Van Uden

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
kabo
Berichten: 2255
Lid geworden op: 21 mar 2015 15:42

Re: Van Uden

Bericht door kabo »

IMG_0004.JPG
IMG_0004.JPG (72.79 KiB) 6618 keer bekeken
IMG_0007.JPG
IMG_0007.JPG (80.94 KiB) 6618 keer bekeken
Beste v.Uden mensen ik heb een model van de Eemhaven gebouwd omdat ik dat een van de mooiere Hollandse schepen vond. Mijn vraag, hebben jullie nog een aantal punten die ik aan moet passen want ik ben nu met de afwerking bezig.
gr.Bas
IMG_0006.JPG
IMG_0006.JPG (81.33 KiB) 6618 keer bekeken

Martinus
Berichten: 1003
Lid geworden op: 15 apr 2006 02:41
Locatie: Rio de Janeiro - RJ

Re: Van Uden

Bericht door Martinus »

Was de Eemhaven niet het laatste schip van Jos?
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Van Uden

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Mijn vraag, hebben jullie nog een aantal punten die ik aan moet passen want ik ben nu met de afwerking bezig.
Die "U" even uit de schoorsteen halen Bas.....eeen " H" er in, de hele hap in een kissie en hup naar Canada en je bent er weer klaar mee, verder heppie dan niks om je zorgen over te maken, niks af te stoffen, geen geneuzel van het parlement van " mot dat ding nou ECHT hier in de voorkamer staan" etc. etc.Je kunt dan de rest van je LANG sal je leven bedenken dat je een ouwe tankermassinist gelukkig hebt gemaakt met een pakkiesbootje :lol: :mrgreen:
EN....niet te vergeten......ik stuur je dan geheel gratis eens per maand een gedateerde foto tesamen met een pelisie verklaring dattik er netjes op pas, stof er af en IN de voorkamer!! :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jacob Bothof
Berichten: 1474
Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10

Re: Van Uden

Bericht door Jacob Bothof »

Voorop nog een verliefd stelletje zoals op de Titanic. :wink:
Maar Bas, alle gekheid op een stokkie, een prachtig model.
Namens een oud van Uden massinissie .
Ze hadden bij van Uden echt mooie schepen.Ik heb er met plezier bij gevaren.(1963-1969)
Daarna walsmurf geworden. :mrgreen: Partner vond het maar niets om zeemansvrouw te wezen.
Maar alles is goed gekomen. :)
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Van Uden

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Ik vind het een pracht model zie zelfs kneveltjes op dat luikje van het kabelgat. Zelf nooit op een Van Uden schip gevaren maar mijn laatste scheepje de Kalila werdt wél gerund door Van Uden.Als je besluit het moois cadeau te doen aan die Canadees ,doe er maar een beschermende kap bij,want ook hij mag niks in huis hebben van het gezag .Daar heeft ie een schuurtje voor ,vol met gesnaaide spulletjes.Ook zal ie wel druk bezig zijn met zijn zelfgebouwde houtsplitter om de wintervoorraad weer op peil te brengen....vandaar die beschermkap.Maar beveel hem wèl aan.is òòk een brave machinist, net als ik. :roll: :wink: :wink: Groet uit een opwermend Zuid Brasil. Mart.
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
kabo
Berichten: 2255
Lid geworden op: 21 mar 2015 15:42

Re: Van Uden

Bericht door kabo »

Harry ik vindt het geweldig te lezen dat het gezag bij jou niet alleen te vertellen heeft wat er wel en niet binnen mag staan en waar.
Maar als die "U " van de schoorsteen er af gaat dan moet ook de witte bies er af. Want anders klopt het niet meer, want hij heeft al 2 paalmasten achter de opbouw er na een paar jaar bij gekregen. Die had hij vanaf de werf niet en later wel. Maar bedankt voor het compliment.
gr.Bas
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Van Uden

Bericht door Harry G. Hogeboom »

dan moet ook de witte bies er af etc. etc.
Laat die witte biesjes maar mooi zitten Bas........ik ga de Company Logo en de Vlag daar graag voor aanpassen :lol: :roll:
OOh jaaa Bas....het model komt dan op een mooi oud teakhouten tafeltje te staan Fanselluf :lol:
Als je besluit het moois cadeau te doen aan die Canadees
@ Mart..........Dromen kost niks Meester :lol: wanneer staat de benanenboom weer in de bloei??? :lol:

ALL the best
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Koos
Berichten: 840
Lid geworden op: 14 mar 2006 14:59

Re: Van Uden

Bericht door Koos »

Heren ea,
Vond nog wat waarvan ik aanneem dat het bij van Uden hoort.
Gr. Koos
Bijlagen
Koningshaven-2.jpg
Koningshaven-2.jpg (105.1 KiB) 4117 keer bekeken
Koningshaven-4.jpg
Koningshaven-4.jpg (93.06 KiB) 4117 keer bekeken
Coolhaven 1947.jpg
Coolhaven 1947.jpg (139.52 KiB) 4117 keer bekeken
Klaas Buytenwegh
Berichten: 849
Lid geworden op: 30 jul 2018 20:31

Re: Van Uden

Bericht door Klaas Buytenwegh »

Prachtige foto's Koos. De autos lijken wel op een Ford Taunus model 1949. Zou dat kunnen?
Grt
Klaas.
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Van Uden

Bericht door Roy »

Daar ging mijn gedachten ook naar uit Klaas !.
Een soort van "twee zielen één gedachte"...……………..

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................


Plaats reactie