Salarissen tweede stuurman

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Hallo Harry,

Ik denk dat die luxe motor een replica is. Je kan deze schepen in verschillende afmetingen bestellen. Je moet er dicht op gaan staan op te zien dat ze geheel gelast zijn...................
Mooie modelletjes, dat wel.

m.v.g. Roy

Ragnar
Berichten: 519
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:52
Locatie: Doha, Qatar

Bericht door Ragnar »

3000 euro 2e stuurman KHV ? denk het niet, zou er maar iets meer als de helft van maken exclusief overwerk. misschien dat je bij de FWZ zo'n boekje kan aanvragen waar een globale richtlijn instaat.

succes.
sweet

Bericht door sweet »

ik heb het over bruto gage per maand, kan niemand mij vertellen hier wat een tweede stuurman bijv bij jumbo krijgt per maand?

Uiteraard een maand gage incl overwerk zal het wel zijn??????
Mennojan

Bericht door Mennojan »

Ik denk dat je het beste even in het CAO kan kijken.

Succes.
Gebruikersavatar
Henk van der Moolen
Berichten: 1214
Lid geworden op: 04 aug 2004 13:11
Locatie: Amsterdam

Bericht door Henk van der Moolen »

Ja Mennojan maar die CAO heeft hij nu net niet , en daarom vraagt hij het hier.
Dus als je hem wil helpen zoek het dan even voor hem op.

vr gr Henk
Ragnar
Berichten: 519
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:52
Locatie: Doha, Qatar

Bericht door Ragnar »

2/3e stuurman aanvangsgage begint meen ik rond de 1600euro bruto en dat is exclusief overwerk, scheelt per rederij maar de meeste bieden 35 a 50% overwerk dit heb je dus alleen op zee. Hangt een beetje van de rederij/type schip af wat ze betalen, maar het bovenstaande is van kracht op de CAO KHV tot 9000GT

Heb geen idee wat je via een uitzenbureau krijgt, je kan Kahn zelf natuurlijk ook eens bellen en vragen wat hun kunnen bieden, neem aan dat hun hier toch wel wat bovenzitten.
sweet

Bericht door sweet »

nou zeg 1600 euro gage bruto per maand zonder overwerk, dus oversteek van maand heb je dat alleen dat is heel weinig zeg,vandaar dat er niemand wilt varen?

maar het rare is wel dat ik vacture bij broere zeg staan max voor tweede 3900 euro bruto wel met vast overwerk,dat zal je dan ook op zee krijgen.

Trouwens zag ook vacture staan bij noorse cruisemaatschappij voor tweede ca 6000$, zit er dan zo groot verschil in gages.

Op de wal in de petro chemie verdiende ik ca 3600 bruto in 5 ploegendienst, dan werkte je ook maar 33.6 uur per week.
Verder 13de maand en vakantiegeld en bij sommige bedrijven als extra nog winstuitkering.

Conclusie

Als ik alles zo lees hier kan je beter aan de wal blijven, maar klopt dat ook?

Want mij reden op weer te gaan varen is omdat ik dan niet aan een vaste woonplaatts vast zit.

Groetjes
Gebruikersavatar
Henk van der Moolen
Berichten: 1214
Lid geworden op: 04 aug 2004 13:11
Locatie: Amsterdam

Bericht door Henk van der Moolen »

[/quote]
2/3e stuurman aanvangsgage begint meen ik rond de 1600euro bruto en dat is exclusief overwerk, scheelt per rederij maar de meeste bieden 35 a 50% overwerk dit heb je dus alleen op zee. Hangt een beetje van de rederij/type schip af wat ze betalen, maar het bovenstaande is van kracht op de CAO KHV tot 9000GT



Het wettelijk minimum loon is momenteel € 1284 per maand.
En daar heb je echt geen enkele opleiding voor nodig.
Als je dat verdient zit je echt aan de onderkant van betaald werk.
Dus als een 2de stuurman niet meer dan € 1600 zou kunnen verdienen dan ben je echt met een verkeerde loopbaan bezig denk ik.
Zo weinig kan echt niet waar zijn volgens mij.

vr gr Henk[/quote]
sweet

Bericht door sweet »

ik kon mij ook niet voorstellen een gage van 1600 euro, want hoop rederijen hanteren toch meestal gage incl. vast overwerk he

ik ga er maar vanuit 3500 euro incl vast overwerk

want hier kunnen niet veel mensen mij echt zeggen hoe of wat?

varen jullie dan niet?
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

ik ga er maar vanuit 3500 euro incl vast overwerk
Ik weet het niet, hoor, maar dat lijkt me erg hoog. Maar zoals iemand al zei: gewoon aan Kahn vragen op welke gage een tweede stuurman begint en wat dat dan netto per maand wordt.

Overigens kan ik me niet herinneren dat er ooit een tijd is geweest dat iemand voor de verdiensten naar zee ging en dat dat inmiddels veranderd is, lijkt me - ook al gezien de instroom van (goedkope) buitenlanders - niet erg waarschijnlijk.

Ik heb gezocht, maar op het internet kan ik geen gages vinden. Toch moet er hier natuurlijk iemand zijn die ze weet.


Plaats reactie