Wie weet ?
-
- Berichten: 606
- Lid geworden op: 19 aug 2009 10:14
- Locatie: Naaldwijk
Re: Wie weet ?
Geweldig artikel, ik heb het de hele wereld overgestuurd !Theo Horsten schreef:Dat is maar goed ook!Agggg,dat is er een onder de gordel Theo, die kwam hard aan.
Ontwaakt, Gij Hollanders!
Ik ben geen fan van Jort Kelder, maar hij had wel gelijk toen hij vorige week of zo zei: "We zouden met spandoeken en knuppels naar het Binnenhof moeten gaan en allemaal schreeuwen van: 'Geen cent meer naar Griekenland!'"
Ze praten daar in Brussel maar over solidariteit en dat het nog veel meer gaat kosten als we die onvoorstelbare bedragen niet in die bodemloze put flikkeren, maar dat is gelul. Het gaat toch gebeuren, Wat we nu doen is niets anders dan tijd rekken om de mensen die toch al steenrijk zijn en alleen maar geld aan deze crisis verdienen, de gelegenheid te geven nog meer uit het instortende gebouw te redden. Voor zichzelf, wel te verstaan.
Vorige week zijn er "harde afspraken" gemaakt over de nieuwe bezuinigingsmaatregelen in Griekenland. Intussen blijkt alweer dat ze die doelstellingen nooit kunnen halen en wat veel erger is: ook niet bereid zijn om echt vaart achter die maatregelen te zetten. Die twaalf of dertien miljard zijn net genoeg om het schip tot september drijvend te houden. Maar ze weten nu immers al dat er straks toch weer meer geld komt?
Het is een volledig hopeloze situatie. Er worden geen 80.000 ambtenaren ontslagen of op half geld gezet, er worden geen werkelijke maatregelen tegen de corruptie genomen en er wordt nog steeds niet meer belasting geïnd dan de dertig procent van het bedrag dat ze zouden moeten innen.
In Holland wordt gepraat over het terugbrengen van het aantal zetels in de Tweede Kamer van 150 naar 100. Dat lijkt me geen goed idee, maar dit terzijde.
Griekenland heeft veel minder inwoners dan Nederland, maar hier zitten er maar liefst 300 man op het pluche, tegen een riant, belastingvrij salaris en - wat hier zeer belangrijk is - onschendbaar. Ze kunnen net zo corrupt zijn als ze willen, geen mens die er iets aan kan doen.
Dus stuurt u nog een miljard of tien of gelijk maar twintig, want voor je het weet is de pot alweer leeg gesnoept.
Weet iemand in Holland eigenlijk wel dat al die Griekse geestelijken, pastoors, bisschoppen, aartsbisschoppen en alles wat er verder omheen zit, hier door de staat worden betaald? Op dit moment dus door de Europese belastingbetalers?
Kom op jongens, stuur nog een paar centen, alsjeblieft.
Re: Wie weet ?
P & O.
Wie weet waar de afkorting "P & O" (voormalige Stena Line, North Sea Ferries, etc.) voor staat?
Googlen had geen resultaat.
Mvg, Johan.
Wie weet waar de afkorting "P & O" (voormalige Stena Line, North Sea Ferries, etc.) voor staat?
Googlen had geen resultaat.
Mvg, Johan.
Re: Wie weet ?
Hallo Johan,
Peninsular & Oriental Steam Navigation Company.
Dit is dus al een samensmelting van twee Britse rederijen.
Hier zijn later veel meer rederijen door opgeslokt. Gelijk "onze" voormalige Kon. Nedlloyd dus.
m.v.g. Roy
Peninsular & Oriental Steam Navigation Company.
Dit is dus al een samensmelting van twee Britse rederijen.
Hier zijn later veel meer rederijen door opgeslokt. Gelijk "onze" voormalige Kon. Nedlloyd dus.
m.v.g. Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Wie weet ?
