Pagina 241 van 366

Re: Mooie Vrachtschepen

Geplaatst: 26 okt 2017 10:45
door Hanseaat
TERO nog opgevaren (Zuid Amerika dienst) als lampenist.
That were the days
Cor


Lampenist? Ik dacht dat dat een al lang uitgestorven soort zeeman was.

Re: Mooie Vrachtschepen

Geplaatst: 26 okt 2017 11:21
door Jacob Bothof
Een lampenist hadden wij niet aan boord, als ass.massienissie moesten wij de mast in
omdat de elec dat te gevaarlijk vond :cry:

Re: Mooie Vrachtschepen

Geplaatst: 26 okt 2017 11:48
door hondasevenfifty
OP vrachtschepen was de lampenist er ook voor om de ruimverlichting op te hangen en in orde te houden, overal snoeren over het dek met het plaatsen van containers ging dat nog wel eens mis., ik heb in 1972 nog op de moerdijk gevaren daar was de lampenist ook al weg bezuinigd ,maar de kabelgast en de baas timmerman waren er nog wel. Ook een aantal Spaanse matrozennaakten mooie lange reizen naar de Westkust USA maar na de laatste ging het schip naar een Portugese eigenaar. Slechte jaren voor het personeel ,ik ben na mijn leerlingen tijd maar op tankers gaan varen.
Hans

Re: Mooie Vrachtschepen

Geplaatst: 26 okt 2017 13:25
door Jos Komen (R.I.P)
Nogmaals de Eenhoorn.


eenhoorn.jpg
eenhoorn.jpg (98 KiB) 5296 keer bekeken
Eenhoorn 1950.jpg
Eenhoorn 1950.jpg (104.29 KiB) 5296 keer bekeken

Re: Mooie Vrachtschepen

Geplaatst: 27 okt 2017 13:50
door Jos Komen (R.I.P)
De Farsistan 1959

Farsistan.jpg
Farsistan.jpg (199.52 KiB) 5212 keer bekeken
IDNo: 5112767 Year: 1959
Name: FARSISTAN Type: Cargo ship (ref) Flag: GBR DWT: 13000
Country of build: GBR Builder: Readhead Location of yard: South Shields
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-14.5
75 STRATHADDIE - 78 SOPHOCLES - 81 MALDIVE PRIDE
BU Visakhapatnam 9.10.83

Re: Mooie Vrachtschepen

Geplaatst: 28 okt 2017 17:57
door Martinus
Dit waren mooie scheepjes. Als ik me niet vergis waren ze in Polen gebouwd, Het lukt me echter niet om de pagina van Histarmar, http://www.histarmar.com.ar/MarinaMerca ... ndiota.htm, waarop meer gegevens staan, open te krijgen. De schepen voeren voor de Braziliaanse maatschappij Lloyd Brasileiro.

De foto van de Cabo de Santa Marta:
Cabo de Santa Marta1960-1984.jpg
Cabo de Santa Marta1960-1984.jpg (139.52 KiB) 5091 keer bekeken
komt uit site:
https://www.google.com.br/imgres?imgurl ... OmmibYyWSM
De Cabo de São Roque is het een jaar jongere zusterschip:
Cabo de São Roque 1959-83.jpg
Cabo de São Roque 1959-83.jpg (119.07 KiB) 5091 keer bekeken

Re: Mooie Vrachtschepen

Geplaatst: 28 okt 2017 18:09
door Theo Horsten (R.I.P.)
Als ik me niet vergis waren ze in Polen gebouwd
Dat klopt. Bij A.Warskiego Szczecinska in Stettin.

Re: Mooie Vrachtschepen

Geplaatst: 30 okt 2017 13:43
door Jos Komen (R.I.P)
Ferndale (1924-1932)


Ferndale.jpg
Ferndale.jpg (175.32 KiB) 4934 keer bekeken
IDNo: 1151999 Year: 1924
Name: FERNDALE Type: Cargo ship (ref) Flag: AUS DWT: 12800
Country of build: AUSBuilder: Cockatoo Island DY Location of yard: Sydney, NSW
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 2Q-16
wrecked 36.55N/3.55E 16.6.32 [Brisbane-Hull, wool, frozen meat, general]

Re: Mooie Vrachtschepen

Geplaatst: 30 okt 2017 15:47
door jdbvos
...en wat een prachtig rompje langszij.....!

Re: Mooie Vrachtschepen

Geplaatst: 30 okt 2017 18:25
door Martinus
In Nederland gebouwd Braziliaans vrachtschip Inconfidente.
Inconfidente1937-86.jpg
Inconfidente1937-86.jpg (126.64 KiB) 4860 keer bekeken
Inconfidente-1937-86.jpg
Inconfidente-1937-86.jpg (16.95 KiB) 4860 keer bekeken
Foto's en gegevens van: http://www.histarmar.com.ar/MarinaMerca ... idente.htm

Stukgoed en gekoelde lading

Boele’s Scheepswerven & Machinefabriek B. V.
Bolnes, NL
Bemanning: 40
TRG: 2.933 TRN: 1.694 DWT: 4.685 DV: 1.900
Eslora: 102,53 Manga: 14,48 Puntal: 6,52 Calado: 6,25
Ruimen: 5 E. P: 4 TEUs: 0
Carga granel: 194.633 p³ Carga general: 176.939 p³ Gekoelde lading: 20.861 p³
Tanques: 0 Carga líquida: 0 p³
Equipos de cubierta (Cantidad x toneladas):
Capacidad combustible: 197 m³ Consumo diario: 7
Twee motoren diesel Stork; 7 cilinders (13 ¾ x 23 5/8); Gebroeders Stork & Co. N. V., Hengelo, Ketels:
2.000 bHP. Schroeven: 2 Snelheid: 11,0 knoop
1937. December. Gebouwd voor de Braziliaanse deelstaatsregering van Río Grande do Sul, Porto Alegre. Gedoopt als INCONFIDENTE.
1938. Overgedragen aan de Companhia de Navegação Lloyd Brasileiro (Patrimonio Nacional), Río de Janeiro. - INCONFIDENTE. (Brasil)
1969. Verkocht aan José Salguero, Río de Janeiro. – INCONFIDENTE. (Brasil)
1986. Buiten dienst gesteld