Enship en het verschepen van lading

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Enship en het verschepen van lading

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Met verbijstering heb ik kennis genomen van het overlijden van Reg Boelhouwers. Je kent iemand niet, maar door dit forum meen je hem toch te kennen en ben je blij hem te hébben gekend.

Ik wens de familie en alle anderen die belangrijk waren in Regs leven alle kracht om dit verlies te dragen en te verwerken.

Theo Horsten

Ruud (R.I.P.)

Re: Enship en het verschepen van lading

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

R.Boelhouwers (RIP) schreef: Als er filmopnamen geweest zijn moeten die zijn gemaakt vanuit een vliegtuig bij Baltimore van de Ank Winsemius die met de Henri C.Boschen aan de wandel ging naar Bissau ( Het eerste self elevating platform wat ooit vervoerd is) en eventueel van Skifoto's in Ashford Kent (die hebben diverse luchtfoto's gemaakt en misschien ook films.
Helaas heb ik ze niet,het enige wat ik bezit zijn 4 brochures waar een aantal foto's in staan en van de muizen en de nieuwebouw E-tjes.Toen ik wegging ben ik met mijn stomme kop het hele foto archief vergeten.
Chris de Ruiter heeft misschien nog oude foto's die geen hond heeft ook ik niet.
gr
Reg

Ahoy,
Helaas is Reg niet meer onder ons,anders had hij deze foto nog kunnen bewonderen.
Maar misschien doe ik er anderen wel een plezier mee. :?: :!:
ANK WINSEMIUS-HENRY C BOSCHEN (Large).jpg
ANK WINSEMIUS-HENRY C BOSCHEN (Large).jpg (195.27 KiB) 3958 keer bekeken
ANK WINSEMIUS-HENRY C BOSCHEN-1 (Large).jpg
ANK WINSEMIUS-HENRY C BOSCHEN-1 (Large).jpg (204.98 KiB) 3941 keer bekeken
rien

Re: Enship en het verschepen van lading

Bericht door rien »

roy schreef:Uh, de "Nedlloyd Bahrein" bij v.d.Giessen-De Noord vandaan tegen de Van Brienenoordbrug" ?.
Zou het niet "De Hef" geweest kunnen zijn ?.

m.v.g. Roy
NEDLLOYD BAHREIN.
Dat was de spoorbrug in Rotterdam, die was een aantal maanden onbruikbaar.
Ik werkte toen bij Boele in Bolnes.
Er konden gedurende die periode geen grote zeeschepen bij Boele komen, hetgeen resulteerde in een veel lagere werkbezetting.

Er is later wél een schip tegen de Brienenoord aangevaren, de "FORTHBANK".
Die kwam net van reparatie van de werf Boele.
Jaartal is me ontschoten.
Ik heb begrepen dat het een grote consternatie was op de brug (de Brienenoord dan).
Omdat ie open stond stonden er automobilisten en fietsers te wachten, die ineens die boot op zich af zagen komen.
(op de brug vh schip zal het ook wel even gewaaid hebben).

mvg
rien
boei 30

Re: Enship en het verschepen van lading

Bericht door boei 30 »

Neen, individuele reizen naar Haifa, Israel waren het niet. De Lindesingel (kapt Smit) heeft zeker vier reizen gemaakt met deze deklast. Ook de Stephanie, (kapt van Genderen ome Krijn) later Kerksingel heeft een aantal van deze reizen gemaakt. Schepen waren toen nog van Invotra , lading werd ingenomen bij de fa. Hensen aan de Werkhaven te Rotterdam.


Plaats reactie