vakmanschap

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Plaats reactie
hille

vakmanschap

Bericht door hille »

Vond vandaag bij toeval onderstaande tekening. Heb deze ooit eens aan boord van een schip gekopieerd, maar weet niet meer welke of wanneer.
Leek me wel een leuke voor het forum.

Afbeelding

Groeten, Hille

Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Prachtig deze tekening, Hille.
All the best
Jos
Leen B

Vakmanschap is Meesterschap.

Bericht door Leen B »

Hallo Hille ik vind het een spreuk naar mijn hart. We konden in de Vetloods helaas geen bier brouwen maar we maakten wel Aqavit. Dat waren aardappelen geschild, sinaasappels en een zooi suiker. De hele handel ging in een emmer met water en dan lieten we het vier weken gisten. Daarna werd de hele handel gezeeft en was het spul drinkklaar. Het smaakte naar Annenas limonade je zag en deed er wel vreemde dingen mee. Zo als de Persoon of Personen waar je mee sprak boven hun stoel zweven. Of zo als mijn vrouwtje vertelde dat ik s,nachts uit mijn kooi ging en op het blad van het in de Hut aanwezige Bureau stond te zeiken. Daarna mijn kooi weer inspapte en vrolijk doorsnurkte. Toen ze het s,morgens vertelde wist ik van niks, maar ik zag wel dat het blad helemaal nat was. Dus dat was link spul ik heb het dan ook nooit meer gemaakt of gedronken. Groetjes Leen.


Plaats reactie