Smit & Co
Re: Smit & Co
uit de ouwe doos.. in de bus naar Southampton Airport en dan in een DC3 van Martin Air Charter naar Maassluis, waar o.a. dhr van der Wees aanwezig was.
- Bijlagen
-
- Herschaalde kopie van witte zee.jpg (188.8 KiB) 1773 keer bekeken
de zee spreekt me aan, de zee zingt me toe,
ik kan haar verstaan, ik word haar niet moe,
ik reisde naar het noorden, naar zuid, west of oost,
de zee is mijn zegen, de zee is mijn troost.
ik kan haar verstaan, ik word haar niet moe,
ik reisde naar het noorden, naar zuid, west of oost,
de zee is mijn zegen, de zee is mijn troost.
Re: Smit & Co
2 personen heb ik herkend
Rechts vooraan stuurman L Hoogvliet
en links willem Ketting matroos zit naast persoon met snor
Aad
Rechts vooraan stuurman L Hoogvliet
en links willem Ketting matroos zit naast persoon met snor
Aad
Re: Smit & Co
klopt en die achter achter Ketting... Speijer..??
de zee spreekt me aan, de zee zingt me toe,
ik kan haar verstaan, ik word haar niet moe,
ik reisde naar het noorden, naar zuid, west of oost,
de zee is mijn zegen, de zee is mijn troost.
ik kan haar verstaan, ik word haar niet moe,
ik reisde naar het noorden, naar zuid, west of oost,
de zee is mijn zegen, de zee is mijn troost.
Re: Smit & Co
die snor was volgens mij de Sparks... en de kokkemaat zit achterin ook met bril....
wat een trip was dat... eerst in Alexandire en daarna Malta...man man, als jongetje van 16..!!! wat een pubs en vrouwen... en dan die boot bovenop de Needles...daarna via een andere sleepboot op een rediingsboot...(vandaar redder aan de wal!) en daarna met alleen je werkgoed in een hotelletje, dat te weinig bedden had.... leg je dus met 3 man in 1 bed... en die Ketting maar snurken!!!!
wat een trip was dat... eerst in Alexandire en daarna Malta...man man, als jongetje van 16..!!! wat een pubs en vrouwen... en dan die boot bovenop de Needles...daarna via een andere sleepboot op een rediingsboot...(vandaar redder aan de wal!) en daarna met alleen je werkgoed in een hotelletje, dat te weinig bedden had.... leg je dus met 3 man in 1 bed... en die Ketting maar snurken!!!!
de zee spreekt me aan, de zee zingt me toe,
ik kan haar verstaan, ik word haar niet moe,
ik reisde naar het noorden, naar zuid, west of oost,
de zee is mijn zegen, de zee is mijn troost.
ik kan haar verstaan, ik word haar niet moe,
ik reisde naar het noorden, naar zuid, west of oost,
de zee is mijn zegen, de zee is mijn troost.
Re: Smit & Co
Paul Glerum overleden in Kerkwerve
vrijdag 09 maart 2012 | 21:13 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 09 maart 2012 | 22:21
Scheepsberger Paul Glerum is donderdag op 54-jarige leeftijd aan een hartstilstand overleden. Meteen na de Zeevaartschool in Vlissingen, in 1976, monsterde hij aan op een zeesleper van Smit in Rotterdam.
Vijf jaar later wist Glerum waar zijn passie lag: het bergen van schepen.
Het bekendste scheepswrak dat Glerum - in dienst van Smit Internationale - boven water haalde, is ongetwijfeld de Russische onderzeeër Koersk in 2001. Een jaar later - in dienst van Multraship in Terneuzen- gaf hij leiding aan het boven water halen van het autotransportschip Tricolo, dat de scheepvaart in Het Kanaal hinderde.
Paul Glerum wordt dinsdagmiddag begraven in Nieuwerkerk.
vrijdag 09 maart 2012 | 21:13 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 09 maart 2012 | 22:21
Scheepsberger Paul Glerum is donderdag op 54-jarige leeftijd aan een hartstilstand overleden. Meteen na de Zeevaartschool in Vlissingen, in 1976, monsterde hij aan op een zeesleper van Smit in Rotterdam.
Vijf jaar later wist Glerum waar zijn passie lag: het bergen van schepen.
Het bekendste scheepswrak dat Glerum - in dienst van Smit Internationale - boven water haalde, is ongetwijfeld de Russische onderzeeër Koersk in 2001. Een jaar later - in dienst van Multraship in Terneuzen- gaf hij leiding aan het boven water halen van het autotransportschip Tricolo, dat de scheepvaart in Het Kanaal hinderde.
Paul Glerum wordt dinsdagmiddag begraven in Nieuwerkerk.
Re: Smit & Co
Ja, altijd weer triest. 54 jaar slechts.
- Bijlagen
-
- IMG_NEW.jpg (422.63 KiB) 2924 keer bekeken
Varen zij die varen lusten,
ik heb gevaren laat mij maar
rusten
ik heb gevaren laat mij maar
rusten
Re: Smit & Co
een reisje met de blankenburg 2 sloopscheepjes ophalen te sunderland zal rond 1958 geweest zijn . binnenlopend te hoek v holland. het stoomsleepbootje was de vedra uit sunderland de clydepuffer was de byligth uit greenock de blankenburg had 2 bolnessen van 300 pk p stuk. dat bedoel ik nou met weinig pk.s alles van hot naar her slepen
- Bijlagen
-
- Image blankenburg.jpg (86.89 KiB) 2632 keer bekeken
Smit Zweden / Thamesbank
25-03-2012, Het Scheur.
Smit Zweden, Smit Rusland en Thamesbank assisteerden de Hispanic G. De Smit Rusland maakte BB-voor vast, en is geen moment in een positie geweest om er een fatsoenlijke foto van te maken, Smit Zweden maakte SB-voor vast en de Thamesbank maakte achter vast. Dit alles gebeurde ter hoogte van Radarpaal 8, halverwege de boulevard tussen de veerstoep en het botlekpark.
Smit Zweden Thamesbank
Smit Zweden, Smit Rusland en Thamesbank assisteerden de Hispanic G. De Smit Rusland maakte BB-voor vast, en is geen moment in een positie geweest om er een fatsoenlijke foto van te maken, Smit Zweden maakte SB-voor vast en de Thamesbank maakte achter vast. Dit alles gebeurde ter hoogte van Radarpaal 8, halverwege de boulevard tussen de veerstoep en het botlekpark.
Smit Zweden Thamesbank
Groeten Jeroen
Re: Smit & Co
Deze mooie plaatjes zijn afkomstig van Jan van Gijzen.
Hierbij 2 oude aanzichtkaarten van Maassluis
De Thames en de Roodezee van oct 1939
De Zwartezee 1955
Hierbij 2 oude aanzichtkaarten van Maassluis
De Thames en de Roodezee van oct 1939
De Zwartezee 1955