Groeten vanaf de Westerschelde!
Groeten vanaf de Westerschelde!
Op de eerder gemelde trip met Hermes naar Antwerpen werden -uiteraard- ook andere schepen gespot. Hier een paar foto's van een paar van die andere schepen.
Alligator, krabbend bij het haventje van de Griete
In een wolk van stof (wat is er gebeurd met dekwassen na lossen en laden??), gevolgd door Grande Mediterraneo
Atlantic Sun (ex Oosterland) als achtergrond voor een Vlaamse (plastic) boei
Inge Wonsild, samen met Union Diamond
Lieven Gevaert hielp MSC Mee May op weg
die daarna op eigen kracht verder kon
Waarna ze ging helpen bij Atlantic Concert
Bij Montreal Express was bijna niet te zien dat ze eerst Canmar Spirit heette......
Schelde 10 en Union 8 assisteerden Mosel N
Op de terugweg was het hier en daar nog aardig druk met onder andere Egalité
en Timca
Tot slot voer Zeemanshoop de Veerhaven van Terneuzen uit, terug naar Breskens na hulpverlening aan een zeilbootje
Enjoy!!
Alligator, krabbend bij het haventje van de Griete
In een wolk van stof (wat is er gebeurd met dekwassen na lossen en laden??), gevolgd door Grande Mediterraneo
Atlantic Sun (ex Oosterland) als achtergrond voor een Vlaamse (plastic) boei
Inge Wonsild, samen met Union Diamond
Lieven Gevaert hielp MSC Mee May op weg
die daarna op eigen kracht verder kon
Waarna ze ging helpen bij Atlantic Concert
Bij Montreal Express was bijna niet te zien dat ze eerst Canmar Spirit heette......
Schelde 10 en Union 8 assisteerden Mosel N
Op de terugweg was het hier en daar nog aardig druk met onder andere Egalité
en Timca
Tot slot voer Zeemanshoop de Veerhaven van Terneuzen uit, terug naar Breskens na hulpverlening aan een zeilbootje
Enjoy!!
Die Alligator is de ex "Zeepok", een ankerbehandelingsvaartuig, speciaal ontworpen voor de Oosterschelde werken.
Beneden staan, in twéé machinekamers, vier GM's van 625 pk. die vier Aquamaster roerpropellors aandrijven.
Aan dek stonden: Twee lieren, veertig en vijftig ton trekkracht.
Twee hydrolische kranen. Vier hydrolische bolders.Twee koppelkarren.
en een onderwater opvissysteem voor ankerdraden.
Dat laatste werkte voor geen meter en werd binnenen korte tijd al aan de wal gesodemieterd.
Het mastje aan de schoorsteen gaat evenals de radar hydrolisch op en neer.
Onderdeks is geen slaapgelegenheid, maar wel een mooie messroom met kookgelegenheid.
Albert
Beneden staan, in twéé machinekamers, vier GM's van 625 pk. die vier Aquamaster roerpropellors aandrijven.
Aan dek stonden: Twee lieren, veertig en vijftig ton trekkracht.
Twee hydrolische kranen. Vier hydrolische bolders.Twee koppelkarren.
en een onderwater opvissysteem voor ankerdraden.
Dat laatste werkte voor geen meter en werd binnenen korte tijd al aan de wal gesodemieterd.
Het mastje aan de schoorsteen gaat evenals de radar hydrolisch op en neer.
Onderdeks is geen slaapgelegenheid, maar wel een mooie messroom met kookgelegenheid.
Albert
"MAY YOUR BIG JIB DRAW"
Mooie serie platen op en rond de Westerschelde. Dat zouden er meer moeten doen !!!.
Albert heb jij nog een plaatje als "Zeepok" ?. Eerlijkheidshave moet ik bekennnen dat ik het hele scheepie niet ken...............!!!.
m.v.g. Roy
Albert heb jij nog een plaatje als "Zeepok" ?. Eerlijkheidshave moet ik bekennnen dat ik het hele scheepie niet ken...............!!!.
m.v.g. Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Ja, ja, ik fotograveer me nu al helemaal klem.
Maar om nu regelmatig van Den Helder naar de Westerschelde te rijden alleen om foto's te gaan maken, komt op mij een tikkie overdreven voor.
Dat er geen foto's van mij op deze site geplaatst worden ligt 'm aan het feit dat ik er niets van begrijp.
Als de foto's nu echt belangrijk zijn, vraag ik het gewoon aan Bram om te plaatsen............................
We hebben toch ook forum medewerkers in het Zeeuwse zitten !!!.
We zien uw werken met belangstelling tegemoed.........................
m.v.g. Roy
Maar om nu regelmatig van Den Helder naar de Westerschelde te rijden alleen om foto's te gaan maken, komt op mij een tikkie overdreven voor.
Dat er geen foto's van mij op deze site geplaatst worden ligt 'm aan het feit dat ik er niets van begrijp.
