Rotterdam toen
Re: Rotterdam toen
gr.Bas
Re: Rotterdam toen
Ik kom nog effe trug op die demagnetisering: m'n broer heeft geantwoord op de vraag of hij nog iets wist...
SIC " ...Het enigste wat ik me ervan herinner is dat hij door de demagnetiseur ging... "
Dus waarschijnlijk is dat dus idd de benaming....
...en tóch meen ik dat het een kortere naam had...iets met 'ring' of 'kring' of zo...
Soi !...niet meer belangrijk... Maar het onderwerp was weer letterlijk "om door een ringetje te halen"
SIC " ...Het enigste wat ik me ervan herinner is dat hij door de demagnetiseur ging... "
Dus waarschijnlijk is dat dus idd de benaming....
...en tóch meen ik dat het een kortere naam had...iets met 'ring' of 'kring' of zo...
Soi !...niet meer belangrijk... Maar het onderwerp was weer letterlijk "om door een ringetje te halen"
Oost, west...ook best
-
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 30 jul 2018 20:31
Re: Rotterdam toen
Jan bedankt. Het is ook allemaal lang geleden. Ik heb het zelf ook meegemaakt, maar weet ook niet meer wat daar nu precies gebeurde. Mijn dag is weer goed, met de wetenschap dat ik niet de enige ben die dingen niet meer weet. Laten we na de herdenkingen van eergisteren hopen, dat we nooit meer met enig wapentuig te maken krijgen. Maar als ik zie, wat er allemaal loos is in deze wereld houd ik mijn hart vast.
Even een zijsprong, ik geloof dat jij ook van de jachten ben. Ik las gisteren op de tablet, dat er in Sneek een "electrisch" jacht ontploft is. Weet jij hier iets meer van? Ik denk aan de accu's !!
Grt.
Klaas.
Even een zijsprong, ik geloof dat jij ook van de jachten ben. Ik las gisteren op de tablet, dat er in Sneek een "electrisch" jacht ontploft is. Weet jij hier iets meer van? Ik denk aan de accu's !!
Grt.
Klaas.
Re: Rotterdam toen
Ik denk ook meteen aan accu's in zo'n geval, Klaas. Wat zou er anders kunnen ploffen op een E-boot dan de E-versie van een brandstoftank...
Oorzaak dan óf kortsluiting, óf overlading..
Ik gok op kortsluiting, want de lader voor een E-boot zal wel een heel speciaal en beveiligd gevalletje zijn
Jinny zal het wel weten: da's een moderne, doorgewinterde electriciene...
Dat 'overladen' is mezelf ook een keer overkomen: inderhaast de walstroom én de 24V-lader bij laten staan, met als gevolg 1 gebarsten en 1 intern kapotte (nog redelijk nieuwe) 230Ah accu's.... Daar gíng m'n vakantiegeld ! Dat zal me leren !! …en om de volgende vraag te beantwoorden: ja, daar staat een trap(je) in de mk…. van de vloer naar de mk is een kleine 1,5 meter, en da's "one step too far for mankind"
Oorzaak dan óf kortsluiting, óf overlading..
Ik gok op kortsluiting, want de lader voor een E-boot zal wel een heel speciaal en beveiligd gevalletje zijn
Jinny zal het wel weten: da's een moderne, doorgewinterde electriciene...
Dat 'overladen' is mezelf ook een keer overkomen: inderhaast de walstroom én de 24V-lader bij laten staan, met als gevolg 1 gebarsten en 1 intern kapotte (nog redelijk nieuwe) 230Ah accu's.... Daar gíng m'n vakantiegeld ! Dat zal me leren !! …en om de volgende vraag te beantwoorden: ja, daar staat een trap(je) in de mk…. van de vloer naar de mk is een kleine 1,5 meter, en da's "one step too far for mankind"
Oost, west...ook best
-
- Berichten: 1481
- Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10
Re: Rotterdam toen
Jan , ik zie daar naast het trapje een bolhoedblauw geval met een soort ventiel er op.
Start je nog ouderwets op lucht
Jacob
Start je nog ouderwets op lucht
Jacob
Re: Rotterdam toen
Nee, een trekstang door de (niet meer als dusdanig gebruikte) warmtewisselaar-koeler.
Oost, west...ook best
-
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 30 jul 2018 20:31
Re: Rotterdam toen
Jan bedankt voor je antwoord, dat zal het ongetwijfeld zijn. Ik dacht aan een heel geavanceerd vaartuig met lithium-batterijen ( Boeing Dreamliner had hier ook veel problemen mee ), maar wat jij zegt ligt meer voor de hand. Wel interessant die nieuwe ontwikkelingen, ik probeer het allemaal nog een beetje te volgen. Ben benieuwd of Jinny wat meer van dit bootje weet.
Grt.
Klaas
Grt.
Klaas
- b-bootsman
- Berichten: 4995
- Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57
Re: Rotterdam toen
Hallo Heren.
Zullen we nu weer terug gaan naar Rotterdam toen
Hier nog een foto van de vorige serie met auto's lossen.
Wat nu wel zeker is dat het een Hollands schip was waar ze uit kwamen rollen.
Foto komt van Stadsarchief Rotterdam collectie F.H. v Dijk.
Groet Bob.V.
Zullen we nu weer terug gaan naar Rotterdam toen
Hier nog een foto van de vorige serie met auto's lossen.
Wat nu wel zeker is dat het een Hollands schip was waar ze uit kwamen rollen.
Foto komt van Stadsarchief Rotterdam collectie F.H. v Dijk.
Groet Bob.V.
- Bijlagen
-
- NL-RtSA_4117_1976-4249.jpeg Rijnhaven 1930.jpeg (161.33 KiB) 2611 keer bekeken
Hij die kan en niet kent
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.
Re: Rotterdam toen
Bijna dagelijks zoek ik dat schip nog even op Bod, maar er gaat me nog steeds geen lichie branden...…….
Er ligt wel een Jap achter, maar daar hebben we effuh niets aan.
m.v.g., Roy
Er ligt wel een Jap achter, maar daar hebben we effuh niets aan.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
- b-bootsman
- Berichten: 4995
- Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57
Re: Rotterdam toen
Hallo Roy.
Ik had al op delpher gekeken naar die Jap maar ben nog niet wijzer
Wel staat er op het dak van die loods hetzelfde embleem als in de schoorsteen.
Groet Bob.V.
Ik had al op delpher gekeken naar die Jap maar ben nog niet wijzer
Wel staat er op het dak van die loods hetzelfde embleem als in de schoorsteen.
Groet Bob.V.
Hij die kan en niet kent
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.