Van Uden
Re: Van Uden
http://www.marktplaats.nl/a/verzamelen/ ... ousPage=lr
Voor de persoon die thuis nog een schoorsteenmantel heeft.
Voor de persoon die thuis nog een schoorsteenmantel heeft.
Re: Van Uden
Yep, ik had 'em ook al een tijdje gezien, maar ja, geen schoorsteenmantel meer in die moderne energiezuinige huizen hè
Zag trouwens dat de prijs, ten op zichte van de eerste plaatsing, binnen een week of drie/vier met 100 % gestegen is. Hij begon namelijk met een vraagprijs van € 50,-
Zou het dan bij een neerwaartse conjunctuur een verantwoorde investering zijn die op termijn voldoende rendement op zal leveren?
Ik heb zo m'n twijfels.
Groets,
Mariner

Zag trouwens dat de prijs, ten op zichte van de eerste plaatsing, binnen een week of drie/vier met 100 % gestegen is. Hij begon namelijk met een vraagprijs van € 50,-

Zou het dan bij een neerwaartse conjunctuur een verantwoorde investering zijn die op termijn voldoende rendement op zal leveren?


Groets,
Mariner
Re: Van Uden
"This Owl Watches Ahead";

Hier nog met dat schitterende boegbeeld dat later in de hal van het Nedlloyd kantoor gestaan heeft.
(De boot is weliswaar van Maatschappij Vrachtvaart, maar is vanwege de nauwe banden met Van Uden hier geplaatst.)
En na verkoop aan de Royal Intercourse Lines, als " Straat Towa" (ook nog met boegbeeld!) ;

Groets,
Mariner

Hier nog met dat schitterende boegbeeld dat later in de hal van het Nedlloyd kantoor gestaan heeft.
(De boot is weliswaar van Maatschappij Vrachtvaart, maar is vanwege de nauwe banden met Van Uden hier geplaatst.)
En na verkoop aan de Royal Intercourse Lines, als " Straat Towa" (ook nog met boegbeeld!) ;

Groets,
Mariner
Laatst gewijzigd door Mariner (R.I.P.) op 29 jul 2013 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 31 aug 2013 20:54
van Uden IJsselhaven
Beste Kombuizers,
Helemaal nieuw op deze site ( wel al vaak rondgeneusd ) en ben voor een vriend , die niet beschikt over internet, op zoek naar foto's van een van Uden schip, nl de IJsselhaven.
Het net al wel afgestruind maar alleen wat vage foto's van dit schip wat is overgegaan naar een andere ( buitenlandse rederij) bv. de Natalemar welke als zodanig niet herkenbeer zijn als zijnde "de IJsselhaven " van van Uden.
Wellicht zijn er toch ergens foto's beschikbaar en zou mijn vriend daar een erg groot plezier mee doen.
Hopende op een of meer positieve reacties, bedank ik u bij voorbaat !
mvrgr. Hans den Hamer
( had ooit wel zeebenen, in de jaren '60 HAL schepen, Sloterdijk, Diemerdijk en Statendam)
Helemaal nieuw op deze site ( wel al vaak rondgeneusd ) en ben voor een vriend , die niet beschikt over internet, op zoek naar foto's van een van Uden schip, nl de IJsselhaven.
Het net al wel afgestruind maar alleen wat vage foto's van dit schip wat is overgegaan naar een andere ( buitenlandse rederij) bv. de Natalemar welke als zodanig niet herkenbeer zijn als zijnde "de IJsselhaven " van van Uden.
Wellicht zijn er toch ergens foto's beschikbaar en zou mijn vriend daar een erg groot plezier mee doen.
Hopende op een of meer positieve reacties, bedank ik u bij voorbaat !
mvrgr. Hans den Hamer
( had ooit wel zeebenen, in de jaren '60 HAL schepen, Sloterdijk, Diemerdijk en Statendam)
Re: van Uden IJsselhaven
Waarschijnlijk bedoel je "IJselhaven" met één "s".
Ergens op dit forum gelezen:
Er zijn bij Van Uden drie vrachtschepen met de naam "IJselhaven" in dienst geweest: de eerste uit 1916, de tweede uit 1921 en de derde uit 1962. Van Uden heeft meerdere schepen gehad waarbij regelmatig een reeds gebruikte naam weer terug kwam. (Tinus)
De 1e is bij de RDM gebouwd, je zal de 3e bedoelen.
Meer weet ik niet.
Mvg, Johan.
Ergens op dit forum gelezen:
Er zijn bij Van Uden drie vrachtschepen met de naam "IJselhaven" in dienst geweest: de eerste uit 1916, de tweede uit 1921 en de derde uit 1962. Van Uden heeft meerdere schepen gehad waarbij regelmatig een reeds gebruikte naam weer terug kwam. (Tinus)
De 1e is bij de RDM gebouwd, je zal de 3e bedoelen.
Meer weet ik niet.
Mvg, Johan.
Re: Van Uden
Hans, hier nog meer info van Tinus op dit "Van Uden" topic (zoekfunctie hier links-onder):
En de derde IJselhaven van 1962
m.s. IJSELHAVEN (3) PIVM (1962-1974) 5.1 962 IJsselwerf N.V., Rotterdam(119)
LxBxH = 67,32 x 10,24 x 6,15m 499b . 259 n , 1.067d
4 tew 8 cil. Dieselm. N.V. Werkspoor,Amsterdam(330 x 600). 1.250 r.p.k., l3 kn.
N.V. Scheepvaart Maatschappij 'IJselhaven'
t.w. 27 februari 1962; o. 8 mei 1962
1974:(december ) INPARMA PROCRESS, Inparma Shipping B.V. Rotterdam
1978:(maart) PROGRESS Vertom Scheepvaart & Handelsmaatschappij B.V., Rotterdam
1979:(mei) PALILINE MARIE I, Portuguese American Export Linc (New Bedford). Panama
1997: COOKIE ZINGER. Contenedores Pan-Atlantica S.A..Panama
1997: 'NATALEMAR' , Marcomar Shipping Line SaRL, Roatan
2006 nog geregistreerd
Meer kon ik hier niet vinden. Ik zou eerst gaan 'googlen' met de voorgaande scheepsnamen!
Mvg, Johan.
En de derde IJselhaven van 1962
m.s. IJSELHAVEN (3) PIVM (1962-1974) 5.1 962 IJsselwerf N.V., Rotterdam(119)
LxBxH = 67,32 x 10,24 x 6,15m 499b . 259 n , 1.067d
4 tew 8 cil. Dieselm. N.V. Werkspoor,Amsterdam(330 x 600). 1.250 r.p.k., l3 kn.
N.V. Scheepvaart Maatschappij 'IJselhaven'
t.w. 27 februari 1962; o. 8 mei 1962
1974:(december ) INPARMA PROCRESS, Inparma Shipping B.V. Rotterdam
1978:(maart) PROGRESS Vertom Scheepvaart & Handelsmaatschappij B.V., Rotterdam
1979:(mei) PALILINE MARIE I, Portuguese American Export Linc (New Bedford). Panama
1997: COOKIE ZINGER. Contenedores Pan-Atlantica S.A..Panama
1997: 'NATALEMAR' , Marcomar Shipping Line SaRL, Roatan
2006 nog geregistreerd
Meer kon ik hier niet vinden. Ik zou eerst gaan 'googlen' met de voorgaande scheepsnamen!
Mvg, Johan.
- Jos Komen (R.I.P)
- Berichten: 32270
- Lid geworden op: 21 jul 2004 19:44
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
Re: Van Uden
Het is dus deze Ijselhaven

