s.s. Rotterdam

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Ton Pekel
Berichten: 1965
Lid geworden op: 23 jul 2004 08:20
Contacteer:

Re: s.s. Rotterdam

Bericht door Ton Pekel »

De vereniging DE LIJN doet vandaag op haar homepage meer info over het bezoek aan de ss Rotterdam.
Mijn bovenstaande mededeling klopt dus precies zoals ik al dacht.

Hier is het verhaal te lezen voor 31 januari as http://www.verenigingdelijn.nl/index.php?page=home

Worden rond de 2.800 personen verwacht en helaas... DE MACHINE KAMER IS NIET TOEGANKELIJK..... :mrgreen:

Kijk daar kwam ik juist net voor...... :twisted:
Ton Pekel
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!

wvdleek

Re: s.s. Rotterdam

Bericht door wvdleek »

Jos Linders schreef:In Nijmegen ook nog geen uitnodiging binnen. :evil:

Groetjes, Jos2.

Hier nog steeds niets ontvangen, uiteraard die gele label in december wel ontvangen en antwoordgedeelte teruggestuurd.
Volgens de telefoniste werden er heloemaal geen bevestigingen verzonden en waarom sommigen die wel hadden, begreep ze ook niet.
Als je geen bevestiging (met programma) hebt ontvangen moet je die gele label waarop met grote letters UITNODIGING staat meenemen.

Ik ben benieuwd, want er is in het verleden heel wat meer misgegaan :(
Frans/Goofy

Re: s.s. Rotterdam

Bericht door Frans/Goofy »

Zo lag hij er bij een paar maanden geleden,
Toen ik deze foto nam.
Gr Frans / Goofy
Bijlagen
SS.ROTTERDAM.JPG
SS.ROTTERDAM.JPG (103.69 KiB) 3287 keer bekeken
Gebruikersavatar
Derk Gotink
Berichten: 1379
Lid geworden op: 03 sep 2004 21:47
Locatie: Hilversumse Meent

Re: s.s. Rotterdam

Bericht door Derk Gotink »

Mooie foto Frans.
Morse is uit !!
Mayday is in !!
Frans/Goofy

Re: s.s. Rotterdam

Bericht door Frans/Goofy »

Ja Derk, soms lukt het mij om er iets moois van te maken.
Gr Frans/ Goofy
wvdleek

Re: s.s. Rotterdam

Bericht door wvdleek »

Knap druk geweest vandaag, behalve hier in de Ocean Bar:

Afbeelding
wvdleek

Re: s.s. Rotterdam

Bericht door wvdleek »

Dezelfde Ocean Bar, maar dan zoals aangetroffen in juli 2004 in Gibraltar.

Afbeelding
harro
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 jun 2006 08:33
Locatie: Bemmel

Re: s.s. Rotterdam

Bericht door harro »

Afgelopen vrijdagavond al een feestje gehad aan boord van de 'Rotterdam'. Feestje was prima en wat een prachtig schip. Kan me nu voorstellen dat ze wat uit budget gelopen zijn met de restauratie en aankleding... :-)
Gebruikersavatar
Ton Pekel
Berichten: 1965
Lid geworden op: 23 jul 2004 08:20
Contacteer:

Re: s.s. Rotterdam

Bericht door Ton Pekel »

