Ambuggiebar

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
jdbvos

Re: Ambuggiebar

Bericht door jdbvos » 09 dec 2016 23:57

Neem ik er ook maar eentje 'op verdacht'....
Sjit, zeg....nam ik de IJ van je eigen topic "Wonen in Warffum / IJmond"...: wéér niet goed.... :mrgreen:
Proost !
Greetz!
Jan DB Vos

Jos Komen
Contacteer:

Bericht door Jos Komen » 10 dec 2016 00:05

Tja, wonen in Warffum, Beverwijk, Heemskerk en weer Beverwijk werd een beetje teveel van het goede, Jan. :wink:
Dus heb ik er maar IJmond van gemaakt.
Ik heb al een Beerenburg tegoed door een keertje een haven goed te raden.
Salute! :wink:
Hij die nooit gevaren heeft
Weet niet hoe een zeeman leeft.

http://www.scheepspraat.nl/

Erikdepooter

Bericht door Erikdepooter » 10 dec 2016 14:46

Welwel, Ijskouwe Beerenburg in Santos??

Ik vond dat meer iets om warm te blijven in dat druilering weer, in de mist, motregen, nét drie graden boven nul, voor anker in de Thamesmonding, mistsignalen uitluisterend op een winderige brugvleugel. Daarvoor was het goed medicijn.

Jullie zijn écht drankverslaafd! :evil:
Bijlagen
tumblr_mz43nfxopj1qc4uvwo1_500.jpg
tumblr_mz43nfxopj1qc4uvwo1_500.jpg (47.3 KiB) 1543 keer bekeken
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)

Jos Komen
Contacteer:

Bericht door Jos Komen » 10 dec 2016 17:59

Ach, we zitten hier alleen maar virtueel te zuipen, Erik. :wink:
Al of niet met een drankje erbij....
Salute!

jdbvos

Bericht door jdbvos » 10 dec 2016 19:59

:shock: Virtueel ????
Oh shit...that explains a lot....
:lol: :lol:
Greetz!
Jan DB Vos

Jos Komen
Contacteer:

Bericht door Jos Komen » 22 dec 2016 00:06

Neem allen maar flinke neut zo vlak voor de Kerstdagen. :wink:
Vrede op aarde kunnen we voorlopig wel weer schudden en ook hier in Nederland word je niet vrolijk als je b.v. in de supermarkt bij de kassa staat, want iedereen is saggerijnig en in de stress. :(
En Kombuispraat ook nog eens een paar dagen moeilijk bereikbaar, het is koud en grijs buiten, typisch de Donkere Dagen voor Kerst. :wink:
Ik ben drie dagen druk bezig geweest toen ik zelf dit inlog probleem had, me suf gezocht op internet, allerlei experts gebeld, Ziggo heeft er zelfs een "Case" van gemaakt, maar dit zal inmiddels wel een Cold Case zijn, die sturen je ook alleen maar van het kassie naar de muur.
Ik krijg veel mailtjes over het inlogprobleem en vind het verdomd lullig dat ik het probleem niet kan oplossen.
Sommigen zullen misschien wel denken: een beheerder van lik-me-vessie.
En misschien komt er hier straks wel een reactie: "onzin" van een man van weinig woorden.
Ach, over een paar dagen zijn de problemen weer opgelost, alle kerstboodschappen in huis, maar dan gaat het weer stormen. :wink:
Salud Navidad! :-D
Salute!

jdbvos

Bericht door jdbvos » 22 dec 2016 01:20

Proost Jos ! Neem er ook eentje van mij....
Vandaag was de kortste dag: dát zal het zijn...Iedereen chagrijnig...mezelf incluis...
Vanaf vandaag gaat gelukkig de zon weer de juiste kant op, en over een poosje zien we allemaal de zon weer schijnen...
't Is me ook het maandje wel: eerst Snikkelhaas, nu de kerst, strakkies nog weer dat gedonder met gedonder van veel te grote donderbussen, en daarna komt "de grote rust" met het wachten op het eerste voorjaarsgroen, en de terugkomst van de scholeksters (meestal de eersten).
Morgen lijkt alles weer anders....
Proost !
Greetz!
Jan DB Vos

Knisten

Bericht door Knisten » 22 dec 2016 02:38

@ Jos en Jan,
Proost heren, en dat ze nog lang mogen smaken !
Voor wat de onbereikbaarheid betreft:
Thanks voor al jouw en Dennis' inspanningen om
de problemen te verhelpen. Een prettige bijkomstigheid
gedurende al die ellende is dat we wat vaker bij de
buren hebben kunnen grasduinen. Ben daar ook een
paar dingen wijzer geworden. Geluk bij een ongeluk
dus, maar ben blij weer "thuis" te zijn....
Fijne Kerst
Na zdorovje

Met vriendelijke groeten,
Dirk
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten

