Pagina 150 van 171

Re: Mooie Vrachtschepen

Geplaatst: 12 okt 2017 15:06
door Jos Komen
De Marie Skou 1963, ook zo'n mooi jacht. :wink:


Marie Skou.jpg
Marie Skou.jpg (157.96 KiB) 2571 keer bekeken
IDNo: 5406895 Year: 1963
Name: MARIE SKOU Type: Cargo ship Flag: DNK DWT: 8750
Country of build: DNK Builder: Helsingor Vaerft Location of yard: Elsinore
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-16.5
79 CLEO C.
fire 36.44N/13.10E 4.3.83 (1*) & BU Malta 4.83

Re: Mooie Vrachtschepen

Geplaatst: 12 okt 2017 16:41
door jdbvos
alle Liberties en Victories gelastte schepen waren
Dank je, Henk.
Ik meende dat ook al, maar op eoa site las ik dat..... "...I riveted on the Liberty's...." (kan de site niet zo snel meer terugvinden), en dus daggik "hè ?"...
Maar met Oliemans zijn we er gelukkig weer uit...
Nogmaals bedankt !

Re: Mooie Vrachtschepen

Geplaatst: 12 okt 2017 16:46
door Breeze
Ik kom nog even terug op onderstaande info, die ik van Jos kreeg. Ik heb me succesvol ingeschreven bij Miramar (valt me mee dat ze ook landrotten toelaten) en heb een uittreksel gemaakt van de Machinery-lijst:

Name: LINDA Type: Cargo ship Flag: DNK Tons: 962
Country of build: DNK Builder: Helsingor Vaerft Location of yard: Elsinore
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1Cxt-12
28 juni '17, Jos Komen schreef:
28 jun 2017 22:07
Deze gegevens komen bij Miramar vandaan, Adri.
http://www.miramarshipindex.nz/
Click the link in the panel above to register for the initial 7-day free access.
Daarna kost het 20 dollar per jaar.

Cx- Double compound engine
Afbeelding

Daarin komt het type aandrijving Cxt niet voor. Het zal toch geen "Double compound engine" met "Triple expansion" zijn :mrgreen: ?

Ook Jan zijn aanwijzing:

Afbeelding

is voor mij onvindbaar via Google. Als ik Cxt intoets krijg ik:
Charge Exchange Thruster (CXT) is a new type of electric propulsion device for spacecraft currently in development
op z'n best.

Maar voorlopig ben ik toch weer een stuk wijzer geworden.

Adri

Re: Mooie Vrachtschepen

Geplaatst: 13 okt 2017 10:52
door RobertB
Kan het zijn dat die t in Cxt staat voor een lagedruk turbine? Die werd, voor zover ik weet, ook wel achter een tripel gekoppeld.
Groet,
Robert

Re: Mooie Vrachtschepen

Geplaatst: 14 okt 2017 11:54
door Jos Komen
De Maldive Courage 1955


Maldive Courage.jpg
Maldive Courage.jpg (190.19 KiB) 2323 keer bekeken
IDNo: 5267706 Year: 1955
Name: OWERRI Type: Cargo ship Flag: GBR DWT: 7697
Country of build: GBR Builder: Harland & Wolff Location of yard: Belfast
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-12.5
72 MALDIVE COURAGE
BU Gadani Beach 28.3.83,

Re: Mooie Vrachtschepen

Geplaatst: 16 okt 2017 17:46
door Jos Komen
De Markhor 1963


Markhor-1.jpg
Markhor-1.jpg (186.28 KiB) 2217 keer bekeken
Markhor-2.jpg
Markhor-2.jpg (190.29 KiB) 2217 keer bekeken
IDNo: 5406962 Year: 1963
Name: MARKHOR Type: Cargo ship (ref) Flag: GBR DWT: 10950
Country of build: GBR Builder: Stephen Location of yard: Linthouse
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-16.5
81 KARA UNICORN
BU Dalian 1.6.84

Re: Mooie Vrachtschepen

Geplaatst: 17 okt 2017 09:28
door Jan Sprong
Hier bij de Markhor, zal ruim 5 niet gebruikt zijn voor huiden, zoals op de Towa.
groet en nog een fijne dag,
Jan

