Tewaterlatingen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Bert (R.I.P.)

Re: Tewaterlatingen

Bericht door Bert (R.I.P.) »

Launching of Nb. 444 ‘Thun Evolve for Erik Thun AB

On Saturday the 15th of December at 11.00 hrs our Nb. 444 will be christened as ‘Thun Evolve’ and launched at the Westerbroek shipyard.
Nb. 444 is the second ship in a series of new LNG powered oil/chemical tankers that was developed for Erik Thun AB from Lidkoping, Sweden.
The ship will measure 7999 DWT and 9540 m3 cubic volume in 9 coated cargo tanks, suited for MARPOL and IMO type II chemical cargoes. Main dimensions to be Loa 115m, B 15.87 mtr, T 6.95 mtr, Iceclass will be 1A FS, suitable for year-round Baltic service. Propulsion will be from a 2999 kW Wartsila 6L34DF main engine.


Bert.Romeling

Bert (R.I.P.)

Re: Tewaterlatingen

Bericht door Bert (R.I.P.) »

Christening and launching "TASMAN" (NB-748).

Friday 15 February at 11:30 hrs, our NB 748 will be christened and launched at Royal Bodewes in Hoogezand.
The yard is open for public but entering the yard is at your own risk.




Launching of Nb. 448 ‘Arklow Wind’

On Friday the 15th of February at 10.00 hrs. our Nb. 448 ‘Arklow Wind’ will be launched at Ferus Smit locatie Leer.
Nb. 448 will be christened as ‘Arklow Wind’, she is the second vessel in a series of 4 that will be delivered to Arklow Shipping and will fly the Irish Flag. By design, Arklow Wind is an enlarged version of the 8500 DWT ships that we have delivered to Arklow Shipping in the past. She is equipped with a 3840kW main engine in order to achieve low fuel consumption.
The design features:
– Main dimensions (Loa X B X T) 149.50 X 19.25 X 8.59 mtr.
– 16500 DWT, 700.000 cft hold volume.
– Iceclass 1A with 3840kW main engine.
– 2 box shaped holds.
– Propeller equipped with a duct for enhanced thrust at lower speeds and reduction of maximum installed propulsion power.
Delivery of Arklow Wind is scheduled for March of this year.
During the launching the yard will be open to the public.


Bert.Romeling
Jancorjoh
Berichten: 790
Lid geworden op: 22 jul 2004 00:44
Locatie: Woerden

Re: Tewaterlatingen

Bericht door Jancorjoh »

Bert schreef: 14 feb 2019 01:56 Christening and launching "TASMAN" (NB-748).

Friday 15 February at 11:30 hrs, our NB 748 will be christened and launched at Royal Bodewes in Hoogezand.
The yard is open for public but entering the yard is at your own risk
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/205010/S ... g-maar-net

https://www.nu.nl/263859/video/schip-ra ... ezand.html
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Tewaterlatingen

Bericht door Sparks316 »

Wat ik me afvraag bij deze figuur; is die niet te blokkeren, al dan niet op naam of IP? Hij duikt onregelmatig op met Vietnamese of weetikveelwat voor rommel, dan wordt zo'n bericht wel weer verwijderd, maar is een blokkering niet eenvoudiger?
Louis
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Tewaterlatingen

Bericht door jdbvos »

Da's nog een erfenisje van onze Thai-vrinden, die iets over de Mekongrivier wilden vertellen, maar verder elkaar de loef afstaken met hoe goed ze het daar wel hadden....Ze kregen er zelfs wat onenigheid over wie dat zou winnen, geloof ik....
Afijn, Jos (rip) heeft ze eraf geknikkerd, en als dank hebben ze dit adres verkocht aan spammers, denk ik....
Met sommige vrinden krijg je sympathie voor je vijanden, zakmarzegguh….
Helaas: de medèrne tiet....
Erger vind ik het feit dat je gekochte software alleen nog kunt installeren wanneer je niet alleen je gekochte nummer kan intypen, maar ook ng eens vóór de installatie expliciet toestemming moet geven voor het toesturen van "belangrijke berichten van onze sponsors" Zelfs Windows maakt zich daar al schuldig aan; heel Microsoft trouwens... en dan nog eens je provider, je Google, je (betaalde !) virusscanner....iedereen mag jou bestoken met advertenties....
Ik betaal een godsvermogen voor een mobieltje, een provider zodat ik kan telefoneren, een provider voor een wifi/internetverbinding, koop software die mij wel handig lijkt, zoals een advertentie-blokkeer app, met als gevolg dat ik boze opmerkingen krijg over het feit dat ik de 'belangrijke boodschappen van hun sponsor' blokkeer....
Het mot toch niet gekker worden ! Ik betaal voor verbindingen, en mogelijkheden iets t doen. en Ik betaal niet voor het krijgen van reklame !
Oost, west...ook best
Bert (R.I.P.)

Re: Tewaterlatingen

Bericht door Bert (R.I.P.) »

Afbeelding


Stapelloop bij de werf Ship and Steelbuilding te Foxhol van de 'cement carrier' "AALBORG WHITE".


Bert.Romeling.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Tewaterlatingen

Bericht door jdbvos »

Zijn 'ze' weer helemaal af van die zgn bijlboegen, Bert ? Heb jij daar iets over gehoord ?
Of waren die slechts bedoeld voor de vaart op Finland en Zweden (Saimaa- en Trollhattan-kanaal) ?
Oost, west...ook best
Bert (R.I.P.)

Re: Tewaterlatingen

Bericht door Bert (R.I.P.) »

ATTENTIE.

BOVENSTAANDE TEWATERLATING GAAT NIET DOOR!! Wordt waarschijnlijk verplaats naar volgende week .

"Due to the bad weather conditions in recent days, we have been delayed in painting. This made us decide to postpone the launch to Thursday, March 28."
(Bron: Twitter Royal Bodewes)
Bert (R.I.P.)

Re: Tewaterlatingen

Bericht door Bert (R.I.P.) »

Zijn 'ze' weer helemaal af van die zgn bijlboegen, Bert ? Heb jij daar iets over gehoord ?
Geen idee Jan ,de serie die Bodewes bouwde voor Arklow Shipping waren weer wel voorzien van een scherpe boeg.

Dit is een serie van drie cementtankers van Royal Bodewes , waarvan de `AALBORG WHITE` is uitbesteed aan de werf SaS in Foxhol.


Groet Bert.
Bert (R.I.P.)

Re: Tewaterlatingen

Bericht door Bert (R.I.P.) »

Stapelloop bij de werf Royal Bodewes te Hoogezand van de cementtanker "NORDEN bouwnummer: 709.

Woensdag 12 Juni 2019, tijdstip: 10.30 uur.


Bert.Romeling.


Plaats reactie