Re: Van Uden
Johan schreef:
Mvg, Johan.
Nee, fout! Eerst Jos vragen.Ik zou eerst gaan 'googlen' met de voorgaande scheepsnamen!

Mvg, Johan.
- Jos Komen (R.I.P)
- Berichten: 32270
- Lid geworden op: 21 jul 2004 19:44
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
Re: Van Uden
Nee hoor, als je écht op zoek bent moet je bij Jaap de Roode wezen.
HIER staan nog meer veel fraaie foto's van de Yselhaven.

HIER staan nog meer veel fraaie foto's van de Yselhaven.

-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 31 aug 2013 20:54
Re: Van Uden
Hoezo, snel ?
Voor alle meedenkers en beantwoorders van mijn verzoek om foto;s van de "IJselhaven" mijn hartelijke dank hiervoor !!
Hier haal ik natuurlijk wél punten mee !
Hartelijke groeten aan een ieder !
Hans den Hamer
Voor alle meedenkers en beantwoorders van mijn verzoek om foto;s van de "IJselhaven" mijn hartelijke dank hiervoor !!
Hier haal ik natuurlijk wél punten mee !
Hartelijke groeten aan een ieder !
Hans den Hamer
Re: Van Uden
Heb in 1968 6 weken op dit schip gevaren,maar krijg nog maagpijn als ik er aan terug denk.
gr Paul
gr Paul
koop een boot en heb plezier tot je dood
Re: Van Uden
Môgge Paul,
Ik weet niet waar jij maagpijn van had, maar ik heb met veel plezier op de Schiehaven gevaren, eerste 6mnd als LL Wtk en daarna als 2e Wtk ook 6mnd
Hoofdstoker was van Vreeswijk en die ouwe was......... die naam was ik heel vlug vergeten , Hij kwam uit Harderwijk
wat een Etter zeg.
Gr. Rob
Ik weet niet waar jij maagpijn van had, maar ik heb met veel plezier op de Schiehaven gevaren, eerste 6mnd als LL Wtk en daarna als 2e Wtk ook 6mnd
Hoofdstoker was van Vreeswijk en die ouwe was......... die naam was ik heel vlug vergeten , Hij kwam uit Harderwijk


Gr. Rob
Re: Van Uden
ja maagpijn ??
ik heb toch ook niet zo,n slechte ervaring op de Leuvehaven
ik heb toch ook niet zo,n slechte ervaring op de Leuvehaven
Re: Van Uden
We kennen allemaal wel dat gevoel van,het klikt of het klikt niet.
Er werd daar 6 op, 6 af gelopen.
Het kantoor dacht als we daar een 2e, 2e wtk opzetten zijn we goedkoper.
Daar kon ik niets aan doen,maar de 1e en de 2e waren wel hun 4 uur per dag kwijt.
En dat was boven ook zo,2e stuurman.
Al met al een rot stemming op het schip,komt daar nog bij dat ik heel erg goed kon opschieten met een Rotterdamse matroos,ook een jongen van mijn leeftijd,en dat viel ook niet zo goed.
In die tijd kon je overal terecht,dus waarom zou je dan blijven.
Namen ben ik allemaal vergeten
gr Paul
Er werd daar 6 op, 6 af gelopen.
Het kantoor dacht als we daar een 2e, 2e wtk opzetten zijn we goedkoper.
Daar kon ik niets aan doen,maar de 1e en de 2e waren wel hun 4 uur per dag kwijt.
En dat was boven ook zo,2e stuurman.
Al met al een rot stemming op het schip,komt daar nog bij dat ik heel erg goed kon opschieten met een Rotterdamse matroos,ook een jongen van mijn leeftijd,en dat viel ook niet zo goed.
In die tijd kon je overal terecht,dus waarom zou je dan blijven.
Namen ben ik allemaal vergeten

gr Paul
koop een boot en heb plezier tot je dood