s.s. Rotterdam

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10557
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: s.s. Rotterdam

Bericht door jdbvos »

Tsja...
als je met dozen bier heen-en-weer rent over de horizontale loodsladder mét telefoonhokjes, lastiggevallen worden door overstekende walvissen en om de oren vliegende vissen, ben je je orientatie natuurlijk snel kwijt....
Steeds die rinkelende telefoons in die hokkies met "..naar links !"; "...naar rechts !" "...naar voren ! "; "...nee, naar achteren !"
...ik zie het gewoon voor me.....

Nee hoor Harry ! Ik snap het wél ! Je rechterarm zit ALTIJD rechts; of je nu van voren naar achteren loopt of van achteren naar voren. Ja: zelfs van SB naar BB of van BB naar SB !
Oost, west...ook best

Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14380
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: s.s. Rotterdam

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Ik zie jullie wel in het pikheethok :twisted:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
deventer05

Re: s.s. Rotterdam

Bericht door deventer05 »

Ik ben het eens met de kritiek op de managers (en bestuurders!) van Woonbron. Ze deden niet de dingen waarvoor ze waren aangesteld en wèl dingen waarvan ze geen verstand hadden.
Ik begrijp dat de schade voor "de maatschappij" (ik en alle andere Nederlanders) zo'n 220 miljoen is. Dat is zo'n 13 Euro per Nederlander? Hiervoor houden we dan de Rotterdam in NL. Als Woonbron niet zo stom had gedaan dan had het misschien ook voor minder gekund. Maar als ze bij mij langs komen om die 13 Euro op te halen betaal ik. Met liefde.
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14415
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: s.s. Rotterdam

Bericht door Joost.R »

s.s.ROTTERDAM
R- 875.JPG
R- 875.JPG (161.66 KiB) 4722 keer bekeken
R- 879.JPG
R- 879.JPG (132.72 KiB) 4722 keer bekeken
R- 868.JPG
R- 868.JPG (164.65 KiB) 4722 keer bekeken
R- 880.JPG
R- 880.JPG (157.33 KiB) 4722 keer bekeken
Jolly Sailor

Re: s.s. Rotterdam

Bericht door Jolly Sailor »

Als nou al die Koopvaardij pensioenfondsen de ss Rotterdam nou hadden gekocht toen ze nog in Bermuda lag en hadden opgeknapt zoals ze nu is.
Het mag wat kosten maar dan heb je ook wat nou behalve dit we waren gekort op onze pensioengelden, maar de huurders van Woonbron waren beter af dan nu.
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: s.s. Rotterdam

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Als nou al die Koopvaardij pensioenfondsen de ss Rotterdam nou hadden gekocht
Ik ken maar één Bedrijfspensioenfonds voor de Koopvaardij en juist omdat die zulke domme dingen niet doen - ook niet met beleggen - staan ze er nog steeds goed voor en hoeven niet te korten.
Jolly Sailor

Re: s.s. Rotterdam

Bericht door Jolly Sailor »

Hier alvast twee pensioenfondsen waar ook zeevarenden onder vallen.

https://www.nedlloydpensioenfonds.nl/

http://www.pensioenfondshal.nl/
Jolly Sailor

Re: s.s. Rotterdam

Bericht door Jolly Sailor »

Gisteravond in het programma met het oog op morgen ging het over de familie Westers een van de nieuwe eigenaren van de ss Rotterdam dat de prijzen van de menukaart worden aangepast naar meer gangbare prijzen.

Hier de huidige menukaart, vind het wel jammer had me zo verheugd als ik een keer een bezoek zou brengen aan de ss Rotterdam op die exclusive prijs van 2 kroketten voor € 12,50
Ronald A.

Re: s.s. Rotterdam

Bericht door Ronald A. »

Wie kan mij helpen aan goede foto's van de volgende zaken in de machinekamer van het ss Rotterdam:

De herverzadiger, opgesteld aan BB naast het manoeuvreerpaneel.

De installatie voor de DB / Bunkerverwarming direct naast de WTD van Verdamperruim naar Ketelruim.
Thans is dit deel van de installatie weggewerkt achter afschermende beplating.
Alleen de stoomontwikkelaar en de condensaatbak zijn thans nog zichtbaar.

Alvast hartelijk dank!

Ronald.
Lemans
Berichten: 197
Lid geworden op: 21 apr 2010 22:38

Re: s.s. Rotterdam

Bericht door Lemans »

ik werk de laatste tijd vaker in R'dam en het heeft wel wat zo'n mooi schip midden in de stad
prachtige uitstraling en zou haar niet willen missen en je mist het pas als ze definitief weg is

200 milj is veel geld maar af en toe zou ik willen dat we daar niet zo benepen (gierig) over doen.

die 13 euro betaal ik wel
gr A


Plaats reactie