No Limit

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 685
Lid geworden op: 22 jul 2004 00:47
Locatie: Dalfsen

No Limit

Bericht door Eric »

En dus zal de verzekeraar de schuld bij de ontwerper of werf leggen, die twee blijven ruziën, en de schipper wordt/is de dupe.
Waarom neemt de werf en/of ontwerpbureau niet zijn verantwoording?
Als ik een nieuw binnenvaartschip laat bouwen, dan NOOIT bij Veka of met Tekholl.
Een fout, hoe erg en blunderachtig ook, kan gebeuren.
Maar als de partijen als ruziënde kleuters met het vingertje naar elkaar wijzen, weet ik genoeg.
Beide partijen wisten dat het om een beunschip ging, dus beide partijen waren fout.

Eric
Rust Roest
Maar Roest Rust niet.

Danny

Bericht door Danny »

Het is geen kwestie van fouten toegeven
het blijft een kwestie van wie gaat betalen en tja schuld toegeven is betalen
:roll:

helaas maar waar
De schipper zit er mee.

Maar er varen zat goede schepen rond die bij de Veka vandaan komen

Danny
Gebruikersavatar
Gerrit
Berichten: 3368
Lid geworden op: 21 jul 2004 23:23
Locatie: IJmuiden

Bericht door Gerrit »

Bron: IJmuider Courant, woensdag 10 november 2004

Danny Drenth

Schipper No Limit terug op plek des onheils

IJMUIDEN - Ruim vier maanden nadat het doormidden knakte in de middensluis, voer het zandschip No Limit gistermiddag zijn eerste vracht weer door de sluizen in IJmuiden. De vraag die iedereen op de lippen lag, was hoe het voelt voor eigenaar en schipper Nico Duikersloot om terug te keren op de plek des onheils. Het antwoord is een krachtig geuit drie-letter-woord. Maar hij is ook blij dat er een einde is gekomen aan zijn gedwongen tijdelijke werkeloosheid. ,,Ik zat hem net nog wel even te knijpen toen hij zeven centimeter doorzakte maar daar is hij natuurlijk op gebouwd'', grinnikt Duikersloot.

Ook de bemanning is blij weer aan de slag te kunnen. De afgelopen maanden hebben zij niet alleen stilgelegen, maar wachtten ze ook in spanning op het oordeel van de verzekeringsmaatschappij over de oorzaak van het doorknakken. In samenwerking met de scheepvaartinspectie, die in eerste instantie mogelijk gesjoemel van Duikersloot zelf niet uitsloot, concludeerde de verzekering dat er sprake was van een constructiefout bij het enkele weken oude schip. De onzekerheid was toen overigens nog niet over want vervolgens vlogen de ontwerper/bouwer en het bedrijf dat de berekeningen uitvoerde, elkaar in de haren.

Duikersloot verbaasde zich gisteren dat hij met zijn belading naar de Noordersluis werd geloodst. De grootste van de vier IJmuidense sluizen werd na het ongeluk namelijk afgesloten voor zandschepen omdat een herhaling in deze sluis zeer grote economische schade kan betekenen. Volgens een medewerker van het gemeentelijke havenbedrijf is echter sinds 1 november het beleid weer gewijzigd en worden grote zand- en beunschepen bij drukte ook weer in de Noordersluis geschut. Dat dit zo kort na de beleidswijziging nu juist de No Limit betreft, noemt hij inderdaad ironisch.

De No Limit is een voorbeeld van de hedendaagse zandschepen die steeds groter worden. Door zijn formaat is het schip aangewezen op de Middensluis of de Noordersluis terwijl veel collega schippers gebruik kunnen maken van de Kleine en Zuidersluis.
Groetjes Gerrit.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 685
Lid geworden op: 22 jul 2004 00:47
Locatie: Dalfsen

Bericht door Eric »

Ik ben blij voor de schipper en zijn bemanning dat ze weer aan de bak kunnen.

Eric
Rust Roest
Maar Roest Rust niet.
Gebruikersavatar
Gerrit
Berichten: 3368
Lid geworden op: 21 jul 2004 23:23
Locatie: IJmuiden

Bericht door Gerrit »

Afbeelding
Groetjes Gerrit.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 685
Lid geworden op: 22 jul 2004 00:47
Locatie: Dalfsen

Bericht door Eric »

En nu maar hopen dat de schipper schadeloos gesteld is/wordt.
Toch leuk dat ze er nu, 2 jaar na dato!!! nog even op terugkomen.
Goh, twee jaar alweer, wat gaat de tijd toch snel!
Mvg,
Eric
Rust Roest
Maar Roest Rust niet.
de veerman

Bericht door de veerman »

ik heh nog wat plaatjes

Afbeelding

Afbeelding

:lol: :lol: :lol:


see you rikus,
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14432
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Bericht door Joost.R »

Europese standaard voor de binnenvaart

Gisteren is in Straatsburg gestemd over de harmonisering van de technische eisen voor binnenvaartschepen. Het is goed dat de veiligheidsstandaarden overal in Europa dezelfde worden.

CDA-Europarlementariër Wortmann-Kool: " Het heeft jaren geduurd voordat over deze richtlijn die dateert uit 1997 overeenstemming is bereikt. Ik ben tevreden met de balans die er is gevonden tussen veiligheid enerzijds en regelgeving anderzijds. We moeten in het oog houden dat de binnenvaart sector bestaat uit kleine ondernemers die we niet kunnen opzadelen met ongebreidelde regelgeving en daarmee verbonden kostbare investeringen
uit Nieuwbank.nl
Gebruikersavatar
Stavenuiter
Berichten: 1919
Lid geworden op: 22 jul 2004 15:00
Locatie: Enkhuizen

Bericht door Stavenuiter »

Afbeelding



Bram m,n excuses voor de groot uitgevallen foto, als je hem verkleinen wil graag.

Dit werk doet de NO LIMIT nu, inplaats van zand varen, zit hij nu in erts.
Uit de Schuttevaer van begin juli.

Groet Nico.
Mennojan

Bericht door Mennojan »

Afbeelding

Hier nog een keertje de No Limit.


Plaats reactie