Scheepvaartfoto's diversen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4848
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Scheepvaartfoto's diversen

Bericht door Allen »

Miami, 13 juli 2015

Celebrity Cruises introduceert Kate McCue als eerste Amerikaanse vrouwelijke kapitein
ooit aan boord van een cruiseschip.


KateMcCue.jpg
KateMcCue.jpg (20.69 KiB) 2693 keer bekeken
Grtn @Allen

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10556
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Scheepvaartfoto's diversen

Bericht door jdbvos »

mw. Danuta Kobylinska . Kapitein op de Biesczadi
Destijds niet een eenvoudig baantje in de Sovjet-unie.....
de kapitein was de baas over de navigatie, en de dagelijkse gang van zaken van een schip, maar er was in die tijd altijd een kommisar aan boord die orders rechstreeks vanuit Moskou kreeg en doorgaf, en die het de kapiteins aardig moeilijk kon maken...
En altijd spionnen van de KGB onder de bemanningsleden, die ook in staat waren een cariere (of zelfs een leven) vroegtijdig te stoppen....In Nieuw Zeeland sprak ik ooit met een ex-Rus, destijds stuurman op een roro, die gevlucht was en asiel kreeg in NZ...
Dus die mevrouw-kapitein zal het niet eenvoudig hebben gehad, en was uiteraard "a loyal partymember"; anders werd je niet eens op de akademia toegelaten...
Ik heb alleen in het hele vroege begin, toen het nog geruchten waren, wat moeite gehad met de intrede van vrouwen in functie aan boord, maar legde dat heel snel naast me neer... Wanneer de rederij, de overheid noch de verzekering twijfelt aan diens kunnen, wie ben ik om dan te twijfelen. Prima mee gevaren ! En prima scheepsmakkers !
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4848
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Scheepvaartfoto's diversen

Bericht door Allen »

Zie hiervoor.

BIESZCZADY

>>>https://www.balticshipping.com/vessel/imo/6912877


Bieszczady.jpg
Bieszczady.jpg (69.62 KiB) 2653 keer bekeken
Grtn @Allen
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10556
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Scheepvaartfoto's diversen

Bericht door jdbvos »

Dat vind mevrouw-kapitein niet leuk, dat ik haar een Russin noem...da's water&vuur… :oops: ...en met die scheepsnaam had ik het ook kunnen weten...
Maar wel onder hetzelfde sovjet-controlesysteem, in die tijd. En ook daar kwam je niet zomaar op de polytechn.universischnitzel (of iets gelijk-klinkends)...
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 8139
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Scheepvaartfoto's diversen

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

vrouwelijk gezag
Hildelene Lobato Bahi was In 2009 de eerste Braziliaanse die het gezag voerde over deze Braziliaanse tanker
CARANGOLA (Transpetro)
Carangola.jpg
Carangola.jpg (34.93 KiB) 2579 keer bekeken

In 2013 hier aan boord van de RÔMULO ALMEIDA (Ambipetro)
1ª-capitã-brasileira-de-longo-curso-vai-comandar-navio-de-183-metros-2.jpg
1ª-capitã-brasileira-de-longo-curso-vai-comandar-navio-de-183-metros-2.jpg (51.46 KiB) 2579 keer bekeken
Romulo Almeida.jpg
Romulo Almeida.jpg (59.06 KiB) 2579 keer bekeken
Jos Komen (R.I.P)

Re: Scheepvaartfoto's diversen

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Fowey vroeger. :wink:

River Fowey Bodinnick.jpg
River Fowey Bodinnick.jpg (231.79 KiB) 2538 keer bekeken
River Fowey.jpg
River Fowey.jpg (180.78 KiB) 2538 keer bekeken
Jos Komen (R.I.P)

Re: Scheepvaartfoto's diversen

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

De Stalheim 1912, zo te zien bij de bekende Suspensionbridge bij Bristol.

Stalheim.jpg
Stalheim.jpg (156.38 KiB) 2332 keer bekeken
https://skipshistorie.net/Oslo/OSL369JB ... ALHEIM.htm
jan stolp
Berichten: 215
Lid geworden op: 06 apr 2008 19:35
Contacteer:

Re: Scheepvaartfoto's diversen

Bericht door jan stolp »

Ervoor staat de "Peri " van C.J. King & sons.
Gebouwd in 1874 in Waterford en gesloopt in 1934.
Aangekocht door King in 1900.
Groeten
Jan
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10556
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Scheepvaartfoto's diversen

Bericht door jdbvos »

zo te zien bij de bekende Suspensionbridge bij Bristol
Yup !
Waar dat zwarte autootje rijdt, had ik m'n eerste chauffeurs near-miss....
Ik heb dat verhaal al eens verteld geloof ik, maar zoals zoveel zeemansverhalen beginnen: "We lagen eens in..."
...in dit geval met de Vedette in Avonmouth, en ik was sinds een half jaar in het bezit van m'n rijbewijs A-B-E...
Een weekend over, en er werd niet gewerkt, én (!) van de agent mochten we een auto lenen om naar Bristol te gaan om te stappen !
Dus de auto werd volgeladen (een man of 4, misschien 5) en wij gingen 's avonds na het eten op pad. Ik aan het stuur, me concentrerend op dat ongebruikelijke linkse verkeer en het zitten aan de verkeerde kant in de auto...
De stemming zat er goed in, het was hartstikke rustig op de weg, en het regende water buiten-, en het regende moppen in dat Engelse autootje (een Rambler, askmegoedherinner)
Rond die rots ging vlak langs de rotswand de weg in een lange bocht naar links.. En ineens komen we een tegenligger tegen ! In m'n schrik gaf ik instinctief een ruk aan het stuur... Je raadt het al: naar réchts !!
Het ging werkelijk nét, nét goed: je kon niet meer tussen die auto's door plassen, zo dichtbij moet dat geweest zijn....
Het is dat die Engelsman eveneens een rukkie aan zijn stuur gaf, en ongetwijfeld tierend over "..obviously bloody foreigners.." zijn weg vervolgde, wat ons op datzelfde terugbracht.
De schrik, en de blijvende voorzichtigheid daarna in links verkeer, zat er meteen goed in !
Van dat hele stappen herinner ik me alleen 1 beeld van een straat/plein van hele oude huizen, en een oude poort, wat ik in m'n hoofd prentte als 'de parkeerplek waar de auto staat', glimmend in de regen van (spaarzame) verlichting

Het zal wel de reden zijn dat ik die rots ook op foto's meteen herken
Oost, west...ook best
Jos Komen (R.I.P)

Re: Scheepvaartfoto's diversen

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Jan Stolp, bedankt voor de aanvulling. :wink:

Jan Vos, zou deze foto daar ook gemaakt zijn?

Standard.jpg
Standard.jpg (167.21 KiB) 2300 keer bekeken


Plaats reactie