Mooie Coastertjes
Re: Mooie Coastertjes
Je had wel een luizenleventje op dit Beck-bootje, Bert.
Twee lichtmatrozen en geen houten luikies…
Alleen maar sopp'n, veeg'n en sturen.
Twee lichtmatrozen en geen houten luikies…
Alleen maar sopp'n, veeg'n en sturen.
Re: Mooie Coastertjes
Ook made in Groningen.
IDNo: 7111119 Year: 1971
Name: OSTETOR Type: Cargo ship Flag: DEU DWT: 1835
Country of build: NLD Builder: Bodewes Gruno Location of yard: Foxhol
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-13
86 TOR - 94 ALIOTH-B. - 97 DANIELLA - 00 IV JOHANNES - 01 CORAL PRINCESS - 01 CRISTINA I
BU Aliaga 13.3.06
IDNo: 7111119 Year: 1971
Name: OSTETOR Type: Cargo ship Flag: DEU DWT: 1835
Country of build: NLD Builder: Bodewes Gruno Location of yard: Foxhol
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-13
86 TOR - 94 ALIOTH-B. - 97 DANIELLA - 00 IV JOHANNES - 01 CORAL PRINCESS - 01 CRISTINA I
BU Aliaga 13.3.06
Re: Mooie Coastertjes
De Electron 1983 van Beck.
Final Fate: 04-05-2018 overgedragen aan Aliağa Denizcilik Gemi Söküm Ve Geri Dön. Ltd. te Aliağa en op het strand gezet om gesloopt te worden
http://www.marhisdata.nl/main.php?to_page=schip&id=1965
Final Fate: 04-05-2018 overgedragen aan Aliağa Denizcilik Gemi Söküm Ve Geri Dön. Ltd. te Aliağa en op het strand gezet om gesloopt te worden
http://www.marhisdata.nl/main.php?to_page=schip&id=1965
Re: Mooie Coastertjes
...en zo verdwijnen heel langzaam alle tastbare bewijzen van wat ooit de grootste KHV-rederij van NL was....
Heb er met gigantisch veel plezier vakantiereizen gemaakt.....
Ik hoor het de heer Folmer nog zeggen toen ik de laatste keer op kantoor was (waar ik nu wel eens langs fiets)
"Als u straks gediplomeerd bent, meester, denkt u dan nog eens aan ons ?"
Vaak daaraan gedacht, maar té kleine schepen, té korte reisjes, én een afkeuring van alle khv-vaartijd door de examencommisie ("..geldt niet voor de ghv, meneerrr", en de 'vaartijd' van een klasgenoot, die van z'n vaders loonbedrijf een brieffie had dat hij 2 jaar trekkermonteur was geweest, werd wél goedgekeurd)
..en zo werd ik staande gehouden net buiten de deur van het uitrijkingskantoortje (alsje mocht gaan zitten had je iig al een herretje, of je was geslaagd) door iemand van de HAL, en iemand van de NSU die zichzelf al Nedlloyd noemde....de rest is bekend....
En tóch vind ik dat Beck een beter lot beschoren had moeten zijn...
Heb er met gigantisch veel plezier vakantiereizen gemaakt.....
Ik hoor het de heer Folmer nog zeggen toen ik de laatste keer op kantoor was (waar ik nu wel eens langs fiets)
"Als u straks gediplomeerd bent, meester, denkt u dan nog eens aan ons ?"
Vaak daaraan gedacht, maar té kleine schepen, té korte reisjes, én een afkeuring van alle khv-vaartijd door de examencommisie ("..geldt niet voor de ghv, meneerrr", en de 'vaartijd' van een klasgenoot, die van z'n vaders loonbedrijf een brieffie had dat hij 2 jaar trekkermonteur was geweest, werd wél goedgekeurd)
..en zo werd ik staande gehouden net buiten de deur van het uitrijkingskantoortje (alsje mocht gaan zitten had je iig al een herretje, of je was geslaagd) door iemand van de HAL, en iemand van de NSU die zichzelf al Nedlloyd noemde....de rest is bekend....
En tóch vind ik dat Beck een beter lot beschoren had moeten zijn...
Oost, west...ook best
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 25 feb 2011 12:31
Re: Mooie Coastertjes
Helemaal eens met het bovenstaande heb er ook met heel veel plezier gevaren.
Dhr. Folmer bij een hele boel kustvaartmensen bekend.
Gebrek aan opvolging betekende het eind voor Beck's scheepvaartkantoor.
Een conservatieve rederij(in mijn opinie toen der tijd iets te) maar wat ze bouwden was toch wel goed.
Degelijk technische installatie met eerst de Brons en later MAK, 1 keer kwam er een japanse motor voorbij en dat was met de hermotorrisatie van de Valiant. Een Mitsubisi, wat dan wel weer een heel goed alternatief was voor mijn gevoel. Was al wel in de nadagen van rederij.
Grtz Wytze
Dhr. Folmer bij een hele boel kustvaartmensen bekend.
Gebrek aan opvolging betekende het eind voor Beck's scheepvaartkantoor.
Een conservatieve rederij(in mijn opinie toen der tijd iets te) maar wat ze bouwden was toch wel goed.
Degelijk technische installatie met eerst de Brons en later MAK, 1 keer kwam er een japanse motor voorbij en dat was met de hermotorrisatie van de Valiant. Een Mitsubisi, wat dan wel weer een heel goed alternatief was voor mijn gevoel. Was al wel in de nadagen van rederij.
Grtz Wytze
Re: Mooie Coastertjes
Da's een mooie Jos, die had ik nog niet !
Van Fokke de Jong uit Workum.... Van hem heeft pa haar gekocht...
Van Fokke de Jong uit Workum.... Van hem heeft pa haar gekocht...
Oost, west...ook best
Re: Mooie Coastertjes
Ze waren zo te zien druk bezig om het schip klaar te maken voor de verkoop, Jan.
Gewoon maar over de roest heen tjetten…
Maar ik neem aan dat jouw pa als zoon van een scheepsbouwer daar wel doorheen keek.
Gewoon maar over de roest heen tjetten…
Maar ik neem aan dat jouw pa als zoon van een scheepsbouwer daar wel doorheen keek.
Re: Mooie Coastertjes
De Tower Julie made in Friesland 1972.
IDNo: 7206093 Year: 1972
Name: TOWER JULIE Type: Cargo ship Flag: GBR DWT: 920
Country of build: NLD Builder: Bijlsma Location of yard: Wartena
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-10
06 MALINSKA
IDNo: 7206093 Year: 1972
Name: TOWER JULIE Type: Cargo ship Flag: GBR DWT: 920
Country of build: NLD Builder: Bijlsma Location of yard: Wartena
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-10
06 MALINSKA