Harry G. Hogeboom

Bericht door Harry G. Hogeboom » 22 dec 2016 03:25

Neem allen maar flinke neut zo vlak voor de Kerstdagen.
Mijn beste Vader zaliger placht te zeggen : "Als het dan TOCH op moet, geef mij dan ook maar wat" :lol: ...nou was de man wel ontzettend " op drank teugen" :roll: .........en daar had hij best zijn redenen voor, maaar als rechtgeaarde zoon heppik die schade voor hem ingehaald "in mijn jongere en ietwat wildere jaren zogezeid"
DUS...Maria...de komende 24 uur vrij drinken voor de " geregelde bezoekers"...d.w.z. als het huis een beetje bij de schuur houden, anders stop ik " the running tab" :mrgreen:
Allemaal bovenste beste dagen , goede gezondheid en een voorspoedig 2017 en dat we ZE nog maar lang mogen lusten " met z'n allen"......aaaait vedan :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

v+d

Bericht door v+d » 22 dec 2016 11:23

Doe mij er maar een van die lange Canadees :-D , wij zitten in een piepklein Portugees dorpje waar je moet wachten tot een bejaarde dame het enigste winkeltje ontsluit. DAT doet ze wanneer het haar goeddunkt , zij verkoopt geen kerstzooi maar slechts noodzakelijke eerste levensbehoeften (zoals wij dat nu zien) zoals pleepapier en deodorant. Jawel ze heeft ook eieren, aardappels en winterwortellen. En wat een genot dat je niet kunt kiezen :wink:
Op het plein verzamelen oude kerels boomstronken, die met oude rokende pickups aangevoerd worden. De verzameling gaat straks in de fik, hoezo luchtvervuiling feest moet er zijn.
De kerststal op het zelfde plein is niet politiek correct en over wel of niet kerst wordt niet gediscussieerd. Terwijl wij in het zonnetje op een bankje op de opening van de winkel zitten te wachten leren we weer geduld en eenvoud in 10 minuten. Een oude Portugese dame met een paar grote gele snijtanden grijnst ons lief toe en tracht ons " goede middag" in haar dialect te leren. Het stoplicht bij de oversteekplaats staat voortdurend op groen voor het voorbij razende verkeer. De jeugd en de oudjes steken elders schuin de weg over, dat houdt het leven spannend hier.

jdbvos

Bericht door jdbvos » 22 dec 2016 12:06

Mooi verhaald, Jan :-D
Goeiemorgen, trouwens....
Doe mij maar een koffie, Maria, 't is me te vroeg voor een offerande aan Bacchus..
Tsja...die al-dan-niet'te correcte kerststallen....zowiezo discutabel...je ziet nooit een belangrijk bijkomend onderdeel van een bevalling noch de schep waarmee daarmee doorgaans wordt wordt omgegaan... :lol:
...detailtjes, detailtjes...
Op Veesboek stond ook al zo'n fifty-fifty voorbeeld; ff kijken of ik die even kan downloaden en plaatsen....
Yep !
Zo zou er nu al gauw gesproken worden over Je zuster... :-D
Bijlagen
een meisje !.jpg
een meisje !.jpg (85.26 KiB) 1289 keer bekeken
Greetz!
Jan DB Vos

jdbvos

Bericht door jdbvos » 23 dec 2016 00:44

Ik kom ook nog even trug op het misbruik van gereedschap...
Kijkt ! En huivert ! Hiervan krijgt elke wtk een hartverzakking....
Bijlagen
lassen.jpg
lassen.jpg (175.58 KiB) 1226 keer bekeken
Greetz!
Jan DB Vos

Knisten

Bericht door Knisten » 23 dec 2016 04:10

En niet alleen een WTK hoor... want da's een prijzig clampie :roll:
Voor die prijs kunnen we wel een paar "Black Russians" nuttigen.
Hopelijk bleef het hoeklijntje minstens vaststaan.... :)
Proost

Met vriendelijke groeten,
Dirk
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten

Harry G. Hogeboom

Bericht door Harry G. Hogeboom » 27 dec 2016 23:02

d.w.z. als het huis een beetje bij de schuur houden, anders stop ik " the running tab"
Was ik dat kompleet vergeeet'n en Maria bleef doorschenken, zit de hele meute hier nog lekker door te zakken :lol: 't is nou einde oefening heren!! :roll:
Ik heb ondertussen een probleem(pje).....we zaten onlangs hier ergens op Kombuis over " pakkingkies van zee-kaarten" te ouwehoeren en ik ben nou kwijt waar dat was :roll: weet een van de hier edelachtbare aanwezigen dat soms?? Door een samenloop van omstandigheden moeten er plotseling een heel stel zeekaarten " aan geloven" om ergens mallen voor te maken en daarvan wil ik even 2e stuurman Komen op de hoogte stellen!! zodat er straks niet de pleuritis uitbreekt in het gissende navigatie departement :lol: ( Ik hoor inmiddels van Ome Willem Plukker - op een andere blz.- dat "ze" inmiddels sinds ongeveer de 1980tiger jaren redelijk goed weten waar ze zitten en dat er dus niet meer " gegist" wordt :lol: ....aahwel een mens is nooit te oud om te leren :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Drentenier

Bericht door Drentenier » 27 dec 2016 23:15

we zaten onlangs hier ergens op Kombuis over " pakkingkies van zee-kaarten" te ouwehoeren en ik ben nou kwijt waar dat was
Dat was op 'Mooi tankers' Harry :-D
Groet,
Hans

Jos Komen
Contacteer:

Bericht door Jos Komen » 27 dec 2016 23:33

moeten er plotseling een heel stel zeekaarten " aan geloven"
Je pakt toch geen kaarten die ik pas heb bijgewerkt, meester? :!:
Met mijn schaar en potje gluton, kroontjespennen en potjes inkt in diverse kleuren om boeien in de kaart te tekenen? :wink:
Salute! :wink:

Plaats reactie