Even voorstellen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
moem
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jan 2007 16:10
Locatie: alkmaar
Contacteer:

Even voorstellen

Bericht door moem »

Ik weet niet of ik het goed doe maar ik wil mij even voorstellen.op de Balticborg heeft iemand mij ooit de naam moem gegeven dus ik ben moem. ik ben nu 58 jaar jong en heb zowel op de visserij en kustvaart gediend.ik ben verbaast dat ik tot op heden weinig heb gevonden over kusters van wagenborg en de balticborg in het bijzonder. ook ben ik op zoek naar foto materiaal van de schepen waar mijn vader op heeft gevaren zoals de repeto en markab en de isis van de knsm :D alvast bedankt. groeten MOEM.

frans 1

Bericht door frans 1 »

Moem van deze kant hartelijk welkom.
Joop Kieviet (RIP)

even voorstellen

Bericht door Joop Kieviet (RIP) »

Moem,

Van harte welkom aan boord en bedoel je deze Balticborg

Afbeelding

Groetjes Joop
frans 1

Bericht door frans 1 »

Moem,
Ik heb als runner, in 1963, de Balticborg, die om hoog gelopen was ,
in het Kierler kanaal, naar Rotterdam gesleept met de Sleepboot Utrecht.
Evert Sikkema
Berichten: 995
Lid geworden op: 31 dec 2004 18:07

Bericht door Evert Sikkema »

Moem, als je bij het forum van de Groninger Kustvaart bij dit onderwerp kijkt vindt je 10 pagina's over Wagenborg.

http://www.kustvaartforum.com/viewtopic ... ce230703b1

En bij het onderdeel Golden Oldies (op hetzelfde forum) is vast op de 24 pagina's ook wel het één en ander van je gading te vinden.

http://www.kustvaartforum.com/viewtopic ... ce230703b1

groeten
Evert Sikkema
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Welkom, Moem. Wanneer voer je op de Balticborg. Zelf heb ik er verschillende keren op gevaren. eerst als tweede stuurman, wat in 1960 moet zijn geweest, later als afloskapitein en nog later als mijn laatste vaste schip bij Wagenborg. Fijn schip om op te leven.

Joop, dat is een van de mooiste foto's, zo niet de mooiste die ik ooit van de Balticborg heb gezien. Ik heb hem snel opgeslagen. weet je soms waar hij vandaan komt of wie hem heeft gemaakt?

Dit is de Balticborg zoals hij was bedoeld en waarvoor hij was gebouwd: om een ontzettende prak hout mee te sleuren. Hij heeft een paar keer de 1000 standaard gehaald en het zou me niet verbazen als dit een van die keren was. Meestal was het ruim 900. Helaas ben ik alle cijfers over de ladingen van de Balticborg kwijt. Ik weet alleen dat we een keer duizend standaard uit Domsjö hebben gehaald. Dat was met Sikke Bakker als kapitein en Guus Verveer als eerste stuurman. Sikke hele dagen met een paar man in het ruim om tussen de spanten op te vullen en pakjes Miss Blanche uitdelend aan degene die kans zag om er in het midden nóg een batting tussen te rammen.

Those were the days, my friend...
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Moem,
Van harte welkom op Kombuispraat. :wink:
Hier de "Repeto" 1953, waar ze alle vlaggen uit de kast hebben gehaald.
All the best
Jos

Afbeelding
Joop Kieviet (RIP)

even voorstellen

Bericht door Joop Kieviet (RIP) »

Theo,

De foto van de Balicborg heb ik van een CD Koopvaarschepen 1945-1975

Groetjes Joop
Gebruikersavatar
Albert
Berichten: 3183
Lid geworden op: 04 jan 2005 14:10
Locatie: Purmerend

Bericht door Albert »

Hallo Moem,

Welkom aanboord. :D
Zelf zat ik in 1964-1965 op de Hunzeborg.

Vr. gr. Albert
"MAY YOUR BIG JIB DRAW"
Gebruikersavatar
Gerrit
Berichten: 3368
Lid geworden op: 21 jul 2004 23:23
Locatie: IJmuiden

Bericht door Gerrit »

Hallo Moem,

Welkom.
Hier de Balticborg voor het eerst in z'n element.
Afbeelding
Groetjes Gerrit.


Plaats reactie