Rotterdam toen
-
- Berichten: 859
- Lid geworden op: 30 jul 2018 20:31
Re: Rotterdam toen
Zeker prachtig. Jammer dat er van al deze mooie rederijen niets meer over is. Gestopt of in buitenlandse handen. En het gaat maar door, aan onze KLM is al niet veel Nederlands meer, maar dat zie ik binnenkort ook verdwijnen. Gelukkig hebben we de zon weer. Goed weekend allemaal.
Grt.
Klaas.
Grt.
Klaas.
Re: Rotterdam toen
Een vloot van Piet Smit boten onderweg met een tunnelstuk van de Maastunnel.
Groet Arnold.Re: Rotterdam toen
gr.Bas
Re: Rotterdam toen
Wie kan mij vertellen waar die prachtige foto van Arnold van het Maastunnelstuk is genomen? Ik kan er geen sjokola van maken, maar ben ook geen Rotterdammer.
Adri
Adri
Re: Rotterdam toen
Breeze, op die foto van het tunnelstuk kijk je op de kop van de Merwehaven. Muller heeft daar jaren gezeten.
gr.Bas
gr.Bas
Re: Rotterdam toen
Bedankt Bas.
Kan het niet laten om het even uit te vergroten en het te vergelijken met een Topo van 1940, dus tijdens de bouwperiode van de Maastunnel.
Goed te herkennen zijn de gasfabriek en de watertoren.
Links ligt er een groot apparaat met staketsels, een losinstallatie? En rechts 2 grote muren of gebouwen ter hoogte van de Vierhavenstraat, iemand een idee wat dat zou kunnen zijn?
Adri
Edit, ik denk dat het de gashouders van de gasfabriek zijn.
Kan het niet laten om het even uit te vergroten en het te vergelijken met een Topo van 1940, dus tijdens de bouwperiode van de Maastunnel.
Goed te herkennen zijn de gasfabriek en de watertoren.
Links ligt er een groot apparaat met staketsels, een losinstallatie? En rechts 2 grote muren of gebouwen ter hoogte van de Vierhavenstraat, iemand een idee wat dat zou kunnen zijn?
Adri
Edit, ik denk dat het de gashouders van de gasfabriek zijn.
Re: Rotterdam toen
Ik denk dat die gashouders op de foto niet corresponderen met het kaartje.
Bovendien, als dat tunnelstuk naar de Waalhaven zou gaan, klopt de achtergrond van e Merwehaven niet. Het tunnelstuk zou dan n.l. stroomopwaarts gesleept worden.
Bovendien, in de keel van de Schiehaven stond een elektriciteitscentrale en daar zie ik ook die 2 gashouders staan. Maar waar is dan de oude werf van Wilton naast het Schiehoofd ?.
Kortom, ik begrijp de locatie van de foto niet.
m.v.g., Roy
Bovendien, als dat tunnelstuk naar de Waalhaven zou gaan, klopt de achtergrond van e Merwehaven niet. Het tunnelstuk zou dan n.l. stroomopwaarts gesleept worden.
Bovendien, in de keel van de Schiehaven stond een elektriciteitscentrale en daar zie ik ook die 2 gashouders staan. Maar waar is dan de oude werf van Wilton naast het Schiehoofd ?.
Kortom, ik begrijp de locatie van de foto niet.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Rotterdam toen
@Roy,
Misschien wordt het zo duidelijker met de uitgebreidere Topo van 1940:
Ik denk dat Bas gelijk heeft.
Waarom zouden de tunneldelen niet stroomopwaarts gesleept kunnen worden? M.a.w. waar was het bouwdok?
Adri
Misschien wordt het zo duidelijker met de uitgebreidere Topo van 1940:
Ik denk dat Bas gelijk heeft.
Waarom zouden de tunneldelen niet stroomopwaarts gesleept kunnen worden? M.a.w. waar was het bouwdok?
Adri
- Drentenier
- Berichten: 2201
- Lid geworden op: 12 mei 2010 14:13
- Locatie: Gasselte
Re: Rotterdam toen
Het bouwdok was in de Heysche haven. De tunnelstukken werden afgebouwd in de Waalhaven. Er zit immers ook nog geen dak op. De locatie op de foto klopt dus precies.
Groet,
Hans
Hans
Re: Rotterdam toen
Bedankt, is dat ook weer duidelijk geworden !.
m.v.g., Roy
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................