Mooie Coastertjes
Re: Mooie Coastertjes
Op StS vond ik vanmorgen weer een mooi plaatje: spitsuur in Hull...
De naam, en het plaatje, doet me vermoeden dat ik dit plaatje al eens heb geplaatst, maar het is zo te zien een behoorlijk 'Hollands Feessie'...
Nou ja...dat kleine koppie links lijkt me, vanuit deze hoek gezien, Duitse lijnen (vooral die lijn van de verschansing bij die verzuipkuil....)
De naam, en het plaatje, doet me vermoeden dat ik dit plaatje al eens heb geplaatst, maar het is zo te zien een behoorlijk 'Hollands Feessie'...
Nou ja...dat kleine koppie links lijkt me, vanuit deze hoek gezien, Duitse lijnen (vooral die lijn van de verschansing bij die verzuipkuil....)
- Bijlagen
-
- WEST_DOCK_GOOLE_23-12-56.jpg (71.79 KiB) 4779 keer bekeken
Oost, west...ook best
Re: Mooie Coastertjes
Vraagje, wat is het nut van die halfronde opening in de verschansing?
Is dat om het tonnage naar beneden te brengen als Theo Horsten al eens uitlegde?
Ik vind het nl als leek nogal een stomme actie..
Is dat om het tonnage naar beneden te brengen als Theo Horsten al eens uitlegde?
Ik vind het nl als leek nogal een stomme actie..
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Re: Mooie Coastertjes
Bedoelt u de waterpoorten? Groet,Arie.
Re: Mooie Coastertjes
Arie ik denk dat ze die halve cirkel er net boven bedoeld
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest .
LEO
LEO
Re: Mooie Coastertjes
Het is geen opening in de verschansing; het dek is bij luik 2 omhoog gebracht en dus is de verschansing daar ook verhoogd. Het is een schip met een "raised quarterdeck". Google daar maar op en dan niet alleen op raised quarterdeck, maar ook als drie woorden "raised quarter deck". Zoek met die termen ook hier op dit forum en bij de buren, op het Kustvaartforum, dat zal een en ander duidelijk maken. Opnieuw een uiteenzetting over scheepsmeting en verschillende manieren om meer laadvermogen te creëren en toch onder de vroegere KHV-grens van 500 brt te blijven, is me op dit moment wat te veel en is ook niet nodig. Het is allemaal te vinden. En het is allemaal historie. Nu zoekt men andere manieren om de brt laag te houden, enkel en alleen om de havenkosten te drukken. Zie de eerdere berichten over containerfeeders en de gevaarlijke situaties die kunnen ontstaan door de in feite dwaze manier van havengelden en andere heffingen berekenen aan de hand van het bruto tonnage.halfronde opening in de verschansing
Met die 500-tongrens was dat een andere zaak. Boven de 499,999 werd het Grote Handelsvaart en dat bracht dan allerlei eisen met zich mee, vooral wat de bemanning betrof en de diploma's die de kapitein, stuurlieden en machinisten dan moesten hebben. Nogmaals: historie.
Overigens kon je vroeger ook met dezelfde bedoeling het voordek verhogen en er een half-shelterdecker van maken. Klik HIER om te zien hoe dat schip, nadat de 500-ton grens was vervallen en vervangen door een lengtemaat, werd verbouwd.
-------------------------
Re: Mooie Coastertjes
Dus wat ik al vermoedde, thks Theo.
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?