Rotterdam toen
Re: Rotterdam toen
Sorry, dubbel geplaatst dus even verwijderd.
"De tijd gaat niet voorbij maar wijzelf gaan voorbij"
Re: Rotterdam toen
Als we kijken naar de verschillen van de opbouw op het voordek en plaatsing van de voormast,
en de tevens de hele midscheeps met brug, dan kan het niet hetzelfde schip zijn.
Of het moet totaal verbouwd zijn maar dat is hier niet aannemelijk toch?
ik heb niet aan ´t dek gevaren maar zie wel de grote verschillen. Mits je dat grijze schip bedoeld natuurlijk.
grt, Willem.W.
en de tevens de hele midscheeps met brug, dan kan het niet hetzelfde schip zijn.
Of het moet totaal verbouwd zijn maar dat is hier niet aannemelijk toch?
ik heb niet aan ´t dek gevaren maar zie wel de grote verschillen. Mits je dat grijze schip bedoeld natuurlijk.
grt, Willem.W.
"De tijd gaat niet voorbij maar wijzelf gaan voorbij"
-
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 30 jul 2018 20:31
Re: Rotterdam toen
De Nederlandse C3-SA-2 schepen.
-
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 30 jul 2018 20:31
Re: Rotterdam toen
De Nederlandse C3-SA-1 schepen.
Re: Rotterdam toen
@Klaas, dat zijn mooie platen.
Vooral bedankt voor die van de Riouw, die had ik nog niet. In 1963 heb ik een reis op dit schip gemaakt in de Holland-Bengalen-Birma-Lijn.
Ik ben met jou van mening dat het schip in de Dokhaven bij de RDM de Aagtekerk is.
Volgens mij dateert de foto uit de 2e helft van april 1967. Het schip was toen net verkocht aan de Chinese Maritime Trust Ltd en ze waren denk ik bezig om het in de kleuren van de nieuwe rederij te zetten. De schoorsteen en het bovendeel van de boeg waren nog niet gedaan.
De schip was op 13 april 1967 als Aagtekerk gearriveerd in Rotterdam en op 24 april 1967 vertrokken met de nieuwe naam "E Yung".
Meer als bijgaande foto kan ik van de E Yung niet vinden.
Het is maar een gedachte, maar het lijkt me een logische.
Ik ben te weinig thuis in het RDM-archief om dat te verifiëren.
Groet, Paul G.
Vooral bedankt voor die van de Riouw, die had ik nog niet. In 1963 heb ik een reis op dit schip gemaakt in de Holland-Bengalen-Birma-Lijn.
Ik ben met jou van mening dat het schip in de Dokhaven bij de RDM de Aagtekerk is.
Volgens mij dateert de foto uit de 2e helft van april 1967. Het schip was toen net verkocht aan de Chinese Maritime Trust Ltd en ze waren denk ik bezig om het in de kleuren van de nieuwe rederij te zetten. De schoorsteen en het bovendeel van de boeg waren nog niet gedaan.
De schip was op 13 april 1967 als Aagtekerk gearriveerd in Rotterdam en op 24 april 1967 vertrokken met de nieuwe naam "E Yung".
Meer als bijgaande foto kan ik van de E Yung niet vinden.
Het is maar een gedachte, maar het lijkt me een logische.
Ik ben te weinig thuis in het RDM-archief om dat te verifiëren.
Groet, Paul G.
- b-bootsman
- Berichten: 4995
- Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57
Re: Rotterdam toen
Hallo Heren.
Ik denk ook dat het de AAGTEKERK is.
Cor als je brugvleugels van de DRENTHE doortrekt naar het midden dan kunnen daar geen vierkante
ramen zitten of daar moeten lilliputters gehuisvest zijn
Groet Bob.V.
Ik denk ook dat het de AAGTEKERK is.
Cor als je brugvleugels van de DRENTHE doortrekt naar het midden dan kunnen daar geen vierkante
ramen zitten of daar moeten lilliputters gehuisvest zijn
Groet Bob.V.
