Gen. Muir.

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Ruud (R.I.P.)

Gen. Muir.

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy Willem & Adrie,
Deze foto werd mij vandaag opgestuurd uit de USA, de foto van het schip komt er ook nog aan, ik wist nog dat Willem naar dit schip zocht op het oude forum; dus vandaar.
Attached is a picture of the Division S crew on the Gen Muir c.1944-45. My Dad was Otto Peterson, SK and a plank holder on the Muir (commissioned it in Portland, Oregon.) He is in the 3rd row up from the bottom, second white hat from the left. I have a photo of the ship in some of his things that I scan and send you are a later date. Dad passed away 12-17-01. He went many places on the Muir during and right after the WW-II. Joe V. Peterson, USCG 65-69.
Afbeelding
groetjes ruud

Adrie

/gen.Muir

Bericht door Adrie »

Hoi Ruud,
Bedankt voor de moeite, de bemanning zegt ons niet zo veel .Zoals je weet gaat het hoofdzakelijk om het schip, omdat Wim daarmee uit Indie naar huis is gekomen .Kijken uit naar foto.

PS, dat andere is niet gelukt, dus laat ik het maar zo.Ik weet je te vinden.
Gr. Adrie en Wim :lol:
Ruud (R.I.P.)

Ahoy Adrie&Wim,
Yep dat begreep ik al, maar gelukkig nu toch wat uit de States, ik had de hoop al opgegeven....maar je ziet maar :!:
Nu nog ff op 't schip wachten :wink:
groetjes ruud
jannuh
Contacteer:

Bericht door jannuh »

Was je man militair in Indië Adrie??

Indien ja, dan valt hier veel info te vinden:
http://www.veteranen-online.nl/
gr., jannuh
------------
NL Maritiem Forum Archief
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Lang gezocht, maar toch gevonden.
All the best
Jos

Afbeelding

GENERAL C. H. MUIR

AP 142

BUILT: 1944 BEAM: 71' DRAFT: 29'
LENGTH: 523' CARGO [cu ft]: PASS [troop ship]: 3,000-3,800
PROPULSION: Turbine RADIUS [miles]: TONS: 10,654
TYPE: C4 SPEED [knots]: 17 DEPENDENTS TO JAPAN: ?

Launched 1944, commissioned 1945. Handed over to the Army in 1946, and taken over by the Navy in 1950 for MSTS. Laid up in Suisun Bay in 1969, later rebuilt.
Jos Komen (R.I.P)

Ik had het zoeken naar de Generaal Muir als moeilijk te vinden gekwalificeerd, dus niet op google gezocht, maar elders.
Op het oude forum had ik een peloton generaals verzameld, alleen Arie Muir stond er niet bij.
Deze generaal Muirs waren nu wel voorradig op google.
All the best
Jos

Afbeelding

Afbeelding
Adrie

Gen.Muir

Bericht door Adrie »

Hallo Jannuh;
Bedankt voor het reageren, maar daar was ik al geweest en ben ik ook geregistreerd.Weinig respons.

Gr. adrie
Adrie

Gen. muir

Bericht door Adrie »

Hoi Jos,
Ook jij bedankt voor de genomen moeite, De eerste foto heb ik gisteren zelf gevonden, maar de twee andere had ik nog niet. Dus die komen nu ook erbij in mijn fotomap.

Gr. Adrie
Jos Komen (R.I.P)

Hallo Adrie,
Graag gedaan, ik kon het onderwerp niet zo gauw terugvinden op het oude forum, ben met tig dingen tegelijk bezig, dus ik wist niet zeker of de generaak Muir er al of niet bijstond in het peleton generaals.
All the best
Jos
Ruud (R.I.P.)

Ahoy Adrie & Willem
Hier heb ik weer wat:Ik kreeg van iemand met een Nederlandse achternaam, een mail:
The name is Dutch. My grandparents came from the old country. They raised their 9 kids on a farm in Iowa and my father graduated from Calvin college in Grand Rapids Michgan. But then, he went astray and married a fiery woman with the last name of Sullivan! Married 55 years now.
What I have are some scans taken from a voyage from India to New York Harbor early 1946. My father was in WWII in India for 2 1/2 years and took this ship home. I'm afraid that there really are no photos of the actual ship, just photos taken from the ship. I would be more than happy to put them on a CD and mail them to you.
I will put a CD together this evening and get in mailed early next week. I've been contacted by several people through the Muir web site and have sent photos to them. It turns out that in one photo, my father took a photo of the man who was writing. Imagine that! My father took a photo of a number of the crew singing Christmas carols for the officers and one of the crewmen in the photo was the one writing me. How excited he was when he wrote back, he asked for my father's phone number so that he could talk with him about the trip. Please, no cost. Glad to do it for the furthering of international relations, heaven knows our country could use some good public relations these days!

Dus als het goed is komt er spoedig een CD, met fotomateriaal van het schip tijdens de reis van India naar de States, dus als je interesse hebt dan stuur ik die wel, er zullen wellicht veel herkenbare items op staan.
groetjes ruud

Plaats reactie