Info & foto's gezocht

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Mariner (R.I.P.)

Bericht door Mariner (R.I.P.) »

Hallo Bram,

Bedankt voor de plaatjes en de gegevens. (Zeker geleend uit het bekende boekje van meneer Jansen?).

Ennuh Roy........... Ik geef me volledig gewonnen.... Ze zijn ècht V-O-L-K-O-M-E-N identiek tot in de kleinste details! :lol: :lol: :lol: (Dat ik dat niet eerder zag :oops: Zeker een nieuwe bril nodig :shock: :shock: :lol: )


.

Mariner (R.I.P.)

Bericht door Mariner (R.I.P.) »

Roy blijft verdacht stil :shock:

Dan maar nog effe inhaken op de opmerking dat de A-Klassertjes van Smit-Lloyd gekopieerd werden.

Dat klopt, beste Roy, dat klopt :!: :!: :!:

Maar dus wel met toestemming van Smit-Lloyd zelf en in samenspraak met de huiswerf van Smit Haven, Bodewes Millingen.

En zo ziet een A-Klasser er dus uit als je er een Terminal Tug van maakt;

Afbeelding

(Bron: TUG)
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Hallo Mariner,

Eigenlijk was ik voornemens om niet meer olie op het vuur te gooien. Het is 't me in feite niet waard om m'n gelijk te krijgen. Wel wil ik graag met argumenten m'n stellingname verdedigen c.q. onderschrijven.
Als ik vanavond tijd heb, zal ik m'n opinie vanuit een wat uitgebreidere invalshoek toe lichten.

Ja, die terminal slepers lijken wel een een kombinatie van een A-boot en een vroege Europoortsleper. Ik kan me deze slepers nog goed herinneren. Mooi spul hoor !.
Drijven ze nog ?.

m.v.g. Roy
Mariner (R.I.P.)

Bericht door Mariner (R.I.P.) »

Hallo Roy,

't Is niet 't idee om olie op het vuur te gooien hoor, maar 't is vrijdagavond en ik ben een beetje in een jolige/opstandige bui. (En dat zonder dat er een druppel spiritualia in het systeem zit :lol: )

Je hoeft wat mij betreft geen onderbouwde uiteenzettingen te geven en over die suppliers van Wimpey heb ik het al helemaal niet.

Of die havenbootjes nog drijven? Heb daar vorig jaar eens een vissie over uitgegooid, maar nog nix gevangen.
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Tot mijn grote schaamte moet ik bekennen dat ik nog niet verder gekomen ben dan een bakkie citroen thee......................
Maar, dat gaat vanavond nog veranderen !.

Tot zo, m.v.g. Roy
Mariner (R.I.P.)

Bericht door Mariner (R.I.P.) »

Citroen thee :?: :?: :?: Is dat tegen de luizen? :shock: :shock: :lol:

Ennuh, ben je soms op visite bij de huisaccordeonist van het forum? :lol: :lol: :lol:

Maaruh we mogen niet meer tsjetten van de Wipmaster, dus gaan we het weer over serieuze zaken hebben 8) 8)
boriska

Re: info & foto`s gezocht

Bericht door boriska »

beste roy,
al langere tijd kom ik even op de kombuissite en ja ik ben die dochter mbt bericht uit 2007. geinig om je stukjes en info te lezen in de diverse berichten
Ron H
Berichten: 718
Lid geworden op: 15 dec 2005 07:55
Locatie: Minderhout (B)

Re: info & foto`s gezocht

Bericht door Ron H »

Ik ben op zoek naar (oude) foto's van de scheepswerf Janssen in Druten. Deze zat op de plaats waar later Gerlien van Tiem kwam.
Wie heeft er nog oude foto's van en (onverwacht...) het gaat daarbij vooral om de kadekraan.
Als we eens wisten, wat we allemaal wisten.
peter arendz
Berichten: 136
Lid geworden op: 06 apr 2006 10:03
Locatie: groningerland

Re: info & foto`s gezocht

Bericht door peter arendz »

Moi Ron,
Gaat het dan om deze werf? - vond ik op farceboek :lol:
Hartelijke groet,
---Peter.
drutenwerf.jpg
drutenwerf.jpg (104.86 KiB) 3415 keer bekeken
Ron H
Berichten: 718
Lid geworden op: 15 dec 2005 07:55
Locatie: Minderhout (B)

Re: Info & foto`s gezocht

Bericht door Ron H »

Klopt, dat is hem. Maar zoek nu nog een portrait van de kraan.
Als we eens wisten, wat we allemaal wisten.


Plaats reactie