- Bijlagen
-
- Drenthe2.jpg (75.39 KiB) 3230 keer bekeken
Hij die kan en niet kent
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.
Re: Rotterdam toen
gr.Bas
-
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 30 jul 2018 20:31
Re: Rotterdam toen
Rectificatie @Patru,
Paul, dat is geniaal. Een prachtig stukje werk heb je daar verricht. Ik dacht ook het Nigoco schip te hebben gevonden, de Sheratan. Maar Hank (zie een later bericht) wees mij er op dat dat dit niet kan, omdat de tanker Sheratan al in 1956 verkocht is. Het zusterschip de Sirrah is in 1965 verkocht. Alles is nu weer open. Het kan zijn dat dit een ander jaar is, of we worden op het verkeerde been gezet door de Nigoco schoorsteen. Ik ga eens zoeken of ik die RDM sleepbootjes in 1967 nog voeren. Aagtekerk blijft overeind.
Bedankt voor je speurwerk.
Grt.
Klaas
Paul, dat is geniaal. Een prachtig stukje werk heb je daar verricht. Ik dacht ook het Nigoco schip te hebben gevonden, de Sheratan. Maar Hank (zie een later bericht) wees mij er op dat dat dit niet kan, omdat de tanker Sheratan al in 1956 verkocht is. Het zusterschip de Sirrah is in 1965 verkocht. Alles is nu weer open. Het kan zijn dat dit een ander jaar is, of we worden op het verkeerde been gezet door de Nigoco schoorsteen. Ik ga eens zoeken of ik die RDM sleepbootjes in 1967 nog voeren. Aagtekerk blijft overeind.
Bedankt voor je speurwerk.
Grt.
Klaas
-
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 30 jul 2018 20:31
Re: Rotterdam toen
@b-bootsman
Bob, daar heb je gelijk in. Het lijkt wel of ze daar de verschansing hebben dichtgemaakt (zeildoek !!). De foto die ik geplaatst heb is van een latere datum, daar zie dat het open is en daar zie je de poorten onder elkaar. Maar er is nog een andere reden waarom deze "C3" niet van de KRL zou kunnen zijn. De Drente en Friesland waren van een ander type (C3-SA1) dan het schip op de foto (C3-SA2). De verschillen heb ik al eens eerder uitgelegd (plaats van de stoomketels, plaats van de schoorsteen en de ketel/mk ventilatoren).
Grt.
Klaas
Bob, daar heb je gelijk in. Het lijkt wel of ze daar de verschansing hebben dichtgemaakt (zeildoek !!). De foto die ik geplaatst heb is van een latere datum, daar zie dat het open is en daar zie je de poorten onder elkaar. Maar er is nog een andere reden waarom deze "C3" niet van de KRL zou kunnen zijn. De Drente en Friesland waren van een ander type (C3-SA1) dan het schip op de foto (C3-SA2). De verschillen heb ik al eens eerder uitgelegd (plaats van de stoomketels, plaats van de schoorsteen en de ketel/mk ventilatoren).
Grt.
Klaas
Re: Rotterdam toen
Het N.G. boek vermeld het volgende:
De Sheratan ( mts 1953 12557 brt) is 23 juli 1956 naar Noorwegen verkocht als Thorstar.
De Sirrah ( mts 1953 12463 brt) is 29 juni 1965 naar Liberia verkocht als Dona Youla.
De Sheratan (mvs 1959 993 brt) is 28 november 1967 onder Duitse vlag gebracht en niet herdoopt.
Hank.
De Sheratan ( mts 1953 12557 brt) is 23 juli 1956 naar Noorwegen verkocht als Thorstar.
De Sirrah ( mts 1953 12463 brt) is 29 juni 1965 naar Liberia verkocht als Dona Youla.
De Sheratan (mvs 1959 993 brt) is 28 november 1967 onder Duitse vlag gebracht en niet herdoopt.
Hank.