Bezoek aan de ss ”Rotterdam” zondag 31 januari 2010

Vroeg uit bed gerold ( 05:30 uur) want we wilden op tijd aan het 3e Katendrechtsedok zijn ivm parkeren vlak naast de Rotterdam. Het had gesneeuwd die nacht en de snelweg tussen Zeist en Utrecht was op sommige stukken spekglad , ja wie gaat er dan ook strooien op zondagmorgen rond 09:00 uur..! We gleden soms alle kanten op. Moeders had het niet breed en was wel erg stil. Om 10:15 uur waren we op de parkeerplaats dus ruim op tijd want de openstelling was vanaf 11:00 uur. Ook daar was het spekglad en behoorlijk fris met die wind. Personeel was begonnen met het strooien van zout met een verdeelkarretje maar dat schoot niet zo op dus hup dan maar ruig de zakken zout omkeren. Het was “badzout” in de kleur ROZE maar zout op een bult werkt op dat grote terrein ook niet zo erg. We konden het tijdens onze wachttijd in de auto dat gestuntel prima volgen. Was nog niet druk, stonden alwel een paar winterharde dames en heren te blauwbekken bij de ingang maar die bleef nog steeds dicht. Het begon wat drukker te worden met bezoekers en de eerste pendelbussen vanaf de Rynhaven en Ahoy kwamen mondjes maat aan rijden. Veel ouderen net als wij en soms nog veel ouder gewapend met wandelstok of rollator begaven zich richting loopbrug maar wel elkaar goed vasthoudend om een salto en daarmede het gebrek nog erger te maken te voorkomen. Een oudere heer stak nog even een knoert van een verse sigaar aan dus die wilde het eerste uur nog niet aan boord. Om 10:45 uur mochten we naar binnen cq aan boord, he dat kwam me nog bekend voor het trappenhuis en een omhoog en bij de vroegere Odysey eetzaal was nu een tijdelijke garderobe gebouwd. Niks geen controle op toegangsbewijzen of aanmelden… kijk dat scheelt in de wachtrij. Op naar de koffie want daar waren we wel aan toe
Wordt vervolgd.
Bijlagen
3e Katendrechtsedok ssRotterdam
3e Katendrechtsedok ssRotterdam
P1010009.JPG (79.38 KiB) 3083 keer bekeken
Ton Pekel
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!
wvdleek

Re: s.s. Rotterdam

Bericht door wvdleek »

Het vervoer met de pendelbussen tussen Rijnhaven en de Kop van Katendrecht was goed geregeld.
Het was zondag wel stukken drukker dan op zaterdag en op zondag werden diverse doorgangen plotseling gesloten, zodat het ineens een probleem was om van de brug naar de Sky Room te gaan. Rode linten werden dus veelvoudig veronachtzaamd, want je moest toch ergens door.
De lounges zijn erg goed gerestaureerd, hoewel ik sommige commentaren heb gehoord over het tapijt in de Smoking Room.
In de Smoking Room is het plafondpaneeltje, waar jarenlang (van 1959 tot minstens 2004) dat kroonsteentje uithing, weer compleet met gaatje op de originele plaats teruggezet. Achter de schermen is veel nieuw spul geplaatst. De hutten, waarvan er twee open waren, zien er goed uit. Uiteraard wat groter gemaakt dan in 1959. In de hal op Main deck, bij de vroegere Chief Steward en Purser's Offices miste ik een bankje en het kunstwerk dat daar vroeger gestaan heeft.
Alle hutten op Main deck voor zijn er uit gesloopt. In het midden is een tenstoonstellingsruimte en op de plaats van de buitenhutten zijn allemaal kleine vergaderzaaltjes gemaakt.
Het zwembad op D deck is nog steeds een grote puinhoop (was zaterdag toegankelijk en zondag afgesloten met rood lint).
De Club Room en het Lido restaurant zijn nog niet klaar.
Helaas zijn alle bemanningsverblijven er uit gesloopt. Alleen op het Bridge deck zijn een paar officiershutten teruggezet, o.a. van de scheepspolitie, 3e officier, radio officier, loodsenhut en de kapiteinshut. Achter de kaartenkamer aan bakboord is een tentoonstellingsruimte gemaakt, waar ook wat oude radioapparatuur staat opgesteld.

Al met al kon je toch wel goed zien waar al dat geld in is geïnvesteerd :wink:

Ik heb ondertussen twee foto-albums on-line geplaatst die via mijn website zijn te bekijken.


Plaats reactie