Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
INDIAAN
Manager: Firma Wm Ruys & Zonen, Rotterdam, Netherlands
Owner: Stoomvaart Maatschappij 'Triton' N.V., Rotterdam, Netherlands
De geschiedenis van het schip is HIER te lezen.
Manager: Firma Wm Ruys & Zonen, Rotterdam, Netherlands
Owner: Stoomvaart Maatschappij 'Triton' N.V., Rotterdam, Netherlands
De geschiedenis van het schip is HIER te lezen.
Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
De Kota Jaya, ex Mataram.
De Mataram.
IDNo: 5228841 Year: 1949
Name: MATARAM Type: Passenger/cargo (rf) Flag: NLD DWT: 11955
Builder: P.Smit Jr Location of yard: Rotterdam
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 2D-15.5
68 KOTA JAYA - 78 EASTERN PEARL
BU Kaohsiung 10.2.79
De Mataram.
IDNo: 5228841 Year: 1949
Name: MATARAM Type: Passenger/cargo (rf) Flag: NLD DWT: 11955
Builder: P.Smit Jr Location of yard: Rotterdam
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 2D-15.5
68 KOTA JAYA - 78 EASTERN PEARL
BU Kaohsiung 10.2.79
Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
De Mataram een leuk schip daar heb ik diverse reizen gevaren.
O.a Van 05-05-1961 een Nieuw Zeeland reis met in elke haven een
koud buffet met vele hoogwaardigheids bekleders voor de opening van de
nieuwe lijndienst op Nieuw Zeeland deze koud buffet party's duurde vaan tot
in de vroege ochtende.
Deze reis duurde van 05-05-1961 t/m 30-09-61 we gingen toen leeg van Nieuw Zeeland
naar Peru met een lading vismeel voor Rotterdam.
Ik heb op de Mataram gevaren 11/09/19 t-m 20/11/1959 indonesie reis in Tandjong Mani
overgevloen naar de Wonorato JPL, van 05/05/1961 t-m 30/09/1961 Nieuw Zeeland reis
Van 09/051967 t-m 09/09/1967 een reis NLL Philippijnedienst
Hier eerst nog van de tewaterlating dan een stukje en de route uit de Lloydmail van
Juni 1967
Cor Boer
O.a Van 05-05-1961 een Nieuw Zeeland reis met in elke haven een
koud buffet met vele hoogwaardigheids bekleders voor de opening van de
nieuwe lijndienst op Nieuw Zeeland deze koud buffet party's duurde vaan tot
in de vroege ochtende.
Deze reis duurde van 05-05-1961 t/m 30-09-61 we gingen toen leeg van Nieuw Zeeland
naar Peru met een lading vismeel voor Rotterdam.
Ik heb op de Mataram gevaren 11/09/19 t-m 20/11/1959 indonesie reis in Tandjong Mani
overgevloen naar de Wonorato JPL, van 05/05/1961 t-m 30/09/1961 Nieuw Zeeland reis
Van 09/051967 t-m 09/09/1967 een reis NLL Philippijnedienst
Hier eerst nog van de tewaterlating dan een stukje en de route uit de Lloydmail van
Juni 1967
Cor Boer
- Bijlagen
-
- mataram
mataram - Mataram13.jpg (188.92 KiB) 2878 keer bekeken
-
- mataram
- Mataram16.jpg (167.64 KiB) 2878 keer bekeken
-
- Uit LLoydmail Cor Boer
- Route.jpg (119.79 KiB) 2878 keer bekeken
-
- Lloydmail corboer
- Lloydmail 01.jpg (191.9 KiB) 2878 keer bekeken
-
- Lloydmail corboer
- Lloydmail 02.jpg (274.47 KiB) 2878 keer bekeken
-
- Lloydmail Cor boer
- Lloydmail 04.jpg (280.78 KiB) 2878 keer bekeken
Ik heb in het verleden gevaren zie mijn home page http://www.corboer.nl
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 11051
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
Ook de Slamat werd rond die tijd verkocht.
Hier als Kota Makmur.
De Slamat.
IDNo: 5331648 Year: 1948
Name: SLAMAT Type: Passenger/cargo (rf) Flag: NLD DWT: 12280
Builder: Rotterdam DD Location of yard: Rotterdam
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 2D-16
69 KOTA MAKMUR
BU Gadani Beach 6.5.78
Hier als Kota Makmur.
De Slamat.
