Monstergolf

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Harry Bernd (R.I.P.)

Bericht door Harry Bernd (R.I.P.) »

Jan,
Het uitzicht van uit mijn raam is zo'n beetje van Nieuw Statenzijl tot in het Randselgat,dus een aardig stukje dijk.
En wat het bootje aanschaffen betreft,toen ik stopte met varen moest ik helaas eerst het leger in maar toen trof ik een werkgever die me een bootje ter beschikking stelde,wat wil eens mens nog meer.Maar een eigen bootje,nee toch maar niet.
Harry

Herman
Berichten: 518
Lid geworden op: 30 jul 2004 23:37
Locatie: Groningen

Bericht door Herman »

vanaf een hoogte de situatie bekijken zie het anders,maar op de Eemshaven stond het water gelijk met de loopbrug,naar de drijvende steiger.en in Delfzijl stond het water ongeveer een1.20 m boven de kademuur, bijna alle gebouwen aldaar hadden het water binnen,en in de boegschroef dreef de houten vloer,en verschillende auto,s dreven het zeegat uit,en het oliebestrijdingsvaartuig van RWS lagen op de palen van het plankenpad te stoten.dus m.a.w knap hoog tij.
gr.Herman
Herman
Berichten: 518
Lid geworden op: 30 jul 2004 23:37
Locatie: Groningen

Bericht door Herman »

Hier een link waar je het golfmeetproject bij Ameland kunt volgen,zogenaamde sbw project meet golfhoogtes en invloeden,op de kust
www.hmc-noordzee.nl
gr.Herman
Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1873
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

monstergolf

Bericht door proet »

Ik kreeg een poosje terug nog een foto van een productie platform in de noordzee. Het platform staat ruim 15 meter boven de zeespiegel.

Afbeelding

Groet Proet
marco555

Re: Westerdam

Bericht door marco555 »

ferryvaneeuwen schreef:Zoals al eerder vermeld ben ik een midscheepsman vooral als het aankomt op monstergolven. De Westerdam is bijvoorbeeld een schip voor een kleine face lift. Zo zag het schip er voor de behandeling uit:

Afbeelding

En dit is het resultaat na de verbouwing. Dat ziet er al een stuk gezonder uit zou ik zeggen.

Afbeelding

Eigenlijk wil ik af van die grote ramen in het stuurhuis want dat levert maar extra gevaar op. Van die T-2 of Victory raampjes is een stuk veiliger. Voorlopig kunnen deze ramen nu met één druk op de knop afgedekt worden door stalen schotten die met een klap uit de erboven gelegen sponningen neergelaten kunnen worden. De volgende stap is een geblindeerd stuurhuis met projectieschermen daar waar de ramen waren. Met camera's e.d. wordt dan weer een 'buiten'beeld gecreëerd. Zoals we nu al varen op de simulator. Niks mis mee en uiterst veilig. Maar misscihien ben ik mijn tijd wel ver vooruit.....

Ferry
Beste Ferry,

De brug midscheeps is een goed idee opzich.

Wat jij verplaatst hebt is het bovenste zonnedek een bar en de fitnesszaal.
De brug zit wat lager, dat stuk met die uitstekende vleugels.

Ik heb een cruise gemaakt op een zusje van dit schip en denk daarom dat ik de indeling weet.

Gr. Marco
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Westerdam

Bericht door ferryvaneeuwen »

Marco,

Oeps, ja je hebt gelijk hoewel ik dat niet graag toegeef, grrrrr......;-) De brugvleugels lopen door tot buiten de romp zie ik nu en dat moet natuurlijk het brugdek zijn.

Ik heb daarom maar snel een nieuw baanbrekend ontwerp gemaakt van een veilige brug. De oude brug laten we zitten en daarin kunnen als extra attractie de passagiers kapitein en stuurman spelen (hard-to-port).

Afbeelding

Het nieuwe stuurhuis kan hydraulisch op en neer bewogen worden en kan tevens zonodig in alle richtingen gedraaid worden. Makkelijk om op je stoel zittend even naar achteroplopers uit te kijken.

Ferry
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Ik heb deze week van de Kapitein van de Margiris KL-749 (ex Annelies Illena KW-174) en dus een zéér fors bemeten oceaantrawler een filmpje gekregen die hij met zijn telefoontje had ogenomen op de Noord Atlantic. Volgens zijn zeggen de hoogste golf die hij in zijn loopbaan had gezien.

Ik heb hem even op mijn web-disk gezet. Hij is af te spelen via Media player en Quick Time

Kijk en huiver

http://webdisk.planet.nl/boe05243/publi ... g_leuk.3gp

Als je hierbij in aanmerking neemt dat de ooghoogte op de brug toch zo'tegen de 20 meter zal zijn ...

Groeten,
Bert de Boer
Kapitein Rooibos

Bericht door Kapitein Rooibos »

Is inderdaad groot! Heb ook wel eens een dag zo gevaren, tenminste, achteruit dan he?!

Hoor je die gast op de achtergrond? "voor de foto" haha, kappie zal nie blij zijn met zo'n opmerking.
royb

Bericht door royb »

Blijf zeggen, hoge golven zijn het probleem niet, pas wanneer deze samenkomen en breken wordt het een probleem.

Dat ze er waren is duidelijk, wat wie ook zegt. Dat is idd "ter bevordering van de gemoedsrust de ingezetenne" of duidelijker, het is er maar laat niemand het horen.

Want dan heeft dit land echt een probleem. Eigenlijk hebben we het al, maar doen we net alsof dit niet zo is. ( Dit is maar 1 probleem hoor, want die zheng hue heeft toch een duitse sleper moeten doen, terwijl wij daarom bekend staan, maar waar waren neerlands trots ??? Verkocht en elders ingezet. Tot zover neerlands trots, want harder kun je niet "op je bek gaan" als land). Dat het kan is bewezen. Daar doet Balkie niets aan af, desondanks zijn opdrachten.

My 2 cents
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 685
Lid geworden op: 22 jul 2004 00:47
Locatie: Dalfsen

Bericht door Eric »

Moest ook even een paar keer opnieuw luisteren, maar klinkt inderdaad alsof er op de achtergrond een flipje lacht en dan zegt :"All voor de picture ...."
Da's dan meteen het verschil in mentaliteit tussen de één en de ander.
Ut bennu beste bergu water, maar heb ze ook zo wel eens gezien.
Blijft indrukwekkend.
Mvg,
Eric
Rust Roest
Maar Roest Rust niet.


Plaats reactie