Enship en het verschepen van lading

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
R.Boelhouwers (RIP)

Re: Enship en het verschepen van lading

Bericht door R.Boelhouwers (RIP) »

Full Liner Terms

Ik hou niet van die conditie,het wil zeggen dat je als reder de volledige verantwoording hebt voor alle handelingen die bestaan tot en met vervoer vanaf de fabriek of site tot en met levering deur aan de andere kant in Engeland of Ierland enne of je nou laadde in Italie of diep in Duitsland of Polen je was verantwoordelijk voor een stuk voortransport naar Rotterdam en of die lading nou ergens gejat werd dan kreeg je enorm op je flikker van en de klant (aflader) en van je baas.
Jan D. had de onaangename taak om een ieder enorm op zijn flikker te geven als er iets verkeerd ging en als er iets verkeerd ging en daar zat je niet op te wachten. Een geintje overkwam me met een transport van een ontmantelde asphalt fabriek vanuit Milheeze naar Rotterdam en waar we om ca 11.00 uur aankwamen dwz de heer H.uit Breda en ik en waar we gesloten box zagen staan van onze vrienden K&H uit Rotterdam en ongebruikt stond want een ieder kon zien dat deze troep niet herhaal niet in een normale contaimer geladen kon worden of het moest kunnen met een enorm werk aan ontmantelen, dus de heren waren blij dat we met een alternatief kwamen.Transportprijs was zo in elkaar gedraaid, een belletje naar kantoor en een uur later staat de eerste flat in het Brabantse en is nog nooit zo snel geladen en toen die klaar was stonden er al vijf nieuwe te wachten, dus onze Ierse vrienden blij en wij blij,want het liep gesmeerd en binnen 48 uur was het hele zaakje geladen.
Ik blij en Johan H. blij want die draaide met 39 auto's even op en neer naar Rotjeknor en dat was het maarrrrr 1 ding er was een chauffeur die graag een wip maalte en in plaats van de A15 naar Rotterdam te gaan dacht die maar even via Breda te gaan en een wip te maken met en bij zijn vriendin.
Wippen is lekker als je maar op je wagen kunt letten en als je dat niet kan af en toe even overeind komen uit die duidelijk liggende houding en even uit het raam kijken maarre nee dat deed die niet,dus wagen en lading gejat en de andere dag bellen met onze vriend H.te Breda en dan wacht je op antwoord.............
Het antwoord kwam,luid en duidelijk,vriend had liggen wippen en kon toen lopend naar huis want zijn wagen was pleite.Maar het goede nieuws was dat de wagen ergens bij Breda Noord stond en stond te wachten op zijn chauffeur die het zaakje 36 uur later leverde aan de Beatrixhaven te Rotjeknor.
Maar ondertussen kreeg ik op mijn flikker en met mij onze vriend Johan H.uit Breda en dan sta je voor Jan met die korte achternaam veroorzaakt door een geile chauffeur. Dit is een reden,dat ik de conditie full liner terms verafschuw vergeleken met de conditie FIOS (Free in and out and Stowed).
Makkelijk zullen we alles maken en makkelijk zullen we alles hebben
zullen we alles krijgen.
Nee dus het was FLT en het bleef zo met alle geouwehoer van dien.
H. bestaat niet meer en is opgegaan in Mammoet ook in Breda, maar toen ze nog bestonden was het een echte firma,het gaat ze goed.
gr
Reg
Bijlagen
Millheeze.jpg
Millheeze.jpg (26.91 KiB) 2465 keer bekeken

armiromax

Re: Enship en het verschepen van lading

Bericht door armiromax »

reg boelhouwers schreef:Een volle lading,


Het werd de Enak en het werd de 3e of de 4e reis van het schip en het ging naar Ras al Kheimah.
Ik heb me letterlijk de pleuris zitten meten en knippen en toen ik klaar was zat ik me nog af te vragen of het inderdaad op het schip zou passen,maat het ging en daar was ik blij mee.
Het resultaat zien jullie hieronder.uiteindelijk is ze met 8200 cbm gaan varen :-D :-D :-D
gr
Reg
En wij hebben ons de pleuris lopen sjorren. Slechts even een lading inspecteur gezien, maar die was weer snel vertrokken toen het te moeilijk werd. Capt. Stumpe (inmiddels overleden), en wat verdere bekende namen zoals Latooy (Ben), Koos Randsdorp etc. , etc. Reis: Laden Hartlepool 28-07-80 / 13-08-80, Suezkanaal 25/26-08-80 en lossen in Dubai 05-09-80 /11-09-80
Vr. gr.: Capt. Ronald R. Jansen
R.Boelhouwers (RIP)

Re: Enship en het verschepen van lading

Bericht door R.Boelhouwers (RIP) »

Meneer Jansen

Of het met plezier sjorren was richting Ras Al Khaima weet ik niet,het was een pleuris lading maat de naam Jansen ontbreekt bij mij ik vermoed dat als U de Enak naar de Golf hebt gebracht U de heer Horjus of Buurs hebt afgelost.
Het was een knoert van een deklast,dat wel.
Hoe heeft U en wij op kantoor er mee kunnen varen ??
gr
Reg
armiromax

Re: Enship en het verschepen van lading

Bericht door armiromax »

Enak, met foto's voor vriend Boelhouwers.
Bijlagen
Lashings all over
Lashings all over
Enak - meter of drie a vier buitenboord.jpg (290.21 KiB) 2378 keer bekeken
R.Boelhouwers (RIP)

Re: Enship en het verschepen van lading

Bericht door R.Boelhouwers (RIP) »

Meneer Jansen,

Het enige woord wat ik ken is godallemachtig
gr
Reg
armiromax

Re: Enship en het verschepen van lading

Bericht door armiromax »

Nogmaals Enak
Enak - Lashings.jpg
Enak - Lashings.jpg (417.18 KiB) 2374 keer bekeken
armiromax

Re: Enship en het verschepen van lading

Bericht door armiromax »

Nog een keer Enak
Enak - warboel aan sjorringen.jpg
Enak - warboel aan sjorringen.jpg (405.87 KiB) 2367 keer bekeken
R.Boelhouwers (RIP)

Re: Enship en het verschepen van lading

Bericht door R.Boelhouwers (RIP) »

Enak

Het begon met twee lagen maar het werden er drie vandaar ..........
gr
Reg
R.Boelhouwers (RIP)

Re: Enship en het verschepen van lading

Bericht door R.Boelhouwers (RIP) »

Ik heb niks meer geschreven want mijn jongste kleim kind is overleden op een leeftijd van 13 dagen en gisteren hebben wij hem begraven en dat is iets wat ik nooit meer hoef te doen:

Lief klein kereltje,

Veel te vroeg geboren,maar zo'n grote vechter
Veel te kort mochten wij van jouw genieten
Onverwacht,maar toch gewenst,
Met jouw wilskracht en vechtlust heb je tot
de laatste minuut gestreden en aan het eind van die strijd
vredig bij Papa en Mama in een eeuwige slaap gegleden.
Ventje ,je bent een ongelofelijke kanjer
Papa en Mama zijn onwijs trots op jou

Slaap lekker
Het is goed zo

In memoriam Danny Nicolai Boelhouwers

Dus heren, vandaar :cry: :cry: :cry: ,mijn kop stond er niet naar.......
Gebruikersavatar
Gerrit
Berichten: 3368
Lid geworden op: 21 jul 2004 23:23
Locatie: IJmuiden

Re: Enship en het verschepen van lading

Bericht door Gerrit »

Reg,

Hier zijn gewoon geen woorden voor, zo triest.
Groetjes Gerrit.


Plaats reactie