Betelgeuze

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Darky

Betelgeuze

Bericht door Darky »

een hele tijd geleden heb ik ooit is een berichtje geplaatst voor een machinist die ik zoek voor ons korpsschip de betelgeuze voormalig loodsvaartuig

deze zoek ik op heden nog steeds

ook ben ik op zoek naar naar mensen die geinteresseerd zijn de jeugd nautische dingen te leren zoals knopen en zeilen enz

mail mij of bel
tuimelaar@hotmail.com
0622163524

regio zuid holland schip ligt in rotterdam

Darky

Bericht door Darky »

nog eens proberen wie wil?
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Ik denk dat er toch in de Rijnmond gelobbied moet worden om een geschikte w.t.k. voor dit schip te vinden.
Hoe komt het N.S.M. aan vrijwilligers ?. En de "Hudson", de "Elbe", de "Bruinvisch" enz.!?.

m.v.g. Roy
richard

wtk

Bericht door richard »

kunnen jullie niemand uit de eigen opleiding halen.
bij ons aan boord hebben we jongens lopen die uit de eigen opleiding
die zelfstandig het schip kunnen varen.
het heeftwel een jaar of 5 geduurd in totaal,maar werpt wel zijn vruchten af.plus we kunnen als het moet onderling machinisten ruilen op de dokkum klasse.

groet richard
Darky

Bericht door Darky »

ik ben bij ons aan boord de enige met de meest technische kennis en de anderen hebben veelal geen tijd om te leren hoe alles werkt

heb dat iedergeval al vaker geprobeerd
Gebruikersavatar
gerardN
Berichten: 340
Lid geworden op: 09 nov 2005 09:51
Locatie: Huizen

machinisten voor de Betelgeuze

Bericht door gerardN »

Hallo Darky,
Ik heb al met je kennisgemaakt op de Betelgeuze in de Waalhaven. Een leuke machinekamer met een prachtige Smit-Man 4 takt dieselmotor (650 pk) uit voorgaande tijd. Ik hoop van harte, dat er meer wtk's op je oproep afkomen. Met meer ervaren machinisten kunnen we meer klussen aanpakken. Dit prachtige schip moet in goede staat behouden blijven. Er moeten in onze regio toch meer machinisten te vinden zijn, die van sleutelen houden en die per week een dagje over hebben om met mij samen, jou en de zeekadetten te helpen. Forumleden, laat wat van je horen en help Darky.
vr.gr.
Gerard
Gebruikersavatar
Ton Pekel
Berichten: 1965
Lid geworden op: 23 jul 2004 08:20
Contacteer:

Bericht door Ton Pekel »

Zou best willen helpen cq behulpzaam willen zijn als oud WTK-er maar de afstand vanaf mijn woonplaats naar het schip is wat te ver voor elke week.
Als de thuishaven Elburg was dan lag de zaak iets anders.
Maar rond Rotterdam moeten toch oude stookmeesters zat wonen !
Succes in ieder geval met de oproep.
Ton Pekel
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!
Gebruikersavatar
gerardN
Berichten: 340
Lid geworden op: 09 nov 2005 09:51
Locatie: Huizen

machinisten gevraagd

Bericht door gerardN »

Hallo Ton,
Stookmeesters genoeg rond en in Rotterdam, maar ik denk dat ze te weinig achter de PC zitten om op de forums te kijken. Als ze de machinekamer van de Betelgeuze zien moet voor een rechtgeaarde sleutelaar het hart toch opengaan!!! :D :?
vr.gr.
Gerard
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Misschien te simpel gedacht, maar zijn in het Rijnmond gebied geen vrijwilligers centrales te vinden !?. Daar kan je informeren, die hebben een databank !.

Voorts, misschien nog simpeler; hang briefjes op bij supermarkten. Daar hebben ze altijd wel een bord waar vraag-en-aanbod-briefjes opgehangen mogen worden.

m.v.g. Roy
Gebruikersavatar
Winston
Berichten: 218
Lid geworden op: 03 nov 2005 16:40
Locatie: IJmuiden

Bericht door Winston »

Hallo,

Neem eens contact op met het loodswezen Rotterdam en vraag dan naar iemand van de varende dienst.
Er is een personeelsvereniging van personen die als bemanning op de loodsboten varen en hebben gevaren. Daar zitten absoluut machinisten bij.
Hier in IJmuiden bij het Zee en Havenmuseum hebben we een tiental mensen, die vroeger bij het loodswezen hebben gewerkt, waaronder 4 machinisten.
Dan moeten er in Rotterdam zeker een aantal te krijgen zijn.
Voor contact kijk op www.loodswezen.nl en ga dan naar Regio Rotterdam -Rijnmond.

Succes

Winston
Hij die de zee bevaren wil
moet haar wel beminnen
anders heeft 't echt geen zin
aan 't zeemansleven te beginnen.
(uit Zilte Poëzie van Leo Bersee)


Plaats reactie