Rotterdam Intercontinental Line (H. Nefkens)

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Hans Schild
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 jul 2012 12:25
Locatie: Bremen

Re: Rotterdam Intercontinental Line (H. Nefkens)

Bericht door Hans Schild »

Dank voor de prachtige foto's Ron. Op deze foto's had ik graag de naam van de 1.Wtk. Met hem heb ik op de "Altair" gevaren. Zijn broer had een garagebedrijf in R´dam.
Na de "Altair" ben ik gestopt bij Hoekstra en ben mijn praktijk B2-Diploma in Amsterdam gaan halen.
Daarna ben ik bij de Argo in Bremen op het zusterschip de "Algenib" gaan varen. De personeel chef was Herrn Braun. Technische dienst Herrn Ramm en Voswinkel. Deze beiden deden ook de uitrusting van de "Altair" en "Auriga". Ze wilde mij op de "Algol" plaatsen, deze voer op Griekenland wat voor mij geen optie was. Mijn wens was de "Algenib" dit type scheepje kon ik ja reeds. Kapt. was Kunibert Kruger, 1.wtk Peter Boning.
Lectori salutem
den lezer, heil.

RonV
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 dec 2011 02:06
Locatie: Papendrecht

Re: Rotterdam Intercontinental Line (H. Nefkens)

Bericht door RonV »

Hallo Hans,

De naam van de HWTK destijds op de Alamak was Tom Nischelm.
Mooie foto van de Algenib overigens.

Groet,

Ron
H.Blok
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 dec 2021 12:51

Re: Rotterdam Intercontinental Line (H. Nefkens)

Bericht door H.Blok »

Hallo,

Ben ik aan het rondstruinen op internet en herinneringen aan het ophalen, kom ik foto's tegen van mijzelf en ouders van zo'n 40 jaar geleden (Alamak).
Even voorstellen...ik ben de zoon van Kapt. 'Blokkie' zoals mijn vader in een eerdere reactie is genoemd.

Ikzelf heb één reis meegemaakt op de Auriga (Middellandse Zee), vele op de Altair (retourtjes Finland), één reis op de Alamak (Middellandse Zee) tevens ook mijn laatste reis waarbij ik met mijn vader ben mee geweest.

Mooi om al deze reacties te lezen en bekenden terug te zien en namen te herkennen.

Helaas weet ik niet alle namen meer, maar Ron, Cees (maakte mij wijs dat Willempie in de machinekamer van de Altair woonde), Piet, (eerste stuurman Alamak helaas naam ontgaan, Frank misschien?), Antonio, Quirien, matrozen die ik herken van gezicht en vele anderen.

Met Ron heb ik zo'n 3 jaar geleden contact gehad en ook met de dochter van Piet de Kwant heb ik contact (nieuwe generatie?). Social media maakt veel mogelijk!

Kan alleen maar zeggen dat ik mooie reizen heb meegemaakt en dat het super was om onder de bemanning te zijn geweest.

Groet,

Hubert
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Rotterdam Intercontinental Line (H. Nefkens)

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Ikzelf heb één reis meegemaakt op de Auriga
AURIGA

"Auriga".....is een naam die ik hier nog niet eerder heb gehoord.
Om zeker te zijn moet ik eerst mijn archief na kijken...MAAR..het staat me bij dat er ooit een "Auriga" uit Nederland naar de Canadese Beaufort Sea in de Arctic is verhuisd ( denk rond de laat 1950ties???) en daar heeft dienst gedaan als bevoorradings schip voor de Hudson Bay Company ( of misschien Northern Transportation Company?)....klinkt dit misschien bekend en/of zijn er foto's van die "Auriga"?
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
H.Blok
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 dec 2021 12:51

Re: Rotterdam Intercontinental Line (H. Nefkens)

Bericht door H.Blok »

x
H.Blok
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 dec 2021 12:51

Re: Rotterdam Intercontinental Line (H. Nefkens)

Bericht door H.Blok »

Harry G. Hogeboom schreef: 29 dec 2021 17:06
Ikzelf heb één reis meegemaakt op de Auriga
AURIGA

"Auriga".....is een naam die ik hier nog niet eerder heb gehoord.
Om zeker te zijn moet ik eerst mijn archief na kijken...MAAR..het staat me bij dat er ooit een "Auriga" uit Nederland naar de Canadese Beaufort Sea in de Arctic is verhuisd ( denk rond de laat 1950ties???) en daar heeft dienst gedaan als bevoorradings schip voor de Hudson Bay Company ( of misschien Northern Transportation Company?)....klinkt dit misschien bekend en/of zijn er foto's van die "Auriga"?
Hallo Harry,

Ik vermoed dat jij een andere 'Auriga' kent. De 'Auriga' die ik bedoel is een zusterschip van de Altair, bouwjaar 1966/1967 in Turku.

Groet Hubert
Bijlagen
Auriga.JPG
Auriga.JPG (53.87 KiB) 426 keer bekeken
H.Blok
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 dec 2021 12:51

Re: Rotterdam Intercontinental Line (H. Nefkens)

Bericht door H.Blok »

Harry G. Hogeboom schreef: 29 dec 2021 17:06
Ikzelf heb één reis meegemaakt op de Auriga
AURIGA

"Auriga".....is een naam die ik hier nog niet eerder heb gehoord.
Om zeker te zijn moet ik eerst mijn archief na kijken...MAAR..het staat me bij dat er ooit een "Auriga" uit Nederland naar de Canadese Beaufort Sea in de Arctic is verhuisd ( denk rond de laat 1950ties???) en daar heeft dienst gedaan als bevoorradings schip voor de Hudson Bay Company ( of misschien Northern Transportation Company?)....klinkt dit misschien bekend en/of zijn er foto's van die "Auriga"?
En nog een foto gevonden van de 'Auriga'. Nu in kleur:
Bijlagen
Auriga_kleur.jpg
Auriga_kleur.jpg (94.9 KiB) 413 keer bekeken
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4840
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Rotterdam Intercontinental Line (H. Nefkens)

Bericht door Allen »

@Harry, open onderstaande link, lees aandachtig EN bekijk de foto's ook aandachtig.
Misschien gaat er een lichtje aan.
Tis het proberen waard nietwaar.

Marhisdata:
KLIK >>> HIER

Bovenstaande "HIER" heb ik in groot formaat geplaatst, voor het geval je je bril NIET bij de hand hebt. :mrgreen:
Grtn @Allen
Hank
Berichten: 184
Lid geworden op: 26 jul 2004 18:35

Re: Rotterdam Intercontinental Line (H. Nefkens)

Bericht door Hank »

Auriga.

Dat is de verkeerde Auriga,ook een bril nodig.

Hank.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Rotterdam Intercontinental Line (H. Nefkens)

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Bovenstaande "HIER" heb ik in groot formaat geplaatst, voor het geval je je bril NIET bij de hand hebt
.
Ik heb teugenswoording zo'n "tig" brilletjes in omloop :lol:
ALL...bedankt voor de info.
@ Allan....JAA...da's de "Auriga"...die ik wel heb gezien als " Banksland" in de Beaufort Sea in begin 1980tiger jaren, was destijds al van N.T.C.L.
Mijn ouwe maat Jan "Eulie uut Blokziel" Timmerman ( R.I.P.) heeft destijds het schip over gevaren naar Vancouver en is er mee via Point Barrow naar de Beaufort gekacheld.
Hij heeft nog vele jaren voor NTCL in de Arctic gewerkt.
Ait vedan & ALL the best.
mvg hh
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"


Plaats reactie