Wie weet ?

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Wie weet ?

Bericht door Roy »

Wie weet wat er van het hospitaalkerkschip "De Hoop", bouwjaar 1955, geworden is ?.
Voor de goede orde; het is het op een na laatste schip dat voor dit doel gebouwd is en komt bij de Zaanlandse Scheepsbouw Mij vandaan.

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................

Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Wie weet ?

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Dat is nogal simpel na te kijken op Miramar:
[1965 cv to survey ship] - [1985 cv to cruise ship, 298gt] - 65 FLORENCE - 80 ISABELLE II - 84 PRINCESS DES BAHAMAS - 84 PACO RABANNE
Als het juist is, is ze nog steeds in leven.
Maar, namen en aanknopingspunten genoeg om verder te zoeken, dacht ik. Zie HIER, op Shipspotters. "Het schip is in 2005 in gebruik genomen als discotheek in Rio Ozama in de Dominicaanse Republiek." :shock:
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Wie weet ?

Bericht door Roy »

Bedankt Theo !.
Helaas ontbreekt me de tijd om andere sites te bezoeken.
Niets mis met Shipspotters trouwens en Huug vind ik ook een prima en oprechte man.
Het is gewoon een keuze geweest, door huiselijke omstandigheden gedwongen, meer niet.
Maar goed, "De Hoop" is dus boven water. Hoe ze er nu bij ligt is niet vrolijk makend, maar wel te verwachten na haar carriere na 1965............

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Wie weet ?

Bericht door gerard tenerife »

H.K Schip De Hoop. Is dit dan de oude of de nieuwe, foto gemaakt in 1954/55 gedurende mijn "pollux" jaar in het Oosterdok.

Afbeelding

mvg Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Wie weet ?

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Dit is de oude, Gerard. :)
De Hoop 1912.jpg
De Hoop 1912.jpg (35.04 KiB) 2198 keer bekeken
rinus

Re: Wie weet ?

Bericht door rinus »

http://www.scheveningen-haven.nl/info/s ... st=0&af=OV
hier vind u alles over de Hoop
gr rinus
rinus

Re: Wie weet ?

Bericht door rinus »

Jos Komen schreef:Dit is de oude, Gerard. :)
dat is de 2 de
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Wie weet ?

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Betreft de "Lyubov Orlova"
Natuurlijk geen lichtje aan boord. Wat een mentaliteit van de Canadezen.
Daar zegt Bob absoluut NIKS te veel en daar is ongetwijfeld het laatste woord nog niet over gevallen.
Maar met het in twijfel trekken van de " mentaliteit" van de Canadezen, geef je de betrokken personen en instanties in feite - althans in mijn ogen- NOG teveel krediet...alsof ze een " mentaliteit" hebben!!!.
Wat je hier namelijk ziet is het resultaat van exponentieel inkompetente personen die in veeel te grote schoenen lopen gekombineerd met de heden ten dage epidemische vormen van " ich habe es nicht gewuszt"..........een ziekte welke met name in ambtenaren kringen prevaleert. ( waar fouten worden gladgestreken met de centen van de belastingbetaler)

Er zijn hier wel degelijk "nog" professionele personen die zich in feite schamen dat zoiets hier gebeurd.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
rinus

Re: Wie weet ?

Bericht door rinus »

roy schreef:Maar goed, "De Hoop" is dus boven water. Hoe ze er nu bij ligt is niet vrolijk makend, maar wel te verwachten na haar carriere na 1965.......
we hebben het over de 3de deHoop er zijn er 4 geweest
belgonaut

Re: Wie weet ?

Bericht door belgonaut »

Ahoy,
Nog even over de "Lyubov Orlova"
Er is een site op Internet waar ook gezocht wordt naar dit schip.
http://www.whereisorlova.wordpress.com/
Ergens onderaan staat een stukje dat er een EPIRB overboord gegaan is, misschien tijdens een storm in een reddingsboot
overboord gegaan of dat het hele schip gezonken is want op Satellietbeelden is niks te zien.
De Canadezen hebben een tracking device aangebracht maar zwijgen als het graf.
Groeten,
Belgonaut.


Plaats reactie