Re: Mooie Vrachtschepen

Geplaatst: 19 okt 2017 10:17
door cenaprints
WANG TING
ex Taihanshan, owner China Shipping Company, Shanghai, PRoC, flag PRoC
built 1972 in Finland
grt. 9.800, l.o.a. 151.80 mt.
engine Motor

gefotografeerd December 1982 in Marseille

Re: Mooie Vrachtschepen

Geplaatst: 22 okt 2017 00:12
door Jos Komen
De Pachumba 1945

Pachumba.jpg
Pachumba.jpg (189.96 KiB) 1841 keer bekeken
IDNo: 5344530 Year: 1945
Name: PACHUMBA Type: Cargo ship Flag: GBR DWT: 10060
Country of build: GBR Builder: Gray Location of yard: W Hartlepool
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1T-11
61 SUN PINK - 66 CRYSTAL
BU Hirao 6.5.70

Re: Mooie Vrachtschepen

Geplaatst: 24 okt 2017 00:03
door Jos Komen
Ik heb geen idee welk schip dit is, maar er zal ongetwijfeld wel een Kombuizer zijn die het wel weet. :wink:


Kiel Canal Brunsbuttel Locks.jpg
Kiel Canal Brunsbuttel Locks.jpg (234.86 KiB) 1666 keer bekeken

Re: Mooie Vrachtschepen

Geplaatst: 24 okt 2017 09:44
door Hank
Dit is de Tero van N.V. Maatschappij Vrachtvaart , Rotterdam.
In charter voor de Nigerian National Schipping Line Ltd, Lagos.

Hank..

Re: Mooie Vrachtschepen

Geplaatst: 24 okt 2017 10:40
door Drentenier
Goed gezien, Hank.
Deze foto is uit het RDM-archief,

Re: Mooie Vrachtschepen

Geplaatst: 24 okt 2017 11:38
door Jos Komen
Bedankt voor de aanvullingen, Hank en Hans. :wink:

Re: Mooie Vrachtschepen

Geplaatst: 25 okt 2017 19:09
door Cor Leliard
TERO nog opgevaren (Zuid Amerika dienst) als lampenist.
That were the days
Cor

Re: Mooie Vrachtschepen

Geplaatst: 26 okt 2017 01:01
door gercamper
Name ship: EENHOORN

Year built: 1950
Classification Register:
IMO number:
Nat. Official Number: 9463 Z ROTT 1956
Category: Cargo vessel
Propulsion: Motor Vessel
Type: General Cargo
Standard Ship Type:
Type Deck: Shelterdeck open
Masts: Two masts
Rig: 9 derricks
Lift Capacity:
Material Hull: Steel
Decks: 2
Construction Data

Shipbuilder: Trondhjems Mekaniske Verksted A/S, Trondheim, Norway
Yardnumber: 215
Date Laid Down:
Launch Date: 1950-00-00
Delivery Date: 1950-04-29
Technical Data

Engine Manufacturer: Ailsa Shipbuilding Co. Ltd., Troon, Norway
Engine Type: Motor, Oil, 2-stroke single-acting
Number of Cylinders: 4
Power: 1900
Power Unit: BHP (APK, RPK)
Eng. additional info: Doxford - Diesel (18 7/8 - 37 3/4 + 27 5/8)
Speed in knots: 13.00
Number of screws:

Gross Tonnage: 2037.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 991.00 Net tonnage
Deadweight: 3650.00 tons deadweight (1016 kg)
Grain: 223000 Cubic Feet
Bale: 210000 Cubic Feet

Length 1: 308.60 Feet (British) Registered
Beam: 44.10 Feet (British) Registered
Depth: 16.90 Feet (British) Registered
Draught:

Passengers:
1st 2nd 3rd Steerage Deck Total
0 0 0 0 0 6
Configuration Changes

Certificate of Registry
Ship History Data

Date/Name Ship 1950-04-29 BREDE
Manager: Dagfin Henriksen, Oslo, Norway
Owner: Dagfin Henriksen, Oslo, Norway
Shareholder:
Homeport / Flag: Oslo / Norway
Callsign: LACD
Additional info:

