Mooie Vrachtschepen
Re: Mooie Vrachtschepen
De Naturalist 1965
Als Yi Chang
IDNo: 6509395 Year: 1965
Name: NATURALIST Type: Cargo ship (ref) Flag: GBR DWT: 7496
Country of build: SWE Builder: Lindholmens Varv Location of yard: Gothenburg
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-16
77 YI CHANG
BU Guangdong Province, China 1992
Als Yi Chang
IDNo: 6509395 Year: 1965
Name: NATURALIST Type: Cargo ship (ref) Flag: GBR DWT: 7496
Country of build: SWE Builder: Lindholmens Varv Location of yard: Gothenburg
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-16
77 YI CHANG
BU Guangdong Province, China 1992
Re: Mooie Vrachtschepen
De Nicolas Bowater 1958
IDNo: 5251393 Year: 1958
Name: NICOLAS BOWATER Type: Cargo ship Flag: GBR DWT: 8500
Country of build: GBR Builder: Wm Denny & Bros Location of yard: Dumbarton
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1ST-14
73 VALL COMET
BU Gadani Beach 2.6.78
IDNo: 5251393 Year: 1958
Name: NICOLAS BOWATER Type: Cargo ship Flag: GBR DWT: 8500
Country of build: GBR Builder: Wm Denny & Bros Location of yard: Dumbarton
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1ST-14
73 VALL COMET
BU Gadani Beach 2.6.78
Re: Mooie Vrachtschepen
De Hainan 1946
Owner: A/B Svenska Ostasiatiska Kompaniet SWE Gothenburg
IDNo: 5140166 Year: 1946
Name: HAINAN Type: Cargo ship (ref) Flag: SWE DWT: 7600
Country of build: SWE Builder: Gotaverken Location of yard: Gothenburg
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-16
71 ANNE BOLEYN
fire at Antwerp 2.3.72 & BU Bilbao 6.6.72
Owner: A/B Svenska Ostasiatiska Kompaniet SWE Gothenburg
IDNo: 5140166 Year: 1946
Name: HAINAN Type: Cargo ship (ref) Flag: SWE DWT: 7600
Country of build: SWE Builder: Gotaverken Location of yard: Gothenburg
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-16
71 ANNE BOLEYN
fire at Antwerp 2.3.72 & BU Bilbao 6.6.72
Re: Mooie Vrachtschepen
De Herefordshire 1944
IDNo: 5148663 Year: 1944
Name: HEREFORDSHIRE Type: Cargo ship (ref) Flag: GBR DWT: 10700
Country of build: GBR Builder: Barclay, Curle & Co Location of yard: Whiteinch
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 2D-15.5
54 PORT HARDY - 61 HEREFORDSHIRE - 69 MERRYLAND
BU Kaohsiung 2.2.73
IDNo: 5148663 Year: 1944
Name: HEREFORDSHIRE Type: Cargo ship (ref) Flag: GBR DWT: 10700
Country of build: GBR Builder: Barclay, Curle & Co Location of yard: Whiteinch
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 2D-15.5
54 PORT HARDY - 61 HEREFORDSHIRE - 69 MERRYLAND
BU Kaohsiung 2.2.73
Re: Mooie Vrachtschepen
ja, wat is mooi....
toch vind ik die opbouw, op z'n aardigst gezegd, discutabel.....
...net alsof ze in New Orléans of zo een Mississippi-padler van z'n opbouw hebben beroofd...
Kon na de sloop zo aan Canalstreet worden neergezet
toch vind ik die opbouw, op z'n aardigst gezegd, discutabel.....
...net alsof ze in New Orléans of zo een Mississippi-padler van z'n opbouw hebben beroofd...
Kon na de sloop zo aan Canalstreet worden neergezet
Oost, west...ook best
Re: Mooie Vrachtschepen
Daar kunnen we waarschijnlijk urenlang over ouwehoeren, Jan, helaas kun je nu niet meer even langs komen op de motor.ja, wat is mooi....
Maar ik vind het een mooie foto van een oud vrachtschip.
