Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jos Komen (R.I.P)

crew

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ik krijg regelmatig dit soort mailtjes, verwijder ze meteen, maar ze gaan ook naar alle scheepvaartmaatschappijen.
All the best
Jos

From: ESPERANS LTD Crewing agency
To: j.komen2
Sent: Thursday, July 01, 2004 6:52 PM
Subject: CO-OPERATION


01.07.04
FROM: ESPERANS LTD
ATTN: CREWING DEPARTMENT
SUBJECT: COOPERATION

Dear Sirs!
With the authority of our Licence # 149273, series AA, issued on 03.02.2003, which gives
to our Company the right for manning operations abroad and with the intention to extend
our influence on the marine labour market we are making to Your good Company the
proposition of cooperation!
Our Company is ready to represent Your interests as a crew manning agency in Ukraine.
We provide the wide range of services connected with the manning of crewmembers for
the ships of both the Ukrainian and foreign shipowners in accordance with STCW 78/95.
During the period of its activity our Company has created a large data base which is able
to meet the demands of any shipowner. It contains the information about qualified Ukrainian
seafarers of any rank and specialization, their wages scale, age, previous sea experience,
competence and the other details needed for the employment.
Our Company may guarantee the high professional level of work with our candidates:
- the selection and testing of the seamen (knowledge of English language,professional level
of the candidate,his previous sea service);
- the examination of all necessary documents and verification of their legitimacy;
- the preparation of the papers for seafarer's transportation;
- opening of entrance visas for any country in the world in accordance with the instructions of
embassy which are signed by our agent in Kiev.
Company "Esperans LTD" has good recommendations and the solid reputation in the field of
maritime operations. We would be glad to answer any of Your questions and to consider Your
counter propositions of cooperation.
With respect and wishes of prosperity
to Your good Company
Averin Oleg - Director
"ESPERANS LTD"

jurrie

Bericht door jurrie »

hi eric

ik ben het op veel punten wel met je eens. heb tot mijn pensioen er ook prima gevaren vooral wat betreft de familiare sfeer met de meeste mensen van de wal organisatie. doet natuurlijk niets af aan het feit dat op bijna iedere boot van hun een ukrainse stag zit en geen nederlanders. het plan was om ukrainse maroffen te gaan creeren,maar dat lukt nog niet zo erg. maar piet heeft de zeevaartschool aldaar wel plat gelopen om dat voor elkaar te krijgen. die cadetten doen theoretisch ook een soort marof opleiding,maar de meesten hebben ook geen zin om om marof te spelen nadien. dus de geschiedenis herhaalt zich weer eens. het zal er toch wel op uit draaien dat alles weer gescheiden wordt in de opleidingen, wat naar mijn idee ook beter is.

gr jurrie
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 685
Lid geworden op: 22 jul 2004 00:47
Locatie: Dalfsen

Oekraïne

Bericht door Eric »

Tja, ik weet nog wel dat mijn cursisten die SWK deden geen stageplaats kregen, omdat ome Piet zei dat ze reeds ruim voorzien waren in stagiaires.
Op een opendag zat er één of andere juffer die volgens mij net bij de UPC ontslagen was wegens klantonvriendelijkheid, want ze wilde er niet op in gaan, en bleef maar met gebakkenluchtpraatjes strooien.
Later kwam Piet er ook bij, en die wilde er ook niet veel over kwijt.
Hij zei alleen dat ze liever Maroffs hadden dan SWK'ers.
Op de SWK weekend opleiding zitten alleen maar volwassenen, waarvan het merendeel na een carierre als matroos oid als officier willen gaan varen. De theorie is natuurlijk lichter als die van Maroff, maar ruim voldoende voor b.v. die 3000 tonners. Maar ze nemen wel meer praktijk ervaring mee als een scholier die b.v. HBO heeft gedaan.

Ook zei hij dat je niks aan die SWK'ers had, omdat veel na hun stage verder gingen leren voor Maroff.
Ook gelul natuurlijk, want als je het tijdens je stage naar je zin hebt, kom je als Maroff ook wel weer terug.
Ik ben na mijn rangen ook weer naar W&B terug gegaan.
Ik vindt dat hij op het verkeerde paard gokt, je kunt beter investeren in jongeren die in NL op school zitten, als met die Russen.
Dat bedoel ik dus ook met "os ben zuunig"
Maar wel verkeerde zuinigheid.
Ik meen dat er in het verleden genoeg geschreven is over de kundigheid van onze Russische collega's, en W&B kennende komen de goede Russen daar niet. Met de Flipjes was dat ook zo, je kreeg vaak genoeg matrozen die nog nooit hadden gevaren, terwijl bij GenChart b.v. matrozen voeren die écht niet minder waren als een Europese matroos.
Ander prijskaartje, dat wel.....

Groeten,

Eric
Rust Roest
Maar Roest Rust niet.
Ragnar
Berichten: 519
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:52
Locatie: Doha, Qatar

Bericht door Ragnar »

Wie weet, gaan ons Nederlanders op den duur ook wel ergens in het buitenland varen als je daar beter betaald krijgt, neem een voorbeeld aan Maersk hier varen ook wat Nederlanders op die containerschuiten.

Zit toch liever aanboord met mensen die een beetje uit dezelfde wereld komen dan van die lui uit Oostblok/Afrikaanse landen waar ze gewend zijn om maar één keer in de week te douchen gatverdamme zeg.

Vernam laatst dat ze bij Nedlloyd ook lekker aan de haal gaan met die lui uit Ukraine :lol:
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Ragnar, ik heb een paar jaar bij de Deense rederij East Asiatic gevaren en het daar uitstekend naar mijn zin gehad.
Waarom zou jij niet op een Deen je vaartijd vol kunnen maken?
All the best
Jos
Ragnar
Berichten: 519
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:52
Locatie: Doha, Qatar

Bericht door Ragnar »

Hallo Jos,

dat schijnt een heel gedoe te zijn met papierwerk anders had ik ook al een plaastje kunnen krijgen bij een Zweedse maatschappij, maar heb voor begin September een plaatsje, als het goed is ben ik dan dus weg. Tot die tijd nog effe lekker achter de vrouwtjes aan. :wink:
RONALD

MV INGER

Bericht door RONALD »

GD RONNY,
OM IN TE GAAN OP JE AANBOD OP PLAATSEN VAN BEMANNINGSLIJST,ZOU IK JE DANKBAAR ZIJN ALS JE DE NIEUWSTE VAN SPLIET EN W&B KAN PLAATSEN.
EVEN KIJKEN OF ER NOG BEKENDEN ZIJN, BIJ DE REEDS GEPLAATSTE VAN W&B AL GEZIEN DAT ER NOG WEL BEKENDEN WAREN, MAAR DAT HET WEL EEN BEETJE EEN EENZAME BEDOENING AAN HET WORDEN IS WAT NEDERLANDERS BETREFT.
Gebruikersavatar
jacko
Berichten: 3223
Lid geworden op: 21 jan 2008 17:38
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Re:

Bericht door jacko »

Hallo

Hier een drinkwater verhaal van voormalig hwtk. Kees L.
en een mooie foto van de "Amstelvoorn"

groet
Hans
Bijlagen
drinkwater.JPG
drinkwater.JPG (221.09 KiB) 2508 keer bekeken
95 Amstelvoorn.jpg
95 Amstelvoorn.jpg (111 KiB) 2508 keer bekeken
drinkwater2.JPG
drinkwater2.JPG (53.8 KiB) 2508 keer bekeken
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.


Plaats reactie