IDNo: 5331648 Year: 1948
Name: SLAMAT Type: Passenger/cargo (rf) Flag: NLD DWT: 12280
Builder: Rotterdam DD Location of yard: Rotterdam
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 2D-16
69 KOTA MAKMUR
BU Gadani Beach 6.5.78
Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
Eerst hier nog een foto van de te waterlating Mataram daarna de voorpagina
van de Lloydmail en het stukje van de verkoop en overdracht van de Mataram
Febr 10 1968
Daarna een foto van de Slamat en de voorpagina van de Lloydmail en het stukje
van de Verkoop overdracht 14 februari 1969 ook een voorpagina van de Lloydmailuit 68 met de Slamat in
Safmarine pijp er voor
Cor Boer
van de Lloydmail en het stukje van de verkoop en overdracht van de Mataram
Febr 10 1968
Daarna een foto van de Slamat en de voorpagina van de Lloydmail en het stukje
van de Verkoop overdracht 14 februari 1969 ook een voorpagina van de Lloydmailuit 68 met de Slamat in
Safmarine pijp er voor
Cor Boer
- Bijlagen
-
- mataram cor boer
- Mataram10.jpg (255.9 KiB) 2536 keer bekeken
-
- voorp corboer
- Voorp mataram.jpg (173.13 KiB) 2536 keer bekeken
-
- art mataram
- IMG_20170102_0002.jpg (419.44 KiB) 2536 keer bekeken
-
- voorp corboer
- Voorp saf.jpg (202.71 KiB) 2536 keer bekeken
-
- saf cor boer
- Sla saf.jpg (560 KiB) 2536 keer bekeken
-
- voorp slamat
- Voorp.jpg (177.47 KiB) 2536 keer bekeken
-
- verk sla corboer
- sla verk.jpg (547.3 KiB) 2536 keer bekeken
-
- sla cor boer
- art sla.jpg (273.89 KiB) 2536 keer bekeken
Laatst gewijzigd door cor op 02 jan 2017 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb in het verleden gevaren zie mijn home page http://www.corboer.nl
Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
De slamat opgeleverd in 1948 en de Mataram in 1949
Cor Boer
Cor Boer
- Bijlagen
-
- slamat
- Slamat2c.jpg (173.71 KiB) 2531 keer bekeken
Ik heb in het verleden gevaren zie mijn home page http://www.corboer.nl
Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
Om even de serie van drie schepen in Nederland gebouwd na de oorlog
De Garoet 1946, Mataram 1947 en Slamat 1948 allen accommodatie voor 35 passagiers
1e foto de Garoet eerst in originele staat daarna na de verbouwing in 1957/58
met de geplaatste paalkokers en zonder passagiers accommodatie
In 1971 is de Garoet overgegaan naar de KJCPL en kreeg de naam Straat Tanga
In 1972 is de Garoet gesloopt
Cor Boer
De Garoet 1946, Mataram 1947 en Slamat 1948 allen accommodatie voor 35 passagiers
1e foto de Garoet eerst in originele staat daarna na de verbouwing in 1957/58
met de geplaatste paalkokers en zonder passagiers accommodatie
In 1971 is de Garoet overgegaan naar de KJCPL en kreeg de naam Straat Tanga
In 1972 is de Garoet gesloopt
Cor Boer
- Bijlagen
-
- corboer
- Garoet zonder.jpg (217.28 KiB) 2406 keer bekeken
-
- corboer
- Garoet met kokers.jpg (230.03 KiB) 2406 keer bekeken
Ik heb in het verleden gevaren zie mijn home page http://www.corboer.nl
Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
Ik heb op de Mataram mijn fijnste reis gemaaktin 1967 Met kapitein Rennes
Wie onder weg is, vorderd
Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
Ja Karel was een aparte reis toen, wij hebben ook nog eens in de
zelfde straat gewoond in onze jeugd
Groeten Cor Boer
zelfde straat gewoond in onze jeugd
Groeten Cor Boer
Ik heb in het verleden gevaren zie mijn home page http://www.corboer.nl
Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
De Kota Megah, ex Wonogiri.
De Wonogiri
IDNo: 5392628 Year: 1953
Name: WONOGIRI Type: Cargo ship (ref) Flag: NLD DWT: 10640
Builder: Van der Giessen Location of yard: Krimpen a/d Ijssel
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-16
76 KOTA MEGAH
BU Gadani Beach 6.12.81
De Wonogiri
IDNo: 5392628 Year: 1953
Name: WONOGIRI Type: Cargo ship (ref) Flag: NLD DWT: 10640
Builder: Van der Giessen Location of yard: Krimpen a/d Ijssel
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-16
76 KOTA MEGAH
BU Gadani Beach 6.12.81
Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
Dit waren leuke schepen ook om op te varen ze slingerde wel ik heb op de
Wonorato gevaren voer toen in de JPL lijn Jan plezier lijn genoemd voeren
meestal vanaf Hong Kong om de Noord naar L.A dus veel slingeren
Ik heb ook nog een reis naar Australie gemaakt op de Wonosari de enige keer
dat ik aan boord meemaakte dat er iemand overleed, een Engelse passagier
die een Zeemans graf kreeg
Hier eerst de Wonogiri net te water gelaten daarna de Wonorato en Wonosari
dan de Wonosobo is de serie compleet
Cor Boer
Wonorato gevaren voer toen in de JPL lijn Jan plezier lijn genoemd voeren
meestal vanaf Hong Kong om de Noord naar L.A dus veel slingeren
Ik heb ook nog een reis naar Australie gemaakt op de Wonosari de enige keer
dat ik aan boord meemaakte dat er iemand overleed, een Engelse passagier
die een Zeemans graf kreeg
Hier eerst de Wonogiri net te water gelaten daarna de Wonorato en Wonosari
dan de Wonosobo is de serie compleet
Cor Boer
- Bijlagen
-
- wonogiri Bouwjaar 1952/1953
- Wonogiri1c.jpg (218.09 KiB) 1922 keer bekeken
-
- wonorato op de helling Bouwjaar1953/1954
- Wonorato1c.jpg (163.76 KiB) 1922 keer bekeken
-
- Wonorato
- Wonorato1.jpg (152.45 KiB) 1922 keer bekeken
-
- wonosari op de helling Bouwjaar 1951/52
- Wonosari1.jpg (199.83 KiB) 1922 keer bekeken
-
- wonosari
- Wonosari1b.jpg (199.73 KiB) 1922 keer bekeken
-
- Wonosobo bouwjaar 1954/1955
- Wonosobo1.jpg (172.35 KiB) 1922 keer bekeken
Ik heb in het verleden gevaren zie mijn home page http://www.corboer.nl
Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
De nieuwe eigenaars van de Slamat kregen toestemming die naam nog gedurende de eerste reis naar Singapore te blijven voeren.
