Ambuggiebar

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Ambuggiebar

Bericht door Sparks316 »

Ik ben het er wel mee eens, maar was het niet eigenlijk al heel lang Jos Komen's Kombuispraat?
Had je het over Kombuispraat dan had je het ook over Jos zijn site, en omgekeerd.
Maar i.d.d., stel dat Kombuispraat over 10 jaar nog bestaat, weten dan mensen nog wie Jos Komen was?
Blijft moeilijk om daar een zinnig antwoord op te geven, dus laten we er nog maar eentje nemen :mrgreen:
Maria... trinkies please! Stuur de rekening maar naar de NCBL :lol:
Louis

Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ambuggiebar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

.....om daar een zinnig antwoord op te geven,....
Niet alleen was JossieUno de oprichter van het toendertijd nog met kolen gestookte Kombuispraat, maar hij was dus ook de spirituele en geestelijke vader van deze zgn. "Ambuggiebar"....waarvan de geschiedenis van de naamgeving wel bekend is neem ik aan. Gedachtig het veeeele malen persoonlijk met Jos besproken en door ons beider tot in lengte van dagen gemiste " Potje na de wacht" en dan spreek ik hier specifiek over " HET potje na de hondewacht" a/b van een oliepot van De Christelijke Nederlandse Langen Omvaart.......tijdens zo'n wekenlange "Langen Omvaart".DE hondewacht wordt in principe door de Snr. 3e meester en door de 2e stuurman gelopen en dat potje na 04.00 uur AM liep dan ook vaak " ietsie uit de klauwtjes tijdens de diverse besprekingen betreffende het sexuele leven van sprinkhanen in de Sahara".....m.a.w. voor de NIET ingewijden....er werd -naast de potjes- dan vaak ontiegelijk SLAP geouwehoerd en e.e.a. werd haast tot een soortement " art form" verheven :lol: ........uiteindelijke resultaat en idee van Jossie " DE Ambuggiebar"......een bar waar een ieder vooral zijn uiterste best moet doen om juist GEEN zinnige antwoorden te geven. Snappie Louitje!! :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Ambuggiebar

Bericht door Sparks316 »

Kunen we dan niet beter de Ambuggie omdopen tot Jossie Uno Ambuggie o.i.d. in plaats van het hele forum om te dopen? Ik weet het, ik zit ook maar aan de simpele Vinho Tinto in plaats van de "slegs vir geselekteert blankes Dalwhinnie" :lol:
Louis
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Ambuggiebar

Bericht door K.Brouwer »

Het Jos Komen Kombuispraat Forum lijkt mij een uitstekend idee!

Groeten, K.Brouwer.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Ambuggiebar

Bericht door gerard tenerife »

Goed Idee, Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Ambuggiebar

Bericht door v+d »

Ja Maar... Kombuispraat is een begrip in alle zoekmachines en het komt zelfs voor dat je voor bepaalde zaken steeds naar Kombuispraat verwezen wordt, kun je nagaan...

Het is dan wellicht handiger om Kombuispraat voorop te laten staan. Onder de foto van de Kok kan dan staan:
"Opgericht door Jos Komen (RIP) en sinds 2001 het forum waar een zeeman zich thuis voelt "

Op deze manier verandert er niets wezenlijks en bewijzen wij Jos de nodige eer.
Ik heb het nooit verder gebracht als derde machinist en ik voel wel wat Harry bedoelt, na de hondenwacht was het oorverdovend stil op zo'n tanker. "Eenzaam maar niet alleen" dat geeft precies aan hoe het voelde om jarenlang de hondenwacht te lopen.
Dus was je blij als je na dat wachtje een andere dolende ziel tegenkwam, de gesprekken gingen dan vaak nergens over :lol:
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10556
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door jdbvos »

De naam van het forum-adres kan ivm alle zoekfuncties natuurlijk niet veranderen...
Maar het logo, de introductiepagina wél...
We zouden dus aan iets als dit moeten denken...
Maar idd: Jos z'n naam MOET erop..

Misschien zelfs ook een nieuw topic: "Monsterrol", met een naam, en eventueel een fotootje, van allen die met volle zeilen óver de kim verdwenen, maar 'ergens' op dat zelfde moment tot enthousiasme over de kim aan kwamen zeilen... (vrij naar "The vanishing ship", al eens door iemand hier aangehaald)
Naamloos.jpg
Naamloos.jpg (53.01 KiB) 2669 keer bekeken
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10556
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door jdbvos »

Nog ff iets anders...
Gisteren was ik weer bij de Kumpulang, waar het tussen alle 'oudstrijders der RIL' weer ouderwets gezellig was...
En (uiteraard) trof ik daar ook weer collegae die net als ik op de centrale's waren beland...

Één van hen zag mijn smartphone, en zei "Oh, heb jij ook zo'n groot ding.... Ikzelf heb maar een kleintje, kijk maar..."
En hij toonde (gelukkig) een klein telefoontje met de woorden "...ik kan ermee bellen, en ik kan ermee gebeld worden.... Wat moet je nog meer ?"
En hij vervolgde: "M'n vrouw heeft óók zo'n groot geval; ze zit zowat de hele dag over dat scherm te swaffelen....."
Waarop een andere collega zei "Dan zal ze wel blij zijn, met zo'n groot geval"

Lang niet zó gelachen... :lol: :lol: :lol:
Ik mis ze toch...die collegae...

Voor degenen die het niet snappen: ("The bird is the word"), en 'the word' voor een touchscreen-bediening is "swipen" (vegen), want swaffelen doet men doorgaans niet met vingers....
Oost, west...ook best
Jacob Bothof
Berichten: 1481
Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jacob Bothof »

Jan,
dit ontwerp vind ik zeer passend.
Jacob
Gebruikersavatar
Jos Linders
Berichten: 3419
Lid geworden op: 22 feb 2005 16:50
Locatie: Nijmegen

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jos Linders »

Als moderator kan ik berichten aanpassen of verwijderen, vervelende personen blokkeren, maar ik kan niet het format van het forum wijzigen.

Groetjes, Jos Linders.
Ulpia Noviomagus Batavorum

https://www.nijmegen.nl/diensten/webcam/


Plaats reactie