Sloopstranden en scheepssloperijen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
j.haver
Berichten: 1534
Lid geworden op: 04 okt 2005 22:09

Bericht door j.haver »

Kijk ff op Shipspotting.com ==> aanmelden (free) en naar shipphotos en dan naar de scrap afdeling.

Gr. Jos

Gebruikersavatar
Rob van Leeuwen
Berichten: 118
Lid geworden op: 19 dec 2005 14:17
Locatie: Echteld

scrapping

Bericht door Rob van Leeuwen »

Klopt maar hier staan doorgaans alleen foto's van echte sloopwerven en niet die van de stranden.
Rob.
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Het is misschien al wel 2 jaar geleden dat er foto's van de "Pieter Florisz", liggende in de Rietbaan te H.I.Ambacht, op dit forum vertoond werden.
Inmiddels is het schip ontdaan van haar 2 stoommachines die een nieuw leven tegemoet zullen gaan in de "Bosman".
De "P.F." ligt nu reeds zo'n 25 jaar in de Rietbaan op haar sloop te wachten. Ze schijnt rotvol met asbest te zitten.
Vandaar dat we haar nog steeds op een luchtfoto van Google Earth kunnen zien !. Ze ligt dwars op het vaarwater.
Misschien is men in Turkije iets gemakkelijker met asbest sanering..............

m.v.g. Roy
ed

Bericht door ed »

Nou de Pieter Florisz is afgelopen jaar gesloopt. Ik heb hier foto's van. Als ik tijd heb zal ik ze posten.

gr Ed
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Hallo Ed,

Ik ben zeer benieuwd.
De "P.F." behoorde er onderhand tot de inventaris. Als ik er weer eens een keertje langs reed zag ik het schip nog steeds met haar kop in de Sophiapolder liggen !.
Maar ja, dat is ook al weer een pikheetje geleden. Blijkbaar net zo lang als meneer Google z'n skyphoto's maakte..................

m.v.g. Roy
Gebruikersavatar
henk kort
Berichten: 773
Lid geworden op: 30 mei 2005 10:19
Locatie: vlissingen

Bericht door henk kort »

Hoi Kombuizers.
Hier nog een paar foto's van de pieter flores. Foto's zijn van november 2003.
Zo te zien is er nog weinig veranderd.
Naar turkije sturen om te slopen is zo te zien geen optie,trouwens als er te veel asbest in zit,als dat er op de papieren staat,
sturen ze haar alsnog terug

Groetjes
Henk.

Foto's Woeste Willem ( W.Kruit)

piter floris liggende te hH.I.Ambacht wachtend op sloop.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Eens op het water,en voor altijd verkocht
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Haar zussie ligt als museumschip in Den Helder. Dat is de "Abraham Crijnssen". Die ziet er trouwens wel wat beter uit.................
Ik heb verder niets met marine of haar medewerkers op, maar dit schip is wel een aanrader om te bezoeken.

m.v.g. Roy
ed

Bericht door ed »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een van de laatste foto's.

Helaas zijn alle zusterschepen op 1 na gesloopt. We weten allemaal Dat de overheid graag geld aan andere dingen verspild maar aan het varend erfgoed wil ze geen cent spenderen.

Ik heb evt nog foto's van het binnen schip. Mocht hier interesse in zijn laat het me dan ff weten.

gr Ed
Gebruikersavatar
henk kort
Berichten: 773
Lid geworden op: 30 mei 2005 10:19
Locatie: vlissingen

Bericht door henk kort »

Hoi Ed.

Zo komt een schip hier in nederland aan haar eind.
Wat mij betreft plaatsen die foto's

Henk.
Eens op het water,en voor altijd verkocht
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Hallo Ed,

Goed van je dat deze foto's geplaatst hebt. Zo is mooi bewezen dat het schip gesloopt is.
Ik ben het met je eens dat de overheid weinig aan behoud van maritiem erfgoed doet. Hier staat tegenover dat de "Abraham Crijnssen" geconserveerd en wel in Den Helder ligt.

Als je nog meer sloop foto's hebt, zien we die hier graag geplaatst. Er is n.l. altijd belangstelling voor. Per slot van reden zijn er meer dan 1200 geregistreerde Kombuizertjes..................

m.v.g. Roy


Plaats reactie