Ambuggiebar

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ambuggiebar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Halifax, N.S; The Split Crow, zou die nog bestaan?
Jaaa hoor Jossie......muh baassie hep me daar toendertijd nog een klinkend "pensionada feessie"aangeboojuh toen ik van de loonlijst werd afgevoerd :lol: liep nog leuk in de papieren toen we goed op gang kwamen :roll: ...ik was er onlangs nog FF en "ze" vroegen nog naar je :mrgreen: :lol:
Maar sinds jouw tiet zijn er meerdere Split Crows bijgekomen " hier in de buurt" ( Sackville, Antigonish, Truro!)..die blauwe neuzen komen toch ergens van...niettan?? :lol:

https://www.splitcrow.com/
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10556
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door jdbvos »

Grappig dat Jan's Cafe in S'pore óók op de lijst staat van die Britse worldwide-zeemanskroegen...
Die stond recht tegenover het (destijdse) Nedlloyd-kantoor, en als je daar kwam (wat in mien rangetjes niet ze heulveul voorkwam, behalve bij aan/afmonsteren) werd je steevast meegenomen naar "het bijkantoor" Jan's cafe…(waar ze trouwens gewoon NLs spraken !)
Ik kan me van S'pore niet eens echt specifieke barnamen herinneren: het meeste speelde zich op straat af...
Meteen na aankomst op Landingpoint Clifford Pier stak je de Oceanroad over, Change Alley door naar Macy's, en daar meestel linksaf richting Satehcorner en dan Orchardroad (classy) of Buggisstreet (naughty), óf je ging bij Macy's rechtsaf naar Cliffordhouse, de brug over richting Chinatown (heette dat niet Gailan of zo?)...
En het Nedlloyd kantoor daar werd 1 a 2 jaar na mijn aantreden gesloten. Geen idee of dat te maken had met mijn bezoekjes :roll:
Inner anchourage is nu een golfbaan en jachthavens, dus die verzanding van die inner anchourage heeft aardig doorgezet, en outer anchourage schijnt ook al te zijn verwaterd (of beter gezegd: ontwaterd) tot yuppenwijken. De vloot van die jachtjesachtige houten taxibootjes schijnt ook bij Alang op het strand gezet te zijn.
Maar dat de Rooie Leeuw in Kowloon (Red Lion) wél op de lijst staat, en Ned Kelly's Last Stand niet (50m van elkaar af aan Ashleyroad nb !!), verbaast me...Vooral omdat de Red Lion juist op NLrs was gericht: achterin was zelf "The RIL-corner" (met company-vlag en al), die een poosje later mede dankzij de baggeraars tbv de nieuw te bouwen luchthaven ineens "The Dutch Corner" heette. Terwijl de Ned Kelly's wijd&zijd beroemd was om de sfeer én de live muziek. (Als je in streetview kijkt, zie je dat de Red Lion er niet meer is, maar de Ned Kelly's is nog steeds alive&kicking )
Ikzelf ging zga nooit naar HongKong Islands, maar altijd meteen door naar Kowloon...behalve als je aan de Ocean Terminal lag, dan lag je al op een paar 100m vanaf het telefoonkantoor van Kowloon
Oost, west...ook best
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Ambuggiebar

Bericht door Sparks316 »

jdbvos schreef: 30 sep 2018 11:20 Vooral omdat de Red Lion juist op NLrs was gericht: achterin was zelf "The RIL-corner" (met company-vlag en al)
Dat hebben ze in 1977 nog eens herhaald: op de Straat Agulhas lagen nog de twee "RIL-postzegels" die i.v.m. de overgang naar Nedlloyd voor die oranje band geweken waren. Eén ervan is toen helemaal overhaald en triomfantelijk naar de Ambuggie gesleept (zie http://www.varenisfijner.nl/Nedlloyd_agulhas.htm )
Louis
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ambuggiebar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

muh baassie hep me daar toendertijd nog een klinkend "pensionada feessie"aangeboojuh etc.
Het schiet me plotsklaps te binnen dat ik niet in de Split Crow met pesioen ging maar bij " Durty Nelly"....die Ieren kunnen d'r ooook een houtje fan!!

https://durtynellys.ca/
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 8139
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Ambuggiebar

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10556
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door jdbvos »

't Is de tijd van het jaar, he....
ober.jpg
ober.jpg (99.18 KiB) 2081 keer bekeken
Wel even oppassen met de bijverschijnselen....
yogameister.jpg
yogameister.jpg (74.24 KiB) 2081 keer bekeken
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4848
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Ambuggiebar

Bericht door Allen »

Ik heb geprobeerd het een beetje letterlijk te vertalen.

Dialect001.jpg
Dialect001.jpg (76.57 KiB) 1966 keer bekeken


Hoe weet je dat je ouder wordt.

Alles is verder weg dan vroeger.
Naar de schuur, achter het huis, is twee keer zover.
Het lijkt wel of je over een berg heen moet.

Hard lopen om de bus te halen doe ik ook niet meer.
Volgens mij gaat hij veel eerder weg als vroeger.

Als je het mij vraagt hebben ze de trappen ook veel steiler gemaakt vergeleken met jaren terug.

En hebben jullie wel gemerkt dat ze de krant in veel kleinere letters drukt?
Je hoeft ook geen mens meer te vragen of ze hem voor wilt lezen,
want ze praten toch allemaal te zacht.

De kleren zijn ook anders geworden als vroeger.
Ze zijn allemaal te wijd of veel te krap om het gat (kont).

Zelf de mensen veranderen!
Ze zijn veel jonger dan toen wij jong waren!
Van de andere kant zijn die lui van onze leeftijd veel ouder dan wij.

Zo kwam ik kortgeleden nog oude kennissen tegen.
Die waren zo oud geworden dat ze mij niet eens kenden.

Dat schoot mij gisteravond zo in het zin (te binnen),
Dat ik voor de spiegel stond om mijn haar te kammen.
Ik zag mijzelf daar staan en wat meen je (dacht je),
ook de spiegels zijn lang niet meer zo goed als vroeger.
Grtn @Allen
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2207
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jinny »

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Martinus
Berichten: 1003
Lid geworden op: 15 apr 2006 02:41
Locatie: Rio de Janeiro - RJ

Re: Ambuggiebar

Bericht door Martinus »

Je weet dat je ouder wordt als ziekten en ongemakken waarbij je vroeger wachtte tot ze zoals altijd uit zichzelf voorbij gingen nu gewoon blijvend zijn.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ambuggiebar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Maria, we gaan weer over tot de orde van de dag met een kompetitie " slap lullen op een Oliepot van de Christelijke Nederlandse Langen Omvaart" dus om te beginnen geef al die grappenmakers - jaaaa ooook de Grunningers...het leven is reeds kort- maar een stelletje Grolsch met een stijve borrel van me erbij uit het Jantje de Wandelaar flessie speciaal voor "walslurpen en ander volk"....ze proeven het verschil toch niet! :lol: DE hoofdprijs is een vetleren medaille ter beschikking gesteld door de Erven Wijnand Focking!
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"


Plaats reactie