Mooie Coastertjes
Re: Wat waren ze mooi, de oude Coastertjes
Is die Sigrid Flint een zusterschip van de Elke Flint, latere Pionier?
Lijkt er wel erg op zo te zien.
Is ooit 1 van de scheepjes geweest waarop ik gevaren heb
Bert
Lijkt er wel erg op zo te zien.
Is ooit 1 van de scheepjes geweest waarop ik gevaren heb
Bert
Re: Wat waren ze mooi, de oude Coastertjes
Ahoy Bert,
Inderdaad is jouw PIONIER de ex ELKE FLINT uit 1964,en het volgende bouwnummer[856-857] van de Norderwerft
IMO: 6416548
Year: 1964
Name: ELKE FLINT
Type: Cargo ship
Flag: DEU
Date of completion: 6.64
Tons: 299
DWT: 490
Yard No: 857
Length overall: 47.1
LPP: 43.5
Country of build: DEU
Beam: 8.6
Builder: Norderwerft
Location of yard: Hamburg
Number of
screws/Mchy/
Speed(kn): 1D-10
End: 2005
Subsequent History:
[1975 Lg 55.5m, 453gt] - 82 PIONIER - 85 EBEN HAEZER - 87 MARTINI - 91 MARINA
Disposal Data:
deleted 2005
Hier als PIONIER,met een beschadigd neusje
Inderdaad is jouw PIONIER de ex ELKE FLINT uit 1964,en het volgende bouwnummer[856-857] van de Norderwerft
IMO: 6416548
Year: 1964
Name: ELKE FLINT
Type: Cargo ship
Flag: DEU
Date of completion: 6.64
Tons: 299
DWT: 490
Yard No: 857
Length overall: 47.1
LPP: 43.5
Country of build: DEU
Beam: 8.6
Builder: Norderwerft
Location of yard: Hamburg
Number of
screws/Mchy/
Speed(kn): 1D-10
End: 2005
Subsequent History:
[1975 Lg 55.5m, 453gt] - 82 PIONIER - 85 EBEN HAEZER - 87 MARTINI - 91 MARINA
Disposal Data:
deleted 2005
Hier als PIONIER,met een beschadigd neusje
Re: Wat waren ze mooi, de oude Coastertjes
Top!
Bedankt Ruud, k sta zelfs nog op dat plaatje!
Bert
Bedankt Ruud, k sta zelfs nog op dat plaatje!
Bert
Elke Flint
Elke Flint, twee (!) pagina's zonder woorden ..............................
http://www.kustvaartforum.com/viewtopic ... ilit=Flint
Anne
http://www.kustvaartforum.com/viewtopic ... ilit=Flint
Anne
Re: Wat waren ze mooi, de oude Coastertjes
Hr Lemans:
Uit het Carebeka boek 1939-1983 geschreven door J.H.Andreriesse, E.A.Kruidhof en J.Oostmeijer,kwam ik het volgende tegen:
Het betrefd hier de Flevo.
1986: sold to Maasship B.V. (Smit-NVD Holding B.V.),Rotterdam and renamed CLEMENTINE-C.
12.2.1986:Towed to Europoort,beached in the Maasvlakte and rebuilt as a fire fighting, search and rescue training ship.
Still in existence (1944)
J.Bont&H.Dost hadden rederij Flevo.
Hebben in totaal drie schepen gehad met de naam Flevo.
De CLEMENTINE-C WAS HUN TWEEDE FlEVO.
Heb zelf zeven jaar bij Carebeka op diverse schepen gevaren.
Groeten Jago (Jaap)
Uit het Carebeka boek 1939-1983 geschreven door J.H.Andreriesse, E.A.Kruidhof en J.Oostmeijer,kwam ik het volgende tegen:
Het betrefd hier de Flevo.
1986: sold to Maasship B.V. (Smit-NVD Holding B.V.),Rotterdam and renamed CLEMENTINE-C.
12.2.1986:Towed to Europoort,beached in the Maasvlakte and rebuilt as a fire fighting, search and rescue training ship.
Still in existence (1944)
J.Bont&H.Dost hadden rederij Flevo.
Hebben in totaal drie schepen gehad met de naam Flevo.
De CLEMENTINE-C WAS HUN TWEEDE FlEVO.
Heb zelf zeven jaar bij Carebeka op diverse schepen gevaren.
Groeten Jago (Jaap)
Re: Wat waren ze mooi, de oude Coastertjes
Hr. Lemans.
