van " Wat ik NIET was?"....zegt hij: " Jaaa, je kwam niet uit Schotland"....waarvan akte en aldus naar waarheid opgetekend te Nova Scotia :mrgreen:
Er zijn toch mensen die hier anders over denken:
https://youtu.be/seN7AKSwMFU

Trouwens, wat een slap geOH hier in de Ambuggiebar (behalve natuurlijk de WWL's (Wijze Whiskey Lessen) van Harry en de prachtverhalen van Jan). Wordt er hier nooit eens wat zinnigs gezegd?

Adri
Jos Komen (R.I.P)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Wordt er hier nooit eens wat zinnigs gezegd?
Nee, daar hebben we de andere topics voor, Adri. :wink:
In een keilewinkel wordt alleen maar slap geluld.
Salute!
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Ambuggiebar

Bericht door v+d »

Iets zinnigs zeggen in een bar eindigt meestal in matten.
Ooit heel lang geleden, toen ik nog groot en sterk was en een verstuiver van een Hotlo over mijn schouder naar de werkplaats bracht, toen lagen we ergens aan de Amerikaanse kust in een haven waar we uitgenodigd werden voor een middag zwemen in een prachtige met chloorwater gevulde kuip.
De middag verliep redelijk vredig, dat iemand vroeg of we Duitsers waren kon er nog mee door, geen probleem om het verschil uit te leggen.
Later aan de bar werd dat een ingewikkelde discussie en toen ik voorzichtig uit trachtte te leggen dat veel van die stoere Amerikanen toch echt Europese en wellicht Duitse wortels hadden ja toen sloeg de vlam in de pan, dus ik begin er niet meer aan :wink:


Plaats reactie