Ambuggiebar

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Cbalk
Berichten: 100
Lid geworden op: 09 jul 2013 23:10

was het hier niet mee begonnen

Bericht door Cbalk »


Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10558
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door jdbvos »

Lekker !
Zet maar een rummetje naast de snert, Maria...en geef 'daandren' ook maar wat bij de soep of schotel...

Ik hoorde vanmorgen weer iemand vertellen dat de pensioenleeftijd toch echt verder omhoog zou moeten, omdat we veel ouder worden.....
Typisch weer zo'n statistiek-lulverhaal.....
Er wordt gekeken naar hoeveel kinderen er werden geboren, en hoeveel mensen er stierven.... dat werk je mooi bij in je statistische verhaal....
En dan krijg je een gemiddelde leeftijd.....simpel als wat....
Maar zo'n 50 jaar geleden was de kindermortaliteit stukken hoger dan nu, en dus werd die gemiddelde leeftijd lager dan nu, met een vele malen hogere gemiddelde leeftijd voor nu als resultaat....
En om die misbruikte reden moet dan de pensioenleeftijd omhoog ???
Als ze dan het aantal abortussen erin verwerken, kan de pensioengerechtigde leeftijd in die 50 jaar meten best verhoogd worden tot 150 jaar....
En dan zwijg ik maar als ze de condoom- en pil-verkoopcijfers meerekenen....dan zal het pensioen pas bij je 1000e verjaardag komen...
"Statistisch bewezen", zeggen ze dan....

Bij de Nedlloyd hadden ze de Parade; achterin stonden de personalia.... Wie op welk schip zat (beperkt, natuurlijk: anders werd de Parade een parodie-van-een-personeelsblad), maar ook wie in dienst was getreden, wie was vertrokken, wie gepensioneerd werd, maar -en dat vond ik destijds al interessant- wie er was overleden en op welke leeftijd.
Daar viel me bijna altijd op hoe oud mensen, en dan vooral van 'het zware werk', werden: stokers, tremmers, matrozen, behaalden leeftijden van vér in de 80 en zelfs vér in de 90....
Kapiteins, en hwtk's lagen destijds beduidend lager, weet ik nog...
Uiteraard niet allemaal natuurlijk, maar als je het statistisch zou bekijken (op alleen de mortaliteitsleeftijd) werd men vroeger ouder !!
En nu, nu nét bekend is geworden dat mannen tussen de 50 en de 60 33% méér kans op kanker hebben dan een 10 jaar geleden, zal de pensioensleeftijd drastisch naar beneden moeten worden bijgesteld...
Maar dan komen die opties die ik net aandiende in de strijd, vrees ik....
Wanneer minder kinderen overlijden, komen er dus meer pensioenbetalers bij !!
Ik vrees dat de statistiek door heel veel statistici statistisch wordt misbruikt om ons zand in de ogen te strooien.

Doe gauw nog een rummetje, Maria, want statistisch gezien kom ik dichtbij m'n boosheidsstatus...

"Statistisch bewezen"....grmbldrvdrr !!!


PS: We moeten Bootsman Bertus (én de oprichter, ene J.K. te IJ.) in de gaten houden,mannen: die komt dichtbij z'n 1750e pagina op z'n "What port", en mag hij hier een rondje komen geven in ruil voor de vetlederen-medaille-van-verdienste voor verreweg het grootste topic van de site !
Oost, west...ook best
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Ambuggiebar

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Zit je weer aan de ''beer'nburg mien jong?
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Jos Komen (R.I.P)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

mag hij hier een rondje komen geven
Ik heb een paar jaar op Grunniger coasters gevaar'n en zeven jaar in Warffum gewoond, dus zomaar een rondje geev'n is er ja nait bie, Mien Jong. :lol:
Heb trouwens nog nooit in IJ gewoond, wel in H, Z, L, R, M en B.
Dus ik neem er maar eentje "Op Verdacht". :wink:
Salute!
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10558
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door jdbvos »

Neem ik er ook maar eentje 'op verdacht'....
Sjit, zeg....nam ik de IJ van je eigen topic "Wonen in Warffum / IJmond"...: wéér niet goed.... :mrgreen:
Proost !
Oost, west...ook best
Jos Komen (R.I.P)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Tja, wonen in Warffum, Beverwijk, Heemskerk en weer Beverwijk werd een beetje teveel van het goede, Jan. :wink:
Dus heb ik er maar IJmond van gemaakt.
Ik heb al een Beerenburg tegoed door een keertje een haven goed te raden.
Salute! :wink:
Gebruikersavatar
Erikdepooter
Berichten: 630
Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
Locatie: Driebergen-Rijsenburg

Re: Ambuggiebar

Bericht door Erikdepooter »

Welwel, Ijskouwe Beerenburg in Santos??

Ik vond dat meer iets om warm te blijven in dat druilering weer, in de mist, motregen, nét drie graden boven nul, voor anker in de Thamesmonding, mistsignalen uitluisterend op een winderige brugvleugel. Daarvoor was het goed medicijn.

Jullie zijn écht drankverslaafd! :evil:
Bijlagen
tumblr_mz43nfxopj1qc4uvwo1_500.jpg
tumblr_mz43nfxopj1qc4uvwo1_500.jpg (47.3 KiB) 2928 keer bekeken
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)
Jos Komen (R.I.P)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ach, we zitten hier alleen maar virtueel te zuipen, Erik. :wink:
Al of niet met een drankje erbij....
Salute!
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10558
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door jdbvos »

:shock: Virtueel ????
Oh shit...that explains a lot....
:lol: :lol:
Oost, west...ook best
Jos Komen (R.I.P)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Neem allen maar flinke neut zo vlak voor de Kerstdagen. :wink:
Vrede op aarde kunnen we voorlopig wel weer schudden en ook hier in Nederland word je niet vrolijk als je b.v. in de supermarkt bij de kassa staat, want iedereen is saggerijnig en in de stress. :(
En Kombuispraat ook nog eens een paar dagen moeilijk bereikbaar, het is koud en grijs buiten, typisch de Donkere Dagen voor Kerst. :wink:
Ik ben drie dagen druk bezig geweest toen ik zelf dit inlog probleem had, me suf gezocht op internet, allerlei experts gebeld, Ziggo heeft er zelfs een "Case" van gemaakt, maar dit zal inmiddels wel een Cold Case zijn, die sturen je ook alleen maar van het kassie naar de muur.
Ik krijg veel mailtjes over het inlogprobleem en vind het verdomd lullig dat ik het probleem niet kan oplossen.
Sommigen zullen misschien wel denken: een beheerder van lik-me-vessie.
En misschien komt er hier straks wel een reactie: "onzin" van een man van weinig woorden.
Ach, over een paar dagen zijn de problemen weer opgelost, alle kerstboodschappen in huis, maar dan gaat het weer stormen. :wink:
Salud Navidad! :-D
Salute!


Plaats reactie