Mooie Coastertjes

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
ed bartels

Re: Wat waren ze mooi, de oude Coastertjes

Bericht door ed bartels »

Schitterende foto. Ze staat al als achtergrond op de pc. Een vraagje: Wat loopt daar voor iets wits van het achterdek naar de mik aan de stuurboord?
Groetjes Ed

Harry Bernd (R.I.P.)

Re: Wat waren ze mooi, de oude Coastertjes

Bericht door Harry Bernd (R.I.P.) »

Ed,dat noemen wij hier in het noorden licht.
Harry
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10556
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Wat waren ze mooi, de oude Coastertjes

Bericht door jdbvos »

Ik heb de foto iets moeten verkleinen om hem hier te kunnen plaatsen, dus heb ik de grotere versie ter daunloot effe in de emmer gegooid:
http://i96.photobucket.com/albums/l197/ ... Apr_62.jpg
Oost, west...ook best
ed bartels

Re: Wat waren ze mooi, de oude Coastertjes

Bericht door ed bartels »

Toen je zei dat jullie dat in 't noord'n licht noemen heb ik de foto ontieglijk uitvergroot en ja , Het is het potdeksel! Bedankt Harry!
Groetjes Ed
deventer05

Re:

Bericht door deventer05 »

Afbeelding
CALLE DE PALMA - ASCENCION,PARAGUAY(ZIE DE NEDERLANDSE VLAG)

Nee, het is -zoals je kunt verwachten in Ascencion- de vlag van Paraguay. Toevallig ook rood-wit-blauw.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Wat waren ze mooi, de oude Coastertjes

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ik kreeg dit zojuist door van Huug Pieterse met het verzoek dit te plaatsen.

Beste Allemaal,

Wellicht hebben jullie al gemerkt dat de site Groningerkustvaart off line is ! Wat er aan de hand is dat weet ik niet maar ben wel bezig dat te achterhalen. Echter ik vrees dat het een definitief afscheid is van het meesterwerk van Jelle, de site waar hij en velen van ons met heel veel plezier heel veel tijd in gestoken hebben.

Wat jullie wellicht niet weten is het feit dat Jaap de Roode met behulp van anderen al een tijd bezig is met een nieuwe Ship of the Day site en wel hier
http://www.shipspotters.nl/viewforum.php?f=17 . Er staan inmiddels ruim 500 coasters op en dat groeit dagelijks.

De complete site Groningerkustvaart heb ik in mijn bezit. Een en ander is geschreven en opgebouwd in Front Page een inmiddels helaas veroudert programma. Zijn er mensen die gegevens zoeken dan kan ik echter wel hier uit putten zover ze niet op bovengenoemde link staan.
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Wat waren ze mooi, de oude Coastertjes

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Bedankt Jos voor de info...heb me gelijk laten registreren, zag heel wat nieuwe plaatjes van mijn geliefde kustertjes.Deze episode gelukkig mee gemaakt 1962/67,vòòr op het grotere spul te verzeilen,en voor geen goud willen missen,groet Mart.
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
zeehond

Re: Wat waren ze mooi, de oude Coastertjes

Bericht door zeehond »

ik weet niet of ik hem hier kan plaatsen het was in ieder geval een mooi coastertje de solent uit schoorl is noodlottig aan zn einde gekomen hier op het betonnen steiger tegenover de berghaven hv holland
Bijlagen
Image (35) solent  betonnen steiger hvh.jpg
Image (35) solent betonnen steiger hvh.jpg (104.04 KiB) 2179 keer bekeken
Jos Komen (R.I.P)

Re: Wat waren ze mooi, de oude Coastertjes

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Een verhaaltje over de Solent in betere tijden. :)
2004-solent.jpg
2004-solent.jpg (260.67 KiB) 2042 keer bekeken
Uit het DVHN van 2004.
zeehond

Re: Wat waren ze mooi, de oude Coastertjes

Bericht door zeehond »

altijd leuk die oude berichten van schepen waar je nog aan gewerkt heeft


Plaats reactie