Sorry, klein foutje gemaakt betreffende de Flevo.
The Clementine-c (ex Flevo) still in existence (1994)
-------
Groeten Jaap (jago)
Sorry, klein foutje gemaakt betreffende de Flevo.
The Clementine-c (ex Flevo) still in existence (1994)
-------
Groeten Jaap (jago)
Re: Wat waren ze mooi, de oude Coastertjes
Heren,
Raadpleeg voor uitgebreide en actuele info betreffende de "Flevo" even de fraaie site shipspotters.nl
http://www.shipspotters.nl/viewtopic.ph ... 1dd0903fdc
Groets,
Mariner
Raadpleeg voor uitgebreide en actuele info betreffende de "Flevo" even de fraaie site shipspotters.nl
http://www.shipspotters.nl/viewtopic.ph ... 1dd0903fdc
Groets,
Mariner
Re: Wat waren ze mooi, de oude Coastertjes
Hallo Bert,
Steigertje gepikt?
All the best
Jos
We zijn natuurlijk wel benieuwd hoe dat neusje beschadigd is., k sta zelfs nog op dat plaatje!
Steigertje gepikt?
All the best
Jos
Re: Wat waren ze mooi, de oude Coastertjes
@ J.K.
Daar zit ik nu al 3 dagen over te piekeren, kan het me namelijk niet herinneren. Kan me nog zoveel herinneren van dat oude potje, maar net dát niet meer.
Wat wel duidelijk is op die foto is waarom er in ballast met meer dan BF 6 niet gevaren kon worden .. het roer steekt al een stukje boven water dus er was bijna geen diepgang. Ook was het het enige schip waar ik op gevaren heb met houten luiken etc. In die tijd werd er in TC gevaren met offshore materiaal ( drill pipe, casing, stukgoed) voornamelijk tussen R'dam en Schotland (Aberdeen, Peterhead, Invergordon) en terug namen we dan casing pipe mee naar de Moerdijk. Was wel een goed contract, in 2 jaar hadden de gebr.W. een nieuw schip bij elkaar gevaren!
Lagen graag een nachtje over in Aberdeen om dan te gaan stappen met de smit loydd boys Het enige probleem was dat sommige bouncers een goed geheugen hadden en als we dan 2 weken later met zn 2en weer 1 van die tenten in wilden we alsnog een paar schoppen kregen.
Toendertijd werd er nog klaar = naar huis gewerkt in de haven van R dam. Dus als het stuwen niet heel goed in de gaten werd gehouden konden we op zee opengooien omdat die pijpen de zij in zakten (geen zijtanks) en de bovenste lagen pijp los kwamen te liggen.
Ach ja .. memories!
Daar zit ik nu al 3 dagen over te piekeren, kan het me namelijk niet herinneren. Kan me nog zoveel herinneren van dat oude potje, maar net dát niet meer.
Wat wel duidelijk is op die foto is waarom er in ballast met meer dan BF 6 niet gevaren kon worden .. het roer steekt al een stukje boven water dus er was bijna geen diepgang. Ook was het het enige schip waar ik op gevaren heb met houten luiken etc. In die tijd werd er in TC gevaren met offshore materiaal ( drill pipe, casing, stukgoed) voornamelijk tussen R'dam en Schotland (Aberdeen, Peterhead, Invergordon) en terug namen we dan casing pipe mee naar de Moerdijk. Was wel een goed contract, in 2 jaar hadden de gebr.W. een nieuw schip bij elkaar gevaren!
Lagen graag een nachtje over in Aberdeen om dan te gaan stappen met de smit loydd boys Het enige probleem was dat sommige bouncers een goed geheugen hadden en als we dan 2 weken later met zn 2en weer 1 van die tenten in wilden we alsnog een paar schoppen kregen.
Toendertijd werd er nog klaar = naar huis gewerkt in de haven van R dam. Dus als het stuwen niet heel goed in de gaten werd gehouden konden we op zee opengooien omdat die pijpen de zij in zakten (geen zijtanks) en de bovenste lagen pijp los kwamen te liggen.
Ach ja .. memories!
Re: Foto's van Coasters
Te vaak als je denkt mooie foto's te zien uit je eigen vaartijd kom je op vreemde site's bv zalando ed,de foto's zijn verdwenen en dat is jammer.Wat is hieraan te doen?Het is een verspilling van de tijd die is gespendeerd,is er een truuk om toch de beelden terug te halen?B.V.D.Frits41.