Albert Maersk

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jorgvandooren

TEU's

Bericht door Jorgvandooren »

Dus heren, als ik het goed begrijp is het aantal TEU's het aantal containers.... :oops: :lol:
Ik kijk er nu al naar uit om straks de grote vaart op te gaan :D

Gebruikersavatar
Willem Visser
Berichten: 765
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:16
Locatie: Amsterdam

Bericht door Willem Visser »

hallo Jorg.

Hier een enige uitleg over de TEU.

TEU
Twenty Foot Equivalent Unit. TEU is de eenheid van de capaciteit van een containerschip, van een containerterminal en van de statistieken van de containeroverslag in een haven. De twee meest voorkomende international gestandaardiseerde containers zijn deze van twintig en van veertig voet lang. Al naargelang het schip twintig of veertig voet containers, of een combinatie van beide laadt, zal het aantal containers dat het schip aan boord heeft verschillen. Om de capaciteit van een containerschip op een uniforme manier uit te drukken wordt het aantal containers dat het schip kan laden omgezet in een aantal containers van de kleinste maat, namelijk die van twintig voet lang. Een container van veertig voet wordt beschouwd als twee containers van twintig voet of 2 TEU. Hoeveel TEU een container is wordt bekomen door de werkelijke lengte van de container te delen door twintig.
Old sailors never died.

Gr Willem V.
Jorgvandooren

TEU

Bericht door Jorgvandooren »

Bedankt Willem, dus een TEU is +/- 12,5 meter??
Gebruikersavatar
Willem Visser
Berichten: 765
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:16
Locatie: Amsterdam

Bericht door Willem Visser »

hallo Jorg.

Een TEU is een container van 20 voet (Engels = foot ). Een voet is 30,48 cm. Dus een TEU is een container van 6,096 m.
Een FEU is een container van 40 voet = 12,192 m.
Alle containers, zowel de 20 en 40 voet, die geladen worden aan boord van een containerschip worden omgezet in TEU.
Dus een container van 40 voet, wordt berekend als 2 TEU.
Hieronder enige gegevens van de Nedlloyd Delft en zijn capiciteit.
Type: Container ship
Displacement: 57,535 tons
Dimensions: 940 x 106 ft.
Machinery: = 27 knots
Containers: 2,952 T.E.U.
Old sailors never died.

Gr Willem V.
Jorgvandooren

TEUtelijk...

Bericht door Jorgvandooren »

Het begint te dagen, thanks :D
Oebele

containers

Bericht door Oebele »

ha mensen!

zeg ik had ook ff een vraagie over die containers:
bestaan er ook FEU's? (fourty equilvant units)
ik meende er laatst wat over te horen, kan wezen dat ik het verkeerd heb verstaan!

mazzl kabeljauwtje
Oebele

Bericht door Oebele »

ha mensen!

ik had het mailtje van Willem Visser nog niet goed gelezen!
:roll:
excuus!

mazzl kabeljauwtje
Ab Plugge

Mærsk

Bericht door Ab Plugge »

Terwijl Albert Mærsk pas aan zijn eerste reis richting verre oosten bezig is het volgende schip van de Lindø werf al weer bijna klaar. De Lars Mærsk werd 2 october gedoopt en verlaat 18 october de werf, minder dan 2 maanden na grote broer Albert.
Lars Mærsk is nummer 7 in de L-serie en met 3700 TEU een "kleintje"
zie http://www.oss.dk
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Van Ab Plugge
Dit is de Lars Mærsk waar ik in 1963 sparks op was.


Afbeelding
Ton van der Sluijs

Bericht door Ton van der Sluijs »

eindelijk weer es een boot met een mooie zeeg en een mooie bouw
groetjes Ton


Plaats reactie