Koninklijke Rotterdamsche Lloyd

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
zeemanj
Berichten: 143
Lid geworden op: 06 feb 2011 15:55
Locatie: Sittard

Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd

Bericht door zeemanj »

Gokje Sjaak de Musi lloyd.

Groet Jos.

rob niezing (R.I.P.)

Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd

Bericht door rob niezing (R.I.P.) »

Hallo Sjaak,

De Maaslloyd :?:

Gr. Rob
Gebruikersavatar
henk kort
Berichten: 773
Lid geworden op: 30 mei 2005 10:19
Locatie: vlissingen

Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd

Bericht door henk kort »

Geen S lloyd boot
Is puur een M boot.
Is het beste te zien aan de schoorsteen.
Aan de lengte van de paalkokers voor is het waarschijnlijk eentje van de eerste 5 van de serie.
Maas lloyd had korte kokers tot halverwege de schoorsteen , de Merwe - Marne - Musi - Mississippi - Mersey iets langere bijna even hoog als de schoorsteen.
De kokers op de Madison en de Main Lloyd waren weer langer,kwamen boven de schoorsteen uit.
Zitten trouwens uiterlijk nogal verschillen in .

Henk
Eens op het water,en voor altijd verkocht
Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd

Bericht door Bertus. »

Hallo Sjaak,

Deze foto vond ik op KRL Museum, bij het
zoeken naar jou What Port plaatje.
Nu is mijn vraag ; zijn dit niet dezelfde personen :?:
Slamat 1959
Foto-6Q3GAIRL-D.jpg
Neder Ebro '60/'61, hier was hij o/g.
Neder Ebro 1960.PNG
Gr. Bertus.
Gebruikersavatar
cor
Berichten: 2420
Lid geworden op: 16 sep 2005 23:47
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd

Bericht door cor »

Hallo Sjaak

In de KRL museum forum schreef je dat je dacht aan de Merwe lloyd te Luanda Angola.
Dit kan niet zo zijn, ik heb op de Merwe Lloyd gevaren van o8-02-1966 t/m 11-11-1966
toen voer de Merwe Lloyd op de NLL/Afrika.
Te Lissabon aan boord gegaan en vertrek Lissabon naar New York, Curacou, Panama Kanaal, Acapulco, Los Angelos, San Francisco,
Portland, Seattle, Vancouver, Seattle, Portland, San Francisco, Los Angelos, Panama kanaal, Curacou, Kaapstad, Port Elizabeth, East Londen,
Durban, Lorenco Marqus, Beira, Dar es Salaam, Tanga, Mombassa, Djibouti, Assab, Suez kanaal, Genua, Marseille, Lissabon, New York
Curacou, Panama Kanaal, Acapulco, Los Angelos, San Francisco, Portland, Seattle, Vancouver, Seattle, Portland, San Francisco, :os Angeles,
Panama kanaal, Curacao, Kaapstad,Lorenco Marques, Beira, Nacala, Dar es Salaam, Tanga, Mombassa, Djibouti, Assab, Port Said, en Lissabon
aldaar afgelost.
Ik heb de vaarroute van de LLoydmails van 1967 van alle maanden gekeken, toen voer de Merwe Lloyd nog steeds die zelfde route in 1967 dus
kan die op de Foto niet in Luanda liggen ofwel varen.
Zo te zien op de foto zijn ze ook met de sloep op pad geweest die hangt wat laag in de davits

Cor Boer
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14438
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd

Bericht door Harry G. Hogeboom »

.........Djibouti, Assab, Port Said, en Lissabon aldaar afgelost.
Cor moet dat niet zijn........en Lissabon aldaar failliet afgelost :lol: !?...........na zo'n reeks havens op een enkel reissie.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3112
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd

Bericht door rspeur »

Harry,
De Afrika A-dienst was beroemd. Zowel bij de Lloyd als bij de Nederland.
En als je niet AL je overwerk liet uitbetalen had je thuis ook nog een stapcentje.
Ik heb de rondreis op de Neder Ebro drie keer gemaakt (14 maanden weg, bij thuiskomst leken dat 14 dagen...) en ik heb de hele zomer veel boerenkermissen afgelopen dankzij het kwart overwerkgeld dat ik bij thuiskomst mocht cashen....
En NATUURLIJK monsterde ik rood af in Lissabon, maar het gat werd gedicht door de overwerkreserve :wink:
René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
debby (R.I.P.)

Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd

Bericht door debby (R.I.P.) »

Dat waren nog eens reizen.
Gebruikersavatar
S Verheij
Berichten: 223
Lid geworden op: 13 okt 2010 15:29
Locatie: Vlaardingen

Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd

Bericht door S Verheij »

Hallo Cor.

Het was voor mij ook een gok welke boot het is, Dus kan ik nu de Merwe LLoyd ook afschrijven.
Ik heb geprobeerd de foto met andere foto's van M. Lloyd schepen te vergelijken zo kwam ik een beetje bij de Merwe LLoyd uit.
Op de foto is te zien dat er op de brug nog spanten zitten voor het zonnedek,en dat zie je niet op alle M. LLoyd schepen meer.
Maar de haven en het jaartal zijn in ieder geval wel goed, Dus komt er misschien nog wel iemand die er meer van weet.
We wachten maar rustig af.
Gr.Sjaak
Carpe Diem
Gebruikersavatar
wil
Berichten: 297
Lid geworden op: 05 nov 2004 20:46
Locatie: tilburg

Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd

Bericht door wil »

Afbeelding
de bemannings lijst slamat 1959 volgens mij ??was dat een handlanger op die 2 fotos ende naam was dacht ik hennequin maar weet het niet zeker .
ook was er ollieman bout ? had het heel moeilijk met wat hij in de oorlog op de schepen had meegemaakt een paar keer getorpedeerd .en een van de weinigen overlevende .
ook heb ik gehoord dat loewie openeer matroos later verdronken is .
weet iemand daar nog war meer over .
gr wil
waar een wil is is een weg en wil wil wel


Plaats reactie