Naar mijn weten is Stena Line altijd zelfstandig gebleven, deze heeft in 1989 Stoomvaart Maatschappij Zeeland overgenomen welke op HvH - Harwich voer. (http://nl.wikipedia.org/wiki/Stoomvaart ... 46-1989.29)
P&O had niet alleen containerschepen (later P&O Nedlloyd) maar ook container terminals (meeste zijn nu onder DP world vlag), stuwadoors, ferries, passagiersschepen en wegtransport onder haar hoede.
P&O had niet alleen containerschepen (later P&O Nedlloyd) maar ook container terminals (meeste zijn nu onder DP world vlag), stuwadoors, ferries, passagiersschepen en wegtransport onder haar hoede.
Groeten Sander
Re: Wie weet ?
Ja, wie uit de ouwe tijd kent niet de Canberra (een engelse soort Rotterdam maar dan nog iets groter), Oriana enz.?
In de container tijd kwam er een P&O/Nedlloyd, affijn de rest kent iedereen wel.
In de container tijd kwam er een P&O/Nedlloyd, affijn de rest kent iedereen wel.
Re: Wie weet ?
Sander heeft helemaal gelijk; het P.& O. concern heeft niets met de Stena Line activiteiten te maken.
Ter info:
Het t.e.s."Canberra",1961, is na de Falkland War,(1982), groots in Southampton binnengehaald. Hierna is ze weer verbouwd tot cruise schip en in 1997 verkocht voor de sloop.
Het s.t.s."Oriana",1959, is in 1997 een drijvend hotel / casino in Osaka geworden.
Later ging ze naar China voor een zelfde soort doel en uiteindelijk in 2005 gesloopt.
m.v.g. Roy
Ter info:
Het t.e.s."Canberra",1961, is na de Falkland War,(1982), groots in Southampton binnengehaald. Hierna is ze weer verbouwd tot cruise schip en in 1997 verkocht voor de sloop.
Het s.t.s."Oriana",1959, is in 1997 een drijvend hotel / casino in Osaka geworden.
Later ging ze naar China voor een zelfde soort doel en uiteindelijk in 2005 gesloopt.
m.v.g. Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Wie weet ?
Nou... niets is een beetje te veel gezegd. Tussen 1998 en 2002 werkten P&O Ferries en Stena samen in een joint venture voor de veerdiensten van en naar Dover. Stena zat hier voor 40% in en P&O voor 60%.het P.& O. concern heeft niets met de Stena Line activiteiten te maken.
Sten Allan Olsson is jong begonnen in de oud-ijzerhandel in Göteborg. Het verhaal ging destijds - eind vijftiger, begin zestiger jaren - dat hij zijn fortuin had gemaakt via de Europese Gemeenschap voor Kolen en Staal, de voorganger van de EEG en de EU en dat dat niet helemaal koosjer was. Maar dat is lang vergeten. De Stena Metal Group is nog altijd een zeer belangrijke speler in de metaalhandel.
Re: Wie weet ?
P & O.
Net voor of rond de eeuwwisseling ben ik een tijdje met de veiligheid (lekstabiliteit na een aanvaring) van o.a. Stena ferries doende geweest. Daarbij had ik zowel met de Stena Line als met P&O te maken. Vandaar! Ik dacht dat beide toen voor de helft eigenaar waren van sommige lijnen waren, maar Theo zal best gelijk hebben.
Achteraf toch raar dat je een tijdje met een maatschappij samenwerkt, zonder dat je weet waar haar naam vandaan komt!
Mvg, Johan.
Net voor of rond de eeuwwisseling ben ik een tijdje met de veiligheid (lekstabiliteit na een aanvaring) van o.a. Stena ferries doende geweest. Daarbij had ik zowel met de Stena Line als met P&O te maken. Vandaar! Ik dacht dat beide toen voor de helft eigenaar waren van sommige lijnen waren, maar Theo zal best gelijk hebben.
Achteraf toch raar dat je een tijdje met een maatschappij samenwerkt, zonder dat je weet waar haar naam vandaan komt!
Mvg, Johan.
Re: Wie weet ?
Of P&O een samensmelting van twee rederijen is weet ik niet maar het geeft gewoon weer wat hun vaargebied was. Peninsular (Gibraltar) en Oriental (het Oosten).
Harry
Harry