Als de foto's nu echt belangrijk zijn, vraag ik het gewoon aan Bram om te plaatsen............................
We hebben toch ook forum medewerkers in het Zeeuwse zitten !!!.
We zien uw werken met belangstelling tegemoed.........................
m.v.g. Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Vor wat betreft het wonen in Den Helder....dat kan verholpen worden! Huizen zat in het Zeeuwse.roy schreef:Ja, ja, ik fotograveer me nu al helemaal klem.
Maar om nu regelmatig van Den Helder naar de Westerschelde te rijden alleen om foto's te gaan maken, komt op mij een tikkie overdreven voor.
Dat er geen foto's van mij op deze site geplaatst worden ligt 'm aan het feit dat ik er niets van begrijp.
Als de foto's nu echt belangrijk zijn, vraag ik het gewoon aan Bram om te plaatsen............................
We hebben toch ook forum medewerkers in het Zeeuwse zitten !!!.
We zien uw werken met belangstelling tegemoed.........................
m.v.g. Roy
En v.w.b. de foto's van mijn kant? Ik heb twee digitale camera's waarvan ik er altijd minstens 1 bij me heb. Komt helemaal goed!
Hallo Roy.
Je vroeg of ik nog een plaatje van de "Zeepok had".
Ik ben in de schoenendozen gedoken en in de laatste vond ik nog wat.
Het heeft even geduurd (sorry!) maar hier is de "Zeepok".
Hier vaart de "Zeepok" aan de buitenkant van de Oosterschelde-stormvloedkering.
Even met 2500 pk tegen het zeetje in rammen.
Achter het stuurhuis zie je de giek van de Taklift 4.
Dan even een korte draai SB uit (twee roerpropellers voor en twee roerpropellers achter}
Aan BB zit een verschansing,
maar aan Sb zit niets, omdat deze kant onder de ankerdraden van de grote schepen werd geschovenom te koppelen of te ontkoppelen.
En zo ziet het er uit als de "Zeepok" dwarsuit tegen de stoom in vaart.
Vr. gr. Albert
Je vroeg of ik nog een plaatje van de "Zeepok had".
Ik ben in de schoenendozen gedoken en in de laatste vond ik nog wat.
Het heeft even geduurd (sorry!) maar hier is de "Zeepok".
Hier vaart de "Zeepok" aan de buitenkant van de Oosterschelde-stormvloedkering.
Even met 2500 pk tegen het zeetje in rammen.
Achter het stuurhuis zie je de giek van de Taklift 4.
Dan even een korte draai SB uit (twee roerpropellers voor en twee roerpropellers achter}
Aan BB zit een verschansing,
maar aan Sb zit niets, omdat deze kant onder de ankerdraden van de grote schepen werd geschovenom te koppelen of te ontkoppelen.
En zo ziet het er uit als de "Zeepok" dwarsuit tegen de stoom in vaart.
Vr. gr. Albert
"MAY YOUR BIG JIB DRAW"
Nu we toch op de Oosterschelde zijn terecht gekomen.... Wat is er eigenlijk gebeurd met al die schepen die speciaal voor de constructie van de Oosterscheldekering gebouwd zijn? Ik neem aan dat de meeste eigenlijk té specialistisch waren om voor iets anders te kunnen worden verbouwd. Maar wat is er gesloopt en wat is er toch nog ergens anders terecht gekomen? Ik dacht dat Taklift 4 weliswaar voor dat project is gebouwd, maar dat was eigenlijk een gewone drijvende bok (sheerlegs) was met een aantal speciale gereedschappen. En dus na gereedkomen van het project door Smit als normale drijvende bok ingezet. Maar wat er met de rest gebeurd is?
Wie het weet mag het zeggen; alvast bedankt!
Wie het weet mag het zeggen; alvast bedankt!
Hallo Wil;lem,
Dat zal dan toch met meerdere leden opgelost moeten worden.
Om maar even een aftrap te nemen.
"Ostrea" is op de Heyplaat gesloopt.
"Cardium", is mogelijk ook gesloopt. De opbouw is op het terrein van de voormalige werf van De Schram op Bolnes als kantoorblok in gebuik genomen. Nu de werf dicht is weet ik niet of het nog als dusdanig bestaat.
"Arca", dat kan Albert je haarfijn uitleggen...............
Wie volgt ?.
m.v.g. Roy
Dat zal dan toch met meerdere leden opgelost moeten worden.
Om maar even een aftrap te nemen.
"Ostrea" is op de Heyplaat gesloopt.
"Cardium", is mogelijk ook gesloopt. De opbouw is op het terrein van de voormalige werf van De Schram op Bolnes als kantoorblok in gebuik genomen. Nu de werf dicht is weet ik niet of het nog als dusdanig bestaat.
"Arca", dat kan Albert je haarfijn uitleggen...............
Wie volgt ?.
m.v.g. Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................