Date/Name Ship 1952-09-00 NUEVO DOMINICANO II
Manager: Flota Mercante Del Estado De La República Dominicana, Ciudad Trujillo, Dominican Republic
Owner: Flota Mercante Del Estado De La República Dominicana, Ciudad Trujillo, Dominican Republic
Shareholder:
Homeport / Flag: Ciudad Trujillo / Dominican Republic
Callsign:
Additional info:

Date/Name Ship 1953-05-00 CIBAO
Manager: Flota Mercante Del Estado De La República Dominicana, Ciudad Trujillo, Dominican Republic
Owner: Flota Mercante Del Estado De La República Dominicana, Ciudad Trujillo, Dominican Republic
Shareholder:
Homeport / Flag: Ciudad Trujillo / Dominican Republic
Callsign:
Additional info:

Date/Name Ship 1956-02-11 EENHOORN
Manager: James Smith & Zoonen, Rotterdam, Netherlands
Owner: Rederij 'Eenhoorn', Rotterdam, Netherlands
Shareholder: James Smith & Zoonen, Louis Elise en Pieter Johannes Bartholomeus Eduard van Leeuwen Boomkamp, Hilda Mary Claire van Leeuwen Boomkamp-Ward, Helene Louise Pauline Korthals Altes-van Leeuwen Boomkamp, V.o.F. Rederij Regina e.a., Rotterdam
Homeport / Flag: Rotterdam / Netherlands
Callsign: PDWB
Additional info:

Date/Name Ship 1967-08-00 CAPTAYIANNIS
Manager: Sarantex Shipping Co. S.A., Piraeus, Greece
Owner: Sarantex Shipping Co. S.A., Piraeus, Greece
Shareholder:
Homeport / Flag: Piraeus / Greece
Callsign:
Additional info:

Date/Name Ship 1968-02-00 GRANITO DE ORO
Manager: Transmar De Mexico S.A., Unknown, Unknown
Owner: Transmar De Mexico S.A., Unknown, Unknown
Shareholder:
Homeport / Flag: Unknown / Unknown
Callsign:
Additional info:

Ship Events Data

1955-12-15: De ‘CIBAO’ voor onder deze naam en Nederlandse vlag met voorlopige zeebrief naar Nederland. Zij arriveerde op 15 december 1955 bij het N.V. Havenbedrijf ‘Vlaardingen-Oost’ te Vlaardingen en lag daar tot 31 mei 1956. In die tijd is de oospronkelijke stoommachine (5-cyl.T.E.,13,2x15 3/8x 27 3/8 -35 7/16, Trondhjems Mekaniske Verksted a/s, Trondhjem, 1 (...), (...) I) vervangen door in de kop vermelde, in 1952 vervaardigde doxford-diesel en verdoopt.

1967-09-13: De ‘CAPTAYANNIS’ vertrok op 13 september 1967 van Aalesund (Noorwegen) met een lading vismeel, bestemd voor Portland, or. (U.S.A.). Op 22 september 1967 liep zij aan de grond in de Columbia-rivier (bij Astoria) tijdens slecht weer, en werd door de opvarenden geabandonneerd. Op 31 october 1967 werd zij vlotgebracht en naar Portland, or. gesleept waar zij op 2 november 1967 arriveerde en in 1968 werd verkocht en hersteld (mogelijk als opslaghulk?, mogelijk pas in de 70-er jaren?).

1979-11-29: Final Fate: De ‘GRANITO DE ORO’ is op 29 november 1979 in de haven van Mazatlan door brand zeer ernstig beschadigd. Het schip was geladen met urea. Zij werd de haven uitgesleept, aan de grond gezet en prijsgegeven. Het schip moest als verloren worden beschouwd.

tijdens de JASMIZO jaren, voer de Eenhoorn voor de D.O.L. naar de Middelandse Zee

mvg
Ger Vandenbent

Re: Mooie Vrachtschepen

Geplaatst: 26 okt 2017 09:35
door jdbvos
deze, dus... :-D