Hoi Ronny,
Als je me de originele exemplaren, min 300 dpi, stuurt haal ik het even door Finereader, een OCR programma, zodat we het als pure tekst kunnen aanzien, dat leest makkelijker.
(graag ook zo recht mogelijk...)
Edit:
Heb bovenstaand artikel nu als PDF bestand online, link:
http://80.126.138.173/forum/inger-rescue.pdf
(bestand is ong. 200 kb)
Als je me de originele exemplaren, min 300 dpi, stuurt haal ik het even door Finereader, een OCR programma, zodat we het als pure tekst kunnen aanzien, dat leest makkelijker.
(graag ook zo recht mogelijk...)
Edit:
Heb bovenstaand artikel nu als PDF bestand online, link:
http://80.126.138.173/forum/inger-rescue.pdf
(bestand is ong. 200 kb)
Hoi Jaap,
Dit wijst erop, dat je geen PDF plugin in je internet browser hebt geinstalleerd, normaal gesproken zou je die plugin dan als ie nodig is autom. geinstalleerd moeten krijgen, maar blijkbaar bij jou niet gebeurd.
Wat je kunt doen is te rechtsklikken op de link en dan "opslaan als" -> bestand opslaan op je harde schijf; met de Adobe Reader kun je het bestand dan inzien.
Mocht je die nu ook nog niet hebben dan volgt hier de link...
http://www.adobe.nl/products/acrobat/readstep2.html
In het grijze vlak op de pagina dien je je OS op te geven, b.v. WinXP of Win98 etc.
Dit wijst erop, dat je geen PDF plugin in je internet browser hebt geinstalleerd, normaal gesproken zou je die plugin dan als ie nodig is autom. geinstalleerd moeten krijgen, maar blijkbaar bij jou niet gebeurd.
Wat je kunt doen is te rechtsklikken op de link en dan "opslaan als" -> bestand opslaan op je harde schijf; met de Adobe Reader kun je het bestand dan inzien.
Mocht je die nu ook nog niet hebben dan volgt hier de link...
http://www.adobe.nl/products/acrobat/readstep2.html
In het grijze vlak op de pagina dien je je OS op te geven, b.v. WinXP of Win98 etc.
Hoi Ragnar.
ik weet niet prcies hoe dat bij W&B zit ,maar bij spliet hebben we altijd overbemaning.
op de pauwgracht zou je eventueel zonder 3 mach en 3de stm en maar met 2 matrozen varen.
hoe je dan nog moet werken is mij een raadsel.
maar spliet heeft beslist dat er voldoende mensen aan boord moeten zijn om behorlijk onderhoed en ladingklaar te kunnen maken.
en de schepen van spliet zijn zeer intensief met lading klaar maken.
maar hoe dat precies zit bij de club uit delfzijl weet ik niet.
alleen dat spliet meer dan 51% in handen heeft.
ik weet niet prcies hoe dat bij W&B zit ,maar bij spliet hebben we altijd overbemaning.
op de pauwgracht zou je eventueel zonder 3 mach en 3de stm en maar met 2 matrozen varen.
hoe je dan nog moet werken is mij een raadsel.
maar spliet heeft beslist dat er voldoende mensen aan boord moeten zijn om behorlijk onderhoed en ladingklaar te kunnen maken.
en de schepen van spliet zijn zeer intensief met lading klaar maken.
maar hoe dat precies zit bij de club uit delfzijl weet ik niet.
alleen dat spliet meer dan 51% in handen heeft.
Ahoy Ronny&Ragnar,
In mijn tijd[hihi, de ouwe lul spreekt] hadden wij bij die Svea club ook altijd een overbezetting, deze schepen waren ook erg bewerkelijk met laden,lossen,veel deklastm maar die scheepjes zagen er ook uit, om door een ringetje te halen, en mijn mening hierover is: dat je vroeg of laat de rekening gepresenteerd krijgt ,wat betreft onderhoud.Ik denk hierbij aan de dokbeurten,etc. en een goede reder ziet toch ook liever een plaatje,dan een vieze,ouwe roestbak.
groetjes ruud
In mijn tijd[hihi, de ouwe lul spreekt] hadden wij bij die Svea club ook altijd een overbezetting, deze schepen waren ook erg bewerkelijk met laden,lossen,veel deklastm maar die scheepjes zagen er ook uit, om door een ringetje te halen, en mijn mening hierover is: dat je vroeg of laat de rekening gepresenteerd krijgt ,wat betreft onderhoud.Ik denk hierbij aan de dokbeurten,etc. en een goede reder ziet toch ook liever een plaatje,dan een vieze,ouwe roestbak.
groetjes ruud
hoi ruud.
dat wat je zegt van die rekening klopt.
spliet kan er over mee praten,de p el-type hebben ongeveer 2,5 jaar met maar 2 matrozen gevaren en liepen zo hard achter uit dat je het niet meer goed kon wegkrijgen zie die schepoen nu.
het staal is geheel verpest door achter stallig onderhoud.
het gaat nu wat beter met de p-l serie maar het kost veel mankracht en veel ueren.
dat wat je zegt van die rekening klopt.
spliet kan er over mee praten,de p el-type hebben ongeveer 2,5 jaar met maar 2 matrozen gevaren en liepen zo hard achter uit dat je het niet meer goed kon wegkrijgen zie die schepoen nu.
het staal is geheel verpest door achter stallig onderhoud.
het gaat nu wat beter met de p-l serie maar het kost veel mankracht en veel ueren.