Varen in het Verre Oosten bij de RIL / KJCPL

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14434
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Varen in het Verre Oosten (RIL / KJCPL)

Bericht door Harry G. Hogeboom »

verdomd goed opletten wat voor kolen ze je in maag probeerden te splitsen.
EN...........in mien tiet.........was dat nog net zo met de fuel bunkers zowel zware olie als marine diesel, als je een paar Jan Kazen een mooi beetje bruin watert kan verpatsen, zit je weer gebeiteld :lol: . ( EN natuurlijk met ALLE andere stores zaken!!! :lol: )
Trouwens DAT probeerden ze me ooit "argens in de buurt van Hull" ook te flikken :mrgreen:

PS.je ...EN als ik de nieuwsbrief van Piet Sinke goed lees zijn "ze" dat in Singapore NOG niet verleerd :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

kees de ru
Berichten: 212
Lid geworden op: 14 mei 2009 16:18
Locatie: Valthermond, Dr.

Re: Varen in het Verre Oosten (RIL / KJCPL)

Bericht door kees de ru »

Na al dit technisch geweld vond ik vroeger altijd wat troost in deze song:
"My name is Christine", volgens mij verkregen van officieren in de ASAS destijds:

https://www.youtube.com/watch?v=RhT3hsgeFXw

Niet te geloven dat dit dik 50 jaar later nog steeds op YouTube te vinden is en vermoed dat vele RIL-maten dit ook in bezit hadden of wellicht, net als ik, nog steeds op de band hebben.
kees de ru
Berichten: 212
Lid geworden op: 14 mei 2009 16:18
Locatie: Valthermond, Dr.

Re: Varen in het Verre Oosten (RIL / KJCPL)

Bericht door kees de ru »

Harry G. Hogeboom schreef:
PS.je ...EN als ik de nieuwsbrief van Piet Sinke goed lees zijn "ze" dat in Singapore NOG niet verleerd :mrgreen:
Inderdaad Harry,

Heb de laatste jaren al drie keer oily waste uit de MK bilge (meer water dan olie) en de inhoud van de sludge tanks OPL Singapore officieel in een lege bunkertanker moeten afleveren tegen een geldig ontvangst certificaat voor het oliejournaal.
Zij verdeelden het keurig over al hun lege tanks, hoogst waarschijnlijk om daar later weer bunkers over heen te gooien.

mvg, Kees
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14434
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Varen in het Verre Oosten (RIL / KJCPL)

Bericht door Harry G. Hogeboom »

tegen een geldig ontvangst certificaat voor het oliejournaal.
Inderdaad Kees, een ISM auditor die bij de tijd is kijkt o.a. JUIST daar heel goed naar, hoeveelheden, frequentie, locaties en de hele mikmak, alsmede de 15PPM van de oilywater sep. enz. enz.
Het hele zooitje in de brandstof flikkeren "kan" soms een oplossing zijn...als je het niet TE bruin bakt :lol:
Soms is het moeilijker om aan te tonen dat je een goeie jonge bent als dat je " geen slechte" bent :lol:
Ik adviseerde de Hwtk altijd om er OOK de lokatie bij te zetten in het olieboekie " if and when" :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Puntenel
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 jul 2008 03:52
Locatie: Telopea Sydney Australia
Contacteer:

Re: Varen in het Verre Oosten (RIL / KJCPL)

Bericht door Puntenel »

The 30th anniversary of Dutch Shipping in Australia will be held in the Delima Indonesian Restaurant in Sydney on Saturday 16 May 2015.
For details click on the link https://sites.google.com/site/ordustory ... ia-reunion

Met groet

John Papenhuyzen
Bijlagen
30th reunion.JPG
30th reunion.JPG (27.18 KiB) 5834 keer bekeken
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14434
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Varen in het Verre Oosten (RIL / KJCPL)

Bericht door Harry G. Hogeboom »

The 30th anniversary of Dutch Shipping in Australia
Veel plezier met z'n allen John-punt-enel :lol: het water loopt me uit de mond en vele herinneringen komen boven als ik naar dat fraaie Indische menu kijk. Hoooopies Chinese eettenten hier in Canada - EN hoooopies snow :mrgreen: --- maar geen Indonesische hap....... :cry:
All the best
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Puntenel
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 jul 2008 03:52
Locatie: Telopea Sydney Australia
Contacteer:

Re: Varen in het Verre Oosten (RIL / KJCPL)

Bericht door Puntenel »

Ja Harry, Eat your heart out! :-D

Dat hebben we hier wel in Oz, goeie variëteit en kwaliteit van restaurants.
Ik zal aan je denken bij de eerste hap in de sateh met een koud pijpie !