Re: Mooie Vrachtschepen
oh, ik ook hoor !
Mooi rompje, en een stoer koppie...
lijkt me een lepelhekkie te hebben...
Ja, best wel een mooi schip....
Maar die opbouw, hè ?
Mooi rompje, en een stoer koppie...
lijkt me een lepelhekkie te hebben...
Ja, best wel een mooi schip....
Maar die opbouw, hè ?
Oost, west...ook best
- Erikdepooter
- Berichten: 631
- Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
- Locatie: Driebergen-Rijsenburg
Re: Mooie Vrachtschepen
Tegenwoordig betalen ze een half vermogen voor een balkon met zeezicht. Hier heeft iedereen er eentje.
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)
Re: Mooie Vrachtschepen
Hier nog een Hollands stukkie vakmanschap onder NieuwZeelandse vlag...hier als GHV-er, maar oorspronkelijk een KHV....(Zeehaan was KHV)
Ze hield het lang vol.....
Bijschrift was:
MAUNGANUI (1955)
GRT: 860
Net: 391
Dwt: 1,130
Length overall: 209' 6"
Beam: 32' 1"
Draught: 13' 6"
Built: 1955 completed July
Builders: J. Bodewes, Hoogezand, Holland
Holds: 1 (115')
Hatches: 2 (32', 43' x 16')
Derricks: 6
Engines: 8-cylinder diesel, 800bhp by D. & J. Boot, Alphen.
Service speed: 11 knots
Maunganui gave good service to her owners and in her later years with the company, she was mostly employed in the South Island - Auckland, Tauranga grain trade. She was the first ship to use the bulk wheat loading facilities at Lyttelton in late March 1968.
Nov 1970: Laid up at Auckland
Feb 1971: Sold to Coastal Cruising Company, Rotterdam (Registered Owner Jan Benus), renamed Zeehaan. She was to be employed in trade between eastern Australia and West Irian.
1972: Sold to Pacific International Lines, Singapore and renamed Kota Mulia. Delivered to her new owners at Brisbane.
1981: Sold to Overseas Shipping Agencies Ltd., Chittagong and renamed Saleem.
2004: Her engines finally gave out and she was broken up at Chittagong during February.
A good long life of 49 years, only 16 years of which were served under her original owners.
Photo shows her arriving at Lyttelton 7 February 1970. Copyright G. Ferguson
Te zien aan de motorbouwer te Alphen raad ik dat het een onvervalste Industrie betrof....
Ze hield het lang vol.....
Bijschrift was:
MAUNGANUI (1955)
GRT: 860
Net: 391
Dwt: 1,130
Length overall: 209' 6"
Beam: 32' 1"
Draught: 13' 6"
Built: 1955 completed July
Builders: J. Bodewes, Hoogezand, Holland
Holds: 1 (115')
Hatches: 2 (32', 43' x 16')
Derricks: 6
Engines: 8-cylinder diesel, 800bhp by D. & J. Boot, Alphen.
Service speed: 11 knots
Maunganui gave good service to her owners and in her later years with the company, she was mostly employed in the South Island - Auckland, Tauranga grain trade. She was the first ship to use the bulk wheat loading facilities at Lyttelton in late March 1968.
Nov 1970: Laid up at Auckland
Feb 1971: Sold to Coastal Cruising Company, Rotterdam (Registered Owner Jan Benus), renamed Zeehaan. She was to be employed in trade between eastern Australia and West Irian.
1972: Sold to Pacific International Lines, Singapore and renamed Kota Mulia. Delivered to her new owners at Brisbane.
1981: Sold to Overseas Shipping Agencies Ltd., Chittagong and renamed Saleem.
2004: Her engines finally gave out and she was broken up at Chittagong during February.
A good long life of 49 years, only 16 years of which were served under her original owners.
Photo shows her arriving at Lyttelton 7 February 1970. Copyright G. Ferguson
Te zien aan de motorbouwer te Alphen raad ik dat het een onvervalste Industrie betrof....
Oost, west...ook best