Ambuggiebar

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Ambuggiebar

Bericht door gerard tenerife »

Ik kom niet zo vaak in de kroeg, maar ik drink dan thuis een glaasje wijn, of twee, en zat naar het nieuws op de TV te kijken en zag toen in mijn verbeelding een Canadees gehuld in een Canabis wolk op een bankje in de najaars zon zitten en dacht toen gelijk aan Harry of hij wist dat Canabis gemixet met alcohol gevaarlijk is, dus Harry, het een of het ander. :lol:
mvg Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.

Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14381
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ambuggiebar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

dus Harry, het een of het ander.
No worriiieees Gerard........ik ben en ik blijf een gewone bier gozer met af en toe een borrel erbij.De wilde haren zijn foetsie en wat er nog over is .....grijs! :lol:
Maaaar ik weet het.......wat "gisteren" nog illegaal was, is vandaag " ouwe jongens krentebrood".......weeed, weeeed, weeeed! :lol: Het leven is een pijp kaneel....etc. etc. :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 8139
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Ambuggiebar

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

Heineken Drum.jpg
Heineken Drum.jpg (117.05 KiB) 3938 keer bekeken
Op ''Mooie tankers'' ging het over lege smeer olie vaten.
Onlangs zag ik ook zo een oud vat hier in een etalage
van een winkeltje staan. Echter heel netjes opgeschilderd
als een HEINEKEN vaatje. Op van die kleine wieletjes gemonteerd.
Zonder inhoud (150ltr)
Prijskaartje R$ 450,00 (omgerekend een Euro 100,00)
Doe maar een rondje Maria. Tenslotte weer weekeinde.
Gebruikersavatar
Breeze
Berichten: 943
Lid geworden op: 30 jan 2017 20:43
Locatie: Nw. Lekkerland

Re: Ambuggiebar

Bericht door Breeze »

Afbeelding
Wereldstad, Wereldhaven, Wereldport
------------Selected fine Ruby-----------

Kadootje van een vriendin die mocht meerijden naar het Lalique-museum en toevallig lust ik wel zo'n aperatiefje.

Adri
Gebruikersavatar
Breeze
Berichten: 943
Lid geworden op: 30 jan 2017 20:43
Locatie: Nw. Lekkerland

Re: Ambuggiebar

Bericht door Breeze »

Harry G. Hogeboom schreef: 16 sep 2018 15:03Nou is het ook zo dat je met:
2) Dalwhinnie Single Malt- 15 jaar oud " The Gentle Spirit from the Highlands" niet verkeerd kunt gaan.
Laat er nou toevallig in de weekeindbijlage van de weekeindkrant een stukkie staan over die stokerij in de Highlands boven Inverness:

Afbeelding

Je zou er dorst van krijgen.

Adri
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14381
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ambuggiebar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

een stukkie staan over die stokerij in de Highlands boven Inverness:
WAT kan ik zeggen??? :lol: :roll: :mrgreen: ........" Gratis advies....etc" :roll:
EN...." Rotterdamse Port".....uit Portugal??? :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Ambuggiebar

Bericht door Sparks316 »

Ach Harry, alles is mogelijk tegeswoordig.
Als het allemaal goed gaat kan ik vanaf waarschijnlijk eind volgend jaar een Nederlandse, zelfs Brabantse whisky lopen, die hiervandaan hooguit 15 km verderop gestookt wordt. Bus whisky. Niet alleen single malt, maar ook single estate. Genoemd naar het buurtschap Bus, bij Nistelrode (en dat leg weer zo'n 10 km zuidelijk van Osch).
De gerst wordt lokaal verbouwd, het water komt uit lokale putten van minstens 80m diep en schijnt afkomstig te zijn van watertjes die door de zg. Peelrandbreuk lopen, alleen de vaten komen van elders. Zoals gezegd, men verwacht eind 2019 de eerste flessen te bottelen. Het zal wel niet eg goejekoop zijn.... :mrgreen:
Louis
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10558
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door jdbvos »

Ze zullen vast ook rondleidingen organiseren, met een eigen busje...
De Bus whisky whiskybus , dus....
Oost, west...ook best
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Ambuggiebar

Bericht door Sparks316 »

Nee Jan, er zit een hele biz omheen. Het is begonnen als een "natuurlijke produkten" projekt op een oud stuk land, de Maashorst, waarbij bv. gerst voor lokale bierbrouwerijen werd geproduceerd. Verder hebben ze wijngaarden en weet ik veel wat. Op de boerderij kunnen trouwerijen en zakelijke bijeenkomsten worden gehouden en voor lokale sightseeing hebben ze een soort 4x4 elektrische autootjes.
Een paar jaar geleden kwamen ze erachter dat ze meer gerst produceerden dan de lokale brouwers aankonden en besloten toen whisky te gaan maken, omdat ook die wijstbron van water op hun terrein lag. Dat was dus in 2015 en eind 2019 moeten dan de eerste Bus-whiskey flessen te krijgen zijn.
Als vaten gebruiken ze first-fill Bourbon en verder sherry- en portvaten. Ik schat ff in dat ze rond 50-60 euri moeten opbrengen. We shall see, want die wijnen van ze kunnen ook nog interessant zijn 8)
Louis
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2208
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jinny »

Jeah, Jinny heeft een nieuw modem en dus een nieuw IP adres en hoeft dus niet meer via vage proxy's en dergelijke het forum te benaderen.. :-D
Blij blij....
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?


Plaats reactie