Is zulk een toestemming echt nodig of wordt er meer uit beleefdheid verzocht of het 'mag'?
Is zulk een toestemming echt nodig of wordt er meer uit beleefdheid verzocht of het 'mag'?
Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
Goeie vraag, Mart...daar vraag zoal wat....
Volgens mij koop je een schip mét naam; hele volksstammen zijn van mening dat verandering van naam onheil afroept, en die willen dat dus niet.
Sommige rederijen hebben 'specifieke' namen, en zouden -misschien zelfs dmv een clausule in het koopcontract- kunnen vragen om een naamswijziging... Maar of ze dat kunnen afdwingen ???
Maar als je dan zo'n schip koopt van zo'n specifiek-namen-rederij is het wel mooi dat ze daarom vragen, vind ik....
M'n vader vertelde wel het verhaal dat een kapt/eig van een schip waarop hij voer geld geboden kreeg door een ghv-rederij om de naam te veranderen, zij hadden die naam nl ook voor één van hun schepen...(het bod werd overigens afgewezen)
Het IMO-nr is het officiele 'kenmerk', niet de naam...En die IMO blijft t/m het bittere einde van het schip gelijk: de naam staat vlgs mij volledig vrij.
Dat moet wél worden gekoppeld aan de IMO, want de roepletters worden eveneens land- en naamgebonden toegekend (op alfabetische volgorde in NL van PAA-PIZ) {of was het nou van PAAA-PIZZ ??}
Maar er komt vast wel iemand met het precieze antwoord
Volgens mij koop je een schip mét naam; hele volksstammen zijn van mening dat verandering van naam onheil afroept, en die willen dat dus niet.
Sommige rederijen hebben 'specifieke' namen, en zouden -misschien zelfs dmv een clausule in het koopcontract- kunnen vragen om een naamswijziging... Maar of ze dat kunnen afdwingen ???
Maar als je dan zo'n schip koopt van zo'n specifiek-namen-rederij is het wel mooi dat ze daarom vragen, vind ik....
M'n vader vertelde wel het verhaal dat een kapt/eig van een schip waarop hij voer geld geboden kreeg door een ghv-rederij om de naam te veranderen, zij hadden die naam nl ook voor één van hun schepen...(het bod werd overigens afgewezen)
Het IMO-nr is het officiele 'kenmerk', niet de naam...En die IMO blijft t/m het bittere einde van het schip gelijk: de naam staat vlgs mij volledig vrij.
Dat moet wél worden gekoppeld aan de IMO, want de roepletters worden eveneens land- en naamgebonden toegekend (op alfabetische volgorde in NL van PAA-PIZ) {of was het nou van PAAA-PIZZ ??}
Maar er komt vast wel iemand met het precieze antwoord

Laatst gewijzigd door jdbvos op 09 jan 2017 10:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Greetz!
Jan DB Vos
Jan DB Vos
Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
Goeie morgen.
Ik weet ook niet hoe dit zit. Ik weet wel, dat ik de Blitar jaren na de verkoop nog gezien heb in Hongkong onder dezelfde naam. Ik heb net even gekeken op MARHSISDATA, maar die heeft nog tot 1982 onder die naam gevaren. En is toen gesloopt. Maar dat was een andere rederij als ik het goed lees.
Grt.
Mario
Ik weet ook niet hoe dit zit. Ik weet wel, dat ik de Blitar jaren na de verkoop nog gezien heb in Hongkong onder dezelfde naam. Ik heb net even gekeken op MARHSISDATA, maar die heeft nog tot 1982 onder die naam gevaren. En is toen gesloopt. Maar dat was een andere rederij als ik het goed lees.
Grt.
Mario