Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
jannuh
Berichten: 190
Lid geworden op: 22 jul 2004 06:38
Locatie: Midden-Limburg
Contacteer:

Bericht door jannuh »

Hoi Ronny,

Als je me de originele exemplaren, min 300 dpi, stuurt haal ik het even door Finereader, een OCR programma, zodat we het als pure tekst kunnen aanzien, dat leest makkelijker.
(graag ook zo recht mogelijk...)

Edit:
Heb bovenstaand artikel nu als PDF bestand online, link:
http://80.126.138.173/forum/inger-rescue.pdf
(bestand is ong. 200 kb)
gr., jannuh
------------
NL Maritiem Forum Archief

Jaap de Roode (RIP)

MV Inger

Bericht door Jaap de Roode (RIP) »

Hallo Jannuh
Op de link die je plaatste bij dit onderwerp zowel als bij het onderwerp monstergolven krijg ik alleen maar een leeg scherm, doe ik iets fout?
m.vr.gr.
Jaap
jannuh
Berichten: 190
Lid geworden op: 22 jul 2004 06:38
Locatie: Midden-Limburg
Contacteer:

Bericht door jannuh »

Hoi Jaap,

Dit wijst erop, dat je geen PDF plugin in je internet browser hebt geinstalleerd, normaal gesproken zou je die plugin dan als ie nodig is autom. geinstalleerd moeten krijgen, maar blijkbaar bij jou niet gebeurd.

Wat je kunt doen is te rechtsklikken op de link en dan "opslaan als" -> bestand opslaan op je harde schijf; met de Adobe Reader kun je het bestand dan inzien.
Mocht je die nu ook nog niet hebben dan volgt hier de link...
http://www.adobe.nl/products/acrobat/readstep2.html

In het grijze vlak op de pagina dien je je OS op te geven, b.v. WinXP of Win98 etc.
gr., jannuh
------------
NL Maritiem Forum Archief
Gast

mv.inger

Bericht door Gast »

:lol: bedankt jannuh.

:)
Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy Jannuh,
Ik zit met hetzelfde probleem, en begrijp er geen BALLUHH meer van,maar ja wat wil je? :D :) :lol:
groetjes ruud
PS. zelfs niet na bovenstaande uitleg.
Jaap de Roode (RIP)

MV Inger

Bericht door Jaap de Roode (RIP) »

Hallo Jannuh
Ik zat met een verouderde versie van Acr. Reader, de nieuwere versie geinstalleerd en het werkte. Mijn dank is groot.
Gr. Jaap
Ragnar
Berichten: 519
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:52
Locatie: Doha, Qatar

Bericht door Ragnar »

Hallo Ronny,


Het Verbaast me dat er op Inger een negen koppige bemanning opzit. vindt dat toch behroolijk veel aangezien zo'n scheepje ook met 6 man mag varen.
Gast

Bericht door Gast »

Hoi Ragnar.

ik weet niet prcies hoe dat bij W&B zit ,maar bij spliet hebben we altijd overbemaning.
op de pauwgracht zou je eventueel zonder 3 mach en 3de stm en maar met 2 matrozen varen.
hoe je dan nog moet werken is mij een raadsel.
maar spliet heeft beslist dat er voldoende mensen aan boord moeten zijn om behorlijk onderhoed en ladingklaar te kunnen maken.
en de schepen van spliet zijn zeer intensief met lading klaar maken.
maar hoe dat precies zit bij de club uit delfzijl weet ik niet.
alleen dat spliet meer dan 51% in handen heeft.
Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy Ronny&Ragnar,
In mijn tijd[hihi, de ouwe lul spreekt] hadden wij bij die Svea club ook altijd een overbezetting, deze schepen waren ook erg bewerkelijk met laden,lossen,veel deklastm maar die scheepjes zagen er ook uit, om door een ringetje te halen, en mijn mening hierover is: dat je vroeg of laat de rekening gepresenteerd krijgt ,wat betreft onderhoud.Ik denk hierbij aan de dokbeurten,etc. en een goede reder ziet toch ook liever een plaatje,dan een vieze,ouwe roestbak.
groetjes ruud
Gast

Bericht door Gast »

hoi ruud.

dat wat je zegt van die rekening klopt.
spliet kan er over mee praten,de p el-type hebben ongeveer 2,5 jaar met maar 2 matrozen gevaren en liepen zo hard achter uit dat je het niet meer goed kon wegkrijgen zie die schepoen nu.
het staal is geheel verpest door achter stallig onderhoud.
het gaat nu wat beter met de p-l serie maar het kost veel mankracht en veel ueren.


Plaats reactie