Met groet,

John Papenhuyzen aka Puntenel
Evert Sikkema
Berichten: 995
Lid geworden op: 31 dec 2004 18:07

Re: Varen in het Verre Oosten (RIL / KJCPL)

Bericht door Evert Sikkema »

Zaterdag (11 april) vond op de Witte Zwaan in Groningen de halfjaarlijkse bijeenkomst plaats van de Vereniging Van Oud-Employé’s Der Koninklijke Paketvaart-Maatschappij en de Vereniging van oud-personeel der Koninklijke Java-China-Paketvaartlijnen NV.
De gepensioneerde loods Ger Hosmar vertelde (bij een interessant dia-verslag) over zijn reis tijdens het uitbrengen van 4 Damen-sleepboten naar Iran in 1983 ten tijde van de schermutselingen tussen Iran en Irak.
Binsar Sipahutar van Toko Semarang zorgde weer voor een geweldige Indische rijsttafel.
Aan boord van de Witte Zwaan was ruimschoots tijd om herinneringen op te halen aan de vroegere vaarperiode. De ongeveer 65 aanwezigen hebben daar ook ruimschoots gebruik van gemaakt.
Ik was op uitnodiging aanwezig met mijn scheepsportretten, die met wasknijpers aan de rolgordijnen van de Witte Zwaan konden worden opgehangen.
De eerste gasten arriveerden omstreeks 11 uur en de laatste vertrok rond half 4.
Sommigen wonen bij wijze van spreken om de hoek, anderen kwamen van ver, zoals uit Vlissingen, Amersfoort, Hilversum, Eindhoven, Ede, Breda, Wognum enz. enz.
Indien u, als oud opvarende ook nog eens op een gezellige manier met vroegere collega's wilt praten neem dan contact op met Anne Mulder (vaerderij@gmail.com)
De volgende bijeenkomst in Groningen is 10 oktober 2015.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

groeten
Evert Sikkema
Gebruikersavatar
Vaerderij
Berichten: 1935
Lid geworden op: 28 nov 2004 09:53
Locatie: Spoolde, Zwolle

Silent Key

Bericht door Vaerderij »

Silent Key

Verleden week werd bekend dat sparks Frits Dekker (geb. 1946) op 11 januari j.l. is overleden.

Frits voer, als radio-officier, onder andere op: de Heemskerk, Houtman, Straat Florida, Straat Fushimi, Straat Nassau en Straat Napier.
De afgelopen jaren was Frits een graag geziene gast op de Algemene Ledenvergaderingen van de K.J.C.P.L. en K.P.M. en tijdens
de (K.P.M.) Kumpulans in Zeist, Breda, Haarlem en Groningen.
Anne Mulder
ArieE
Berichten: 138
Lid geworden op: 22 dec 2010 13:36

Re: Varen in het Verre Oosten (RIL / KJCPL)

Bericht door ArieE »

Wat de stichting SOS-HOTLO jammer genoeg niet gelukt is, is in zekere zin wel gelukt in Hamburg.
Hier heeft men een compleet schip uit de jaren 60 kunnen redden, nl. de Cap San Diego.
ASAS- vaarders moeten dit schip ooit in bijvoorbeeld Santos gezien hebben in de jaren 60/70.
Het schip is voorzien van een MAN motor, zoals de Nieuw Holland er 2 had.
Het schip vaart zelfs nog en je kunt het op je gemak (ook de machinekamer) bezichtigen en een kop koffie drinken in de messroom.
Groeten Arie Eijgenraam
Bijlagen
Cap San Diego.jpg
Cap San Diego.jpg (253.72 KiB) 4901 keer bekeken


Plaats reactie