Varen in het Verre Oosten bij de RIL / KJCPL
Re: Varen in het Verre Oosten bij de RIL / KJCPL
ik heb er maar 3 op 1e zoektocht; de Nedlloyd CD's moeten er meer hebben...
- Bijlagen
-
- sindbadmariner ex flevoland.jpg (40.19 KiB) 5675 keer bekeken
-
- Sindbad_Mariner2.jpg (55.25 KiB) 5672 keer bekeken
-
- Sindbad_Voyager.jpg (64.73 KiB) 5672 keer bekeken
Oost, west...ook best
- Drentenier
- Berichten: 2201
- Lid geworden op: 12 mei 2010 14:13
- Locatie: Gasselte
Re: Varen in het Verre Oosten bij de RIL / KJCPL
KPM Van Spilbergen, 1958strauss schreef: ↑27 mei 2019 11:31 Ik probeer het verhaal van Mercury Shipping/Jupiter Lines boven water te krijgen.
Dit waren gewoon dochterondernemingen van de KJCPL/RIL, later Nedlloyd Lines.
Maar er was ook een link met SINDBAD - welke schepen kregen voorvoegsel Sindbad?
Wie kan mij helpen en wie heeft foto's?
RIL Straat Luzon
PIL Kota Raja 1978
Gesloopt (Kaohsiung?) 1983
Louis
Re: Varen in het Verre Oosten bij de RIL / KJCPL
Hierin staan ook nog alle sub-rederijen in het Nedlloyd financieel jaarverslag 1975
https://drive.google.com/open?id=10YOck ... qmbnOVgiZB
https://drive.google.com/open?id=10YOck ... qmbnOVgiZB
Oost, west...ook best
Re: Varen in het Verre Oosten bij de RIL / KJCPL
Veel dank voor de foto's en data.
Toch eigenlijk verbazend welke deelnemingen en bedrijven de Nedlloyd Group had in 1975.
Nu noch napluizen wie de andere partners waren...
Toch eigenlijk verbazend welke deelnemingen en bedrijven de Nedlloyd Group had in 1975.
Nu noch napluizen wie de andere partners waren...
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Varen in het Verre Oosten bij de RIL / KJCPL
Deze foto nog niet eerder hier gezien
+
+
Re: Varen in het Verre Oosten bij de RIL / KJCPL
wát een scheermesje, hè ?
De boeggolf laat pas halverwege de lengte los, en een hekgolf is niet eens te zien...…
't Is dat zulke scheermesjes minder lading meenemen (in verhouding tot meer 'buikige bouw'), anders zou je het snelle, efficiente schepen kunnen noemen, want met een dergelijk onderwaterschip gaat ze economisch met de brandstof om: boeg- en hekgolven zijn bijzonder duur....
De boeggolf laat pas halverwege de lengte los, en een hekgolf is niet eens te zien...…
't Is dat zulke scheermesjes minder lading meenemen (in verhouding tot meer 'buikige bouw'), anders zou je het snelle, efficiente schepen kunnen noemen, want met een dergelijk onderwaterschip gaat ze economisch met de brandstof om: boeg- en hekgolven zijn bijzonder duur....
Oost, west...ook best
Re: Varen in het Verre Oosten bij de RIL / KJCPL
Tja, die goeie ouwe R.I.L. schepen.
Je zou toch denken dat die grote Verkadekoektrommeltjesboten ook zo'n casco zouden kunnen gebruiken ?.
Ze zijn lang en breed genoeg en liggen toch niet aan hun merk.
Ik kom helemaal met Jan mee dat boeg- en hekgolven dure gollefies zijn...…………...
m.v.g., Roy
Je zou toch denken dat die grote Verkadekoektrommeltjesboten ook zo'n casco zouden kunnen gebruiken ?.
Ze zijn lang en breed genoeg en liggen toch niet aan hun merk.
Ik kom helemaal met Jan mee dat boeg- en hekgolven dure gollefies zijn...…………...
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Varen in het Verre Oosten bij de RIL / KJCPL
Hong Kong
Voor velen onder ons een bekend gezicht
Hieronder de Star Ferry SHINING STAR Gebouwd te Hong Kong 1964
l.o.a. 36m br 8.6m Nrt 39.6t Grt 164t
551 passagiers de foto is van 1973
+
Voor velen onder ons een bekend gezicht
Hieronder de Star Ferry SHINING STAR Gebouwd te Hong Kong 1964
l.o.a. 36m br 8.6m Nrt 39.6t Grt 164t
551 passagiers de foto is van 1973
+
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Varen in het Verre Oosten bij de RIL / KJCPL
Even geen schepen maar beelden die de meesten van ons wel kennen.
Kwam in bezit van een foto van hong kong van juni 2019
Geen schepen meer op de boeien.
Foto's genomen vanaf ''de peak'' en hier onder zoals het was Hier links nog wel een Nl schip en het in die tijd hoogste gebouw van de far east
Kwam in bezit van een foto van hong kong van juni 2019
Geen schepen meer op de boeien.
Foto's genomen vanaf ''de peak'' en hier onder zoals het was Hier links nog wel een Nl schip en het in die tijd